AnonymBruker Skrevet 25. april 2022 #21 Skrevet 25. april 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Han har fått lommepenger uten å gjøre noe? Det er akkurat dette jeg poengterer i mitt innlegg, du har ikke lært han verdien av å jobbe = fortjeneste. Jeg kan med hånden på hjertet si at 95% av ALLE familier gjør det jeg beskrev, oppgaver i hjemmet = lommepenger. Hvis han vil på et "dyrere" arrangement så kan han gjøre en større oppgave i hjemmet, f.eks vaske bil, eller noe i den duren. Altså større oppgave som vil spare deg eller far for tid. Dette er helt normalt, og du kan skylde på deg selv og pappaen som ikke har opplært guttungen skikkelig. Gutten vil ingenting, han vil bare ha og få - det er en temmelig god grunn til det. Og det er fordi dere/du har sydd puter under armene hans, og bare gitt han hele livet og han har selv aldri bidratt og tror alt faller i fanget hans. Slik fungerer ikke livet, men det er slik dere har lært han. En jobb høres veldig bra ut, oppmuntre han til dette og prat med han om at det er slik livet er. Hvis han er veldig umotivert, kanskje det hjelper hvis dere har en avtale der du kjører han et par ganger i uka på skolen. Feks på mandag hvor han aldri dukker opp. Du tar feil, 95% av alle familier gjør ikke det. Jeg har aldri gjort det. I en familie må alle bidra. Og jeg får ikke betalt for det jeg gjør hjemme, så hvorfor skal barna få det? De har fått en sum til egen disposisjon etter alder, og ansvar for stadig flere utgifter, etter alder. Etter alder forventer jeg også innsats i hjemmet. Ingen av dem tror at alt faller i fanget deres. Anonymkode: aa637...6f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå