AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Del Skrevet 24. april 2022 Jeg er kvinne på 43 år og har løpt en del siden korona startet og løp en flat 10 km på litt under 48 min i fjor høst. Har trent litt av og på tidligere i livet, både løping og annet, men aldri vært flink i sport. Hvis jeg trener riktig og har kontinuitet fremover. Hvor mye raskere er det egentlig mulig at jeg kan bli med tanke på alder og treningsbakgrunn? Jeg er bare nysgjerrig på hva det er realistisk å strekke seg mot og synes det er gøy å konkurrere mot meg selv. 😅 Anonymkode: b6577...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 25. april 2022 #2 Del Skrevet 25. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er kvinne på 43 år og har løpt en del siden korona startet og løp en flat 10 km på litt under 48 min i fjor høst. Har trent litt av og på tidligere i livet, både løping og annet, men aldri vært flink i sport. Hvis jeg trener riktig og har kontinuitet fremover. Hvor mye raskere er det egentlig mulig at jeg kan bli med tanke på alder og treningsbakgrunn? Jeg er bare nysgjerrig på hva det er realistisk å strekke seg mot og synes det er gøy å konkurrere mot meg selv. 😅 Anonymkode: b6577...986 Tror det kan være realistisk å komme seg ned mot 40 minutter, hvis du er villig til å gjøre jobben som trengs. Men det koster mye. Ikke minst tid og tålmodighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #3 Del Skrevet 27. april 2022 Må bare fortsette å jobbe. På et tidspunkt er det slutt på stadig forbedring. Håper det ikke er helt enda. 😆 Anonymkode: b6577...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #4 Del Skrevet 27. april 2022 Trolig så kan du bli mye raskere, men det kommer an på mengden du trener og intensiteten. Umulig å si noe om basert på at du bare sier alder og at du har løpt 48min. Hvor mye trener du? Hvor mange km i uka? Type økter? Osv. Anonymkode: 4722f...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2022 #5 Del Skrevet 27. april 2022 Løper ca. 5 økter og 50-60 km + 1-2 økter med styrketrening i uka nå. Løper minst 1 god intervalløkt og en langtur, og så løper jeg litt forskjellig ellers. Gjerne en hurtig mellomlang tur i tillegg til intervalløkten og mye rolig mellomlangt. Det er denne treningen som har gitt meg 10 km på 48 min. Har også lyst til å løpe maraton og er litt usikker på om jeg skal øke mengden (antall km) for å gjøre det eller om jeg skal spisse treningen for å få ned tiden på 10 km. Har lyst til begge deler! 😅 Anonymkode: b6577...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 28. april 2022 #6 Del Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Løper ca. 5 økter og 50-60 km + 1-2 økter med styrketrening i uka nå. Løper minst 1 god intervalløkt og en langtur, og så løper jeg litt forskjellig ellers. Gjerne en hurtig mellomlang tur i tillegg til intervalløkten og mye rolig mellomlangt. Det er denne treningen som har gitt meg 10 km på 48 min. Har også lyst til å løpe maraton og er litt usikker på om jeg skal øke mengden (antall km) for å gjøre det eller om jeg skal spisse treningen for å få ned tiden på 10 km. Har lyst til begge deler! 😅 Anonymkode: b6577...986 Du bør løpe en halvmaraton først, jeg trente for å få ned tiden på både 10km og halvmaraton samtidig og det gikk fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå