AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Dere som har vokst opp uten noen trygge voksenroller i barndommen, hvordan har dette påvirket dere i voksen alder? Hvis dere har blitt påvirket, hvordan har dere arbeidet med dere selv? Anonymkode: 86aea...cf0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Har slitt med rus store deler av livet, men har alltid i mine rusfrie perioder fokusert på jobb, trening og skole. Har vært i behandling nå og ønsker virkelig et rusfritt liv, skal ta opp resten av skolefagene til høsten. Jeg har gått på dps siden jeg var 18 år, før det ppt og bup. Har også gått hos en privat traumepsykolog, og der fikk jeg definitivt mest utbytte mtp dps, da jeg har flere traumediagnoser. Anonymkode: 56c8d...dce 4
Myml1 Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Har fått diagnose CPTSD, hatt angst hele livet omtrent, mye vansker med å bygge relasjoner med andre. Har mye emosjonell flashback. Heldigvis flyttet jeg langt bort å fikk et mer eller mindre «normalt» liv som voksen. Tror jeg hadde endt på en veldig farlig sti om jeg hadde blitt på hjemstedet 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Sliter mye med psyken, fått ptsd diagnosen, og sliter mye med depresjon,angst og tanker om å avlive seg selv. Takler mennesker dårlig og det er mye tryggere å være hjemme med kattene. Venter på og få flytte. Tett oppfølging av dps og fastlege. Anonymkode: 3783e...cc4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 Blitt helt det motsatte enn « alle» forventer. Høyt utdannet, men er en rigid person som slipper få inn på meg. Skal ordne alt selv. Stoler ikke på noen. Alltid ryddig hjem og back up plan for det meste. Regelrytter. Anonymkode: acd7d...f80 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere som har vokst opp uten noen trygge voksenroller i barndommen, hvordan har dette påvirket dere i voksen alder? Hvis dere har blitt påvirket, hvordan har dere arbeidet med dere selv? Anonymkode: 86aea...cf0 Har påvirket meg enormt. Sliter med avhengighet, klarer ikke regulere følelser eller kjenne på kroppen. Kronisk stress og alarmberedskap, slapper aldri av. Dissossierer og kobler ut, har store problemer med å holde på vennskap og kjærester. Angst og depresjonsdiagnoser, men mulig det hadde vært mer riktig med traumebehandling (sett i etterkant). Gått på DPS i ti år, går nå til privatpraktiserende psykolog. Har hatt en tilstedeværende far(opptatt med jobb og sånne "vanlige" ting), mens mamma reiste bort ett år da jeg var ett år. Hun reiste også veldig mye da jeg var tenåring, borte et halvt år av gangen. Hun var også veldig emosjonelt ustabil når hun var hjemme (tenk borderline-oppførsel). Har et veldig dårlig forhold til henne i dag, selv den dag i dag har jeg det bedre når hun er borte enn når hun er hjemme. Har blitt voksen og bor for meg selv, har barn og hele pakka. Men er mamma hjemme i Norge er jeg ødelagt. Det er helt forferdelig. Anonymkode: 7d93f...135 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #7 Skrevet 24. april 2022 Traumebehandling ❤️ Anonymkode: 05fe0...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #8 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blitt helt det motsatte enn « alle» forventer. Høyt utdannet, men er en rigid person som slipper få inn på meg. Skal ordne alt selv. Stoler ikke på noen. Alltid ryddig hjem og back up plan for det meste. Regelrytter. Anonymkode: acd7d...f80 Jeg har også høy utdanning, selvstendig og vil fikse alt selv. Vil helst være alene hele tiden. Alltid tyddig hjemme, regelrytter og HATER når folk jukser eller lyver. Tror det er ganske vanlig, ikke alle går for rus/drop-out. Anonymkode: 7d93f...135 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #9 Skrevet 24. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har også høy utdanning, selvstendig og vil fikse alt selv. Vil helst være alene hele tiden. Alltid tyddig hjemme, regelrytter og HATER når folk jukser eller lyver. Tror det er ganske vanlig, ikke alle går for rus/drop-out. Anonymkode: 7d93f...135 Dette kjenner jeg meg igjen i også. Anonymkode: 0ac76...aa7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #10 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette kjenner jeg meg igjen i også. Anonymkode: 0ac76...aa7 Det er vel et navn for det i depresjonsverden, tror jeg. høyt-fungerende depresjon eller noe liknende. Anonymkode: 7d93f...135 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #11 Skrevet 24. april 2022 Har kompleks PTSD. Stoler ikke på noen. Føler meg aldri trygg i mitt eget hjem og blant andre. Sliter med mye angst og uro. Går i traumebehandling. Er ufør og har fått livet mitt ødelagt. Jeg hadde hatt et håp om en fremtid, om jeg ikke hadde hatt en utrygg barndom på toppen av alle traumene og mishandlingen. Anonymkode: c769e...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #12 Skrevet 24. april 2022 Sier ikke at det er depresjon vi lider av, men at det har et navn når man er deprimert og allikevel klarer å fungere bra (som stå i jobb, ta utdannelse osv). Anonymkode: 7d93f...135 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 Har slitt enormt med å stole på folk. Var først i midten av 30 årene jeg turte å være "meg selv" overfor andre. Anonymkode: c83ec...181
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #14 Skrevet 24. april 2022 Jeg var alltid, fra småbarnsår veldig opptatt av å være annerledes enn foreldrene mine var da. Min far spurte meg «gjør du lekser», og jeg svarte «ja, ellers ender jeg på sosialen» 😅🤷♀️ Jeg var jo endel hos andre helt ordinære familier og skjønte hva jeg selv ønsket for meg selv og fremtidige barn. Men det jeg ikke fikk kontrollert slik jeg ønsket var at jeg nok er mer sensitiv for stress enn andre. Er nokså resilient, men samtidig reagerer kroppen veldig raskt fysisk opplever jeg. Og så scorer jeg nok endel høyere enn snittet på hang til bekymringer. Jeg ble jo aldri vant til at ting skjedde enkelt eller bra, alt var veldig kaotisk og dramatisk. Fikk lite bekreftelse og opplevelse av kjærlighet, eller det i voksen alder. Jeg har ikke problemer med relasjoner, men bare tja……vanskelig å sette fingeren direkte på det. Anonymkode: e1a91...05d 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 Glemte å legge til dette med selvbilde og lett for å få lett angst/nedstemthet. Anonymkode: e1a91...05d 2
Myml1 Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blitt helt det motsatte enn « alle» forventer. Høyt utdannet, men er en rigid person som slipper få inn på meg. Skal ordne alt selv. Stoler ikke på noen. Alltid ryddig hjem og back up plan for det meste. Regelrytter. Anonymkode: acd7d...f80 Det har jeg også, men det er jo også en av symptomene. Stort behov for å please. Ikke ville vise svakhet. Osvosv
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har også høy utdanning, selvstendig og vil fikse alt selv. Vil helst være alene hele tiden. Alltid tyddig hjemme, regelrytter og HATER når folk jukser eller lyver. Tror det er ganske vanlig, ikke alle går for rus/drop-out. Anonymkode: 7d93f...135 Jeg har høy utddanning og fikser alt selv. Vil helst være alene hele tiden. Jeg har det ikke unormalt ryddig, men har heller ikke unormalt rot. Det mest merkbare med meg er nok det at jeg ikke slipper folk innpå meg. At jeg ikke stoler på noen og at jeg på en måte ikke har behovet andre har for venner, kjæreste, osv. Jeg skriver "på en måte" for jeg skulle ønsker jeg hadde det behovet og skulle ønske jeg var som "alle andre". Men jeg lever i nærmest min egen verden, hvor alt jeg liker kun involverer meg selv. Anonymkode: c83ec...181 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har høy utddanning og fikser alt selv. Vil helst være alene hele tiden. Jeg har det ikke unormalt ryddig, men har heller ikke unormalt rot. Det mest merkbare med meg er nok det at jeg ikke slipper folk innpå meg. At jeg ikke stoler på noen og at jeg på en måte ikke har behovet andre har for venner, kjæreste, osv. Jeg skriver "på en måte" for jeg skulle ønsker jeg hadde det behovet og skulle ønske jeg var som "alle andre". Men jeg lever i nærmest min egen verden, hvor alt jeg liker kun involverer meg selv. Anonymkode: c83ec...181 Kjenner meg så igjen i det du skriver her. ❤️ Anonymkode: 7d93f...135
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Vokst opp med rus og neglekt, bodd på barnehjem og i fosterhjem. Aldri fått noe hjelp «psykisk» hjelp. Utviklet «flink-pike syndrom» i tenårene som gjorde at jeg ikke falt ut av skole eller vennekrets. Tåler kritikk ganske dårlig. Høyt utdannet, bra jobb, hus bil og samboer. Klarer meg bra. Anonymkode: 1a869...190
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Vi er 3 søsken. Den ene fikk borderline, gikk i behandling og ble kvitt diagnosen, scorer dog høyt på unnvikende, men ikke nok til diagnose. Kronisk deprimert, elendig selvbilde og selvtillit. Spiseforstyrrelse. ME, og uføretrygdet. Den andre har unnvikende personlighetsforstyrrelse som er veldig ille, så ille at selv det å sende en mail er uoverkommelig, får nesten ikke stønad på nav, klarer ikke stå opp for seg selv, samtidig som h*n har trekk av narssisist, og er bedre enn andre, vanskelig å sette seg inn I andres situasjoner, svart hvitt tenking. Tredje har rusproblemer, og hatt siden ungdommen, lavtfungerende pga depresjoner og rus. Trenger hjelp til kjøring, rydding, viktige møter ect. Så, her ente vi dårlig alle sammen.... Anonymkode: dacc8...20a 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå