Gå til innhold

Fortell om din erfaring med prevensjonsmidler!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd om prevensjon så fikk jeg lyst til å spørre dere om deres erfaringer med de forskjellige mulighetene for å unngå graviditet!

Selv startet jeg med P-piller da jeg var ung, men hadde vanskeligheter med å huske å ta pillene til riktig tid osv. så det utgikk for meg. Senere prøvde jeg P-sprøyte og det var absolutt ikke noe for meg, kroppen hadde det ikke godt på den -jeg la veldig fort på meg, slet med å holde vekta, følte meg alltid "pløsete". I tillegg så var den ikke helt sikker for meg, jeg klarte å bli gravid to ganger med P-sprøyte. Sist hadde jeg P-stav, og den fungerte helt fint, ingen store problemer annet enn at den hadde "grodd seg fast" helt på slutten så det ble litt mer styr å skulle ta den ut. Kondom blir kun brukt ved enkelttilfeller og de har det ikke vært mange av.. på lang tid! Har ingen erfaring med Spiral.

Hva har du brukt? Kan du fortelle de negative og positive sidene med det du har prøvd?

Anonymkode: a6cd0...f19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

P-piller i mange år. Funket fint det, men når jeg først sluttet på de så gikk sexlysten til himmels, ble som en tenåring igjen. Aldri mer pillen. 

p-sprøyte. Blødde kontinuerlig og den fucket sånn med systemet at jeg måtte ta noen tabletter for å få ting på rett kjøl igjen. Legen min kunne ikke fatte å begripe at jeg hadde fått p-sprøyte (fra en annen lege) da den på ingen måte er anbefalt de unge. 

Anonymkode: 461b1...38b

AnonymBruker
Skrevet

Først Yasmin p-piller som holdt på å gi meg blodpropp, så vanlig kobberspiral som fikk meg til å blø og blø omtrent hele tiden.

Etter det satte jeg opp Mirena hormonspiral som de første månedene gav meg en jævlig kvalme, trykk i brystet og leggene og når det forsvant begynte jeg å få pms fra helvete.

Har aldri vært så sur og muggen i hele mitt liv.

Jeg mistet ikke mensen men blødde litt sånn annenhver måned tror jeg.

Etter det satte jeg opp Gymefix kobberspiral som er det beste prevensjonsmidler jeg noensinne har brukt. Det er en liten kobberspiral som festes i livmoren på en helt annen måte enn vanlig spiraler, så den irriterer ikke slimhinnene og man får ikke alle disse rotete blødningene. Jeg hadde menstruasjon fast hver måned som var kortere enn vanlig men litt mer sterke blødninger, men kun en dag med mye blod.

På grunn av polypp og fortykket slimhinne i livmoren, måtte jeg operere for snart to år siden og etterpå satte de opp Kyleena hormonspiral for å slippe at slimhinnen skulle bli fortykket.

Kyleena har mindre hormoner en Mirena, men den store bivirkningen er at jeg har blitt så tørr og har mistet all utfloden.

Må faktisk bruke glidemiddel når jeg har sex.

Jeg har også mistet menstruasjon.

Jeg er vel en av de få kvinner som faktisk liker å ha mensen så jeg synes det er dumt, men det er jo ganske vanlig med hormonspiral.

Anonymkode: 9c752...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...