mann_ Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Ja, som overskriften sier så handler dette om brudd med kjæresten, nå eks. Jeg går noe år tilbake da jeg tenker det er greit å få med. Jeg er nå i starten av 30 årene, ferdig utdannet og har en bra jobb. Da jeg var student var jeg "sammen" med en voksen dame (18 år eldre enn meg). I og med at aldersforskjellen var såpass stor så var det aldri veldig seriøst fra min side. Jeg var veldig glad i henne men så ikke for meg at vi skulle vare livet ut. Vi treftes stort sett i helgene, hadde det hyggelig, spiste god mat og koste oss, noen turer i blant men det ble med det. Dette var en en dame som hele tiden oppvartet og var i godt humør uten at jeg følte at jeg tilførte veldig mye. Det ble selvfølgelig slutt etter noen år da jeg ønsket andre ting i livet. En stund senere treffer jeg en jente på Tinder, 24 år så noe yngre enn meg. Vi har inntil nylig vært samme i 2 år. Store deler av forholdet har jeg følt at noe var "feil" og ikke gitt 100%, må ikke misforstås med at vi ikke har hatt det bra for vi har hatt det fint og gøy i forholdet. Vi har gjort det slutt en gang før noe som varte i ca. 1-2 måneder før vi var tilbake. Ikke veldig lenge etter dette endte vi opp med krangel over noe så dumt som at jeg kom sen til middag og endte opp med at vi da ikke lenger var sammen. Jeg tolket ikke dette som at det var slutt før jeg senere ville møtes men da var ikke hun lenger interessert. Jeg sitter nå med masse tanker, anger og ting jeg ikke så klart når vi var sammen er veldig tydelig for meg nå. På mange områder har jeg ikke gitt henne det hun trenger, noe jeg egentlig vil men jeg føler at usikkerheten min har blokkert meg fra å gi henne like mye som hun ga meg. Jeg tror også at jeg har sammenlignet henne for mye med det forrige forholdet noe som har gjort at vi har havnet der vi er i dag. For et år siden gikk hun til anskaffelse av hund som gjorde at hun valgte å leie leilighet hjemme istedenfor å bo her hos meg. I etterkant tenker jeg at dette var feil men jeg gjorde ikke noe med det selv om jeg trivdes mye bedre med at vi bodde sammen. Vi har mye av de samme interessene, vi trener begge og liker å være på tur. Jeg er veldig glad i henne og den seksuelle kjemien er absolutt tilstede. Det er nå rundt 2 måneder siden det ble slutt og jeg ønsker henne tilbake. Vi snakker kun på telefon og hun sier at hun er redd for at vi skal havne i samme mønster da vi ikke har fått det til etter 2 år. Per nå vil hun være singel og ikke treffes. Hva skal jeg gjøre her? Jeg har sagt at jeg savner henne, ha henne tilbake og jobbe med de tingene som jeg ikke har klart å gi henne tidligere. Nå er det ikke bare min feil at ting har blitt sånn det har blitt, men innser at mye av det ligger hos meg. Burde jeg gi henne opp eller kjempe for at vi skal bli sammen igjen? -Mann 33
anonymbruker2312 Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Du bør nok trekke deg tilbake, hun har sagt klart i fra om at hun ikke vil. Trekk deg tilbake, vær distansert, og fokuser på deg. Gi henne litt rom, ikke kontakt henne mer. Hvis hun endrer mening så kontakter hun deg. Du får ikke henne til å tenke over ting og virkelig kjenne på det å være uten deg når du konstant skal kontakte henne og prøve å få henne tilbake. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Hun har sagt sitt og ærlig talt er det ikke rart at hun vil fortsette uten deg. Du gadd ikke gjøre så mye innsats da dere var sammen, du utfordret ikke deg selv, og du virker ikke så forelsket heller ut fra sånn du skriver her. Kanskje du har en måte å tenke på og ordlegge deg på som virker lunken? Hvis du tror dette kanskje er dama i ditt liv, må du klare å omtale det litt bedre enn "vi har de samme interessene og seksuell kjemi". Anonymkode: e596d...2a3
romstofftid Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Det du skal gjøre her er å respektere det hun har gitt uttrykk for at hun ønsker, og det er å være singel. Det er ikke noe romantisk ved å «kjempe for at vi skal bli sammen igjen», det er bare klengete, og utrolig slitsomt. 1
mann_ Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2022 Jeg skjønner at det beste å gjøre er å bare la det ligge, men jeg føler at å la henne gå er min største tabbe noensinne. Jeg har hatt mine problemer som jeg tror har bidratt til at jeg ikke har gitt henne det hun trenger i forholdet. Hun har og villet gi oss en sjanse men da var jeg for blind til å se at det var henne jeg ville ha. Den siste tiden siden jeg har innsett at det har vært slutt har vært helt jævlig. Sover lite, spiser lite, ondt i kroppen. Alle feilene som jeg har gjort i forholdet er som lyn fra klar himmel og alt jeg vil er at vi i det minste skal gi det en sjanse. Jeg føler for min del at jeg har et bedre grunnlag for å bli en bedre kjæreste og ønsker at hun og skal forstå.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Du får henne ikke tilbake. For mye vann under den broa. Det du kan gjøre, er å ta lærdom av dine feil slik at du ikke gjør de flere ganger. Anonymkode: b385e...036 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 mann_ skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner at det beste å gjøre er å bare la det ligge, men jeg føler at å la henne gå er min største tabbe noensinne. Jeg har hatt mine problemer som jeg tror har bidratt til at jeg ikke har gitt henne det hun trenger i forholdet. Hun har og villet gi oss en sjanse men da var jeg for blind til å se at det var henne jeg ville ha. Den siste tiden siden jeg har innsett at det har vært slutt har vært helt jævlig. Sover lite, spiser lite, ondt i kroppen. Alle feilene som jeg har gjort i forholdet er som lyn fra klar himmel og alt jeg vil er at vi i det minste skal gi det en sjanse. Jeg føler for min del at jeg har et bedre grunnlag for å bli en bedre kjæreste og ønsker at hun og skal forstå. Parterapi? Men desverre så er menn for lite flinke til å forstå før det er forsent! Anonymkode: b11a6...6cd
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Så lenge du føler så sterkt som du gjør og er overbevist om at du vil gjøre en bedre innsats om du får en ny sjanse, så synes jeg du skal forsøke formidle dette til henne så godt du klarer. Hun fortjener også en sjanse til å få til et bra forhold med deg, hvis det er mulighet for det og ønsket er der. Drit i de som sier at du skal glemme henne eller holde avstand. Du skal selvsagt ikke kvele henne med pågående oppmerksomhet, men det må være mulig å ha en god, lang og ærlig samtale fritt for spill og tullete forestillinger om at man skal oppføre seg slik eller sånn. Anonymkode: be76c...a58
umAxa Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 20 minutter siden, mann_ said: Jeg føler for min del at jeg har et bedre grunnlag for å bli en bedre kjæreste og ønsker at hun og skal forstå. Flott, og fortsett med å ta til deg dyrbar lærdom om relasjon og forhold, men du bør droppe å klamre deg til henne. I min mening er den beste sjanse for å få henne tilbake er å kaste terningene og fokusere 110% på ditt eget liv, og ikke ditt prosjekterte fiktive liv du har med henne. Rett og slett fordi det er mer attraktivt dersom du er selvstendig, har fokus på dine lidenskaper og har deg selv på stell. Du er mindre attraktiv når du er på knærne og trygler. Dette gjøres med at din neste samtale med henne vil være å formidle at du går videre i livet ditt, med å fokusere på deg selv, hobby, trening og sosialt osv. Hvem vet hva det vil bringe, men for nå er døren din åpen for henne om hun vil komme tilbake, og takke for den fine tiden dere hadde. Hun kan være likegyldig til det, som indikerer at et samhold igjen er var en lost cause uansett, eller føle attraksjon for deg fordi du ikke lenger er den klengete typen som setter hennes liv foran ditt eget. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Tror at enten er hun helt ferdig med deg og har prøvd og prøvd! Eller så kan du snakke med henne, en lang ærlig samtale om det du skriver her og det du føler. Det er verdt ett forsøk Anonymkode: b11a6...6cd 1
mann_ Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2022 Vi skal snakke i lag. Jeg skal åpne meg opp og si hva jeg føler og tenker, fortelle ting jeg ikke har fortalt før som kanskje får henne til å forstå meg bedre. Hvis det allikevel ikke fører noen vei for oss så skal jeg gjøre mitt beste, å tre til siden og prøve gjøre det som er best for meg. Jeg har lært mye mer om meg selv de siste månedene enn jeg har gjort på lang tid. Takker dere for svar @AnonymBrukerog @umAxa. Godt å høre annet enn "La henne være og kom deg videre". 🙂 1 1
umAxa Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 23 minutter siden, mann_ said: Vi skal snakke i lag. Jeg skal åpne meg opp og si hva jeg føler og tenker, fortelle ting jeg ikke har fortalt før som kanskje får henne til å forstå meg bedre. Hvis det allikevel ikke fører noen vei for oss så skal jeg gjøre mitt beste, å tre til siden og prøve gjøre det som er best for meg. Jeg har lært mye mer om meg selv de siste månedene enn jeg har gjort på lang tid. Takker dere for svar @AnonymBrukerog @umAxa. Godt å høre annet enn "La henne være og kom deg videre". 🙂 Din situasjon er en som mange menn har vært i før deg, spesielt den lærerike delen. Menn tar seg ofte sammen etter å innse for sent hva som kunne vært annerledes og dessverre er det også de største lærdommene som også svir mest. Ha i bakhodet at du vinner uansett hva utfall dere ender opp med, fordi selv om du mister henne for alltid er visdommen fortsatt med til å ta med i dine fremtidige forhold. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 mann_ skrev (3 timer siden): Vi skal snakke i lag. Jeg skal åpne meg opp og si hva jeg føler og tenker, fortelle ting jeg ikke har fortalt før som kanskje får henne til å forstå meg bedre. Hvis det allikevel ikke fører noen vei for oss så skal jeg gjøre mitt beste, å tre til siden og prøve gjøre det som er best for meg. Jeg har lært mye mer om meg selv de siste månedene enn jeg har gjort på lang tid. Takker dere for svar @AnonymBrukerog @umAxa. Godt å høre annet enn "La henne være og kom deg videre". 🙂 Lykke til Søk hjelp hos en tredje part om hun er villig å gi det en sjangs til. Det kan hjelpe mye og ha en som ikke er på lag med noen av dere og kan hjelpe dere på vei om dere er låst! Har dere barn må dere uansett gjennom fvk. Anonymkode: b11a6...6cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå