AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #1 Skrevet 24. april 2022 Jeg har skjønt at en fin hage gjerne koster litt. Hva tror du at du har brukt på hagen din? Har du noen smarte økonomiske tips når man skal opparbeide seg en hage? Har du tips til fine hage instagramkontoer? Hvor kjøper du planter og møbler? Andre hagetips? Vil du dele bilder av din hage? Anonymkode: de712...448
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Har brukt mange hundre tusen. Men det inkluderer plattinger, glass, heller, granitt, elvestein, belysning, og så videre... Da utgangspunktet var katastrofe. For insiprasjon bruker jeg pinterest. Har også brukt hagearkitekt og anleggsgartnere på enkeltprosjekter. Og ofte har fagfolk veldig gode ideer, da de har vært rundt og sett en del. Møbler: Oakland, Hay, IKEA og Ellos Planter: Plantasjen. De er rimeligst. Og jeg har ikke opplevd at andre sentre har bedre kvaltiet eller service her jeg bor. Anonymkode: ec260...d32
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Sjekk ut hvilken hagestil du liker og som kan egne seg der du har hage. English cottagegarden F eks er en type hage som skiller seg ut og som i utg punktet ikke er så veldig dyr / kan gjøres over tid . Opprinnelig typ husmannsplass løsning fra engelske godsarbeidere. Tenk også over hvor mye tid du vil bruke - nå og på sikt mht hva slags løsninger du velger. meld deg inn i lokalt hagelag- der kan du bytte planter og få gode tips. De har ofte salgsdager også hvor du får planter til en brøkdel av prisen på hagesenter. les deg litt opp på stell - gjerne gamle hagebøker - de er fulle av kunnskap . Mange nye hippe de siste årene men faglig er dette ofte lettvektere som blir med på ukebladnivå og bortkasta penger om du vil lære litt mer i dybden. Sjekk litt blogger - mye bra ute. bruk tid- lag deg en plan og kos deg masse! Anonymkode: 00b61...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Ikke kjøp alt av planter på hagesenter. Her er det MYE å spare. Hagelag arrangerer ofte planteloppemarked hvor du kan få stauder til en brøkdel av prisen i butikk. Mange hageeiere arrangerer også hagevandring hvor de selger egne stauder og frø til en billig penge. Jeg har skaffet meg utallige mengder flotte stauder til en billig penge på loppemarked og hagevandring. Jeg har også fått en del av andre hageeiere jeg kjenner. Hør litt rundt. De fleste deler villig med nybegynnere de kjenner 🙂 Anonymkode: 76ca4...5ff
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 En hage tar tid, så du må være tolmodig. Det kan fint ta noen år før planter er store nok. Et tips er og å kjøpe stauder som med årene skal deles, hosta og daglilje for eksempel. Da får du fylt på i hagen etter hvert. Anonymkode: cf616...a02
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Oi så mange gode tips!!! Takk! Aldri hørt om hagelag før, men jeg bor jo i Bergen så det må jo finnes her. Ønsker meg de fine hagene i tid for hage, men ser ut som det koster mer en jeg kan ta meg råd til, så må vell finne noen triks.. Anonymkode: de712...448
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå