Gå til innhold

hodepine

Fremhevede innlegg

Gjest jeanette
Skrevet

hei.noen som har gode råd for hodepine?jeg sliter med hodepine så og si hver dag og begynner bli lei av det :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller kanskje en tur til optikeren for å sjekke synet?

Skrevet

Jeg har det som deg. Har hatt dundrende hodepine fra august og har det ennå. MEN det har bedret seg. Jeg går til fotsoneterapi og akupunktur og våkner ikke lenger med hodepinen (den sniker seg innpå etter lunsj).

Har vært innom alle de leger jeg kan få tak i, der i blant fastlegen, øyelegen, tatt MR av rygg og hode, gått til manuell terapi, fsioterapi og nå endelig fotsone og akupunktur.

Slet med det samme i fjor høst også og da prøvde jeg manuell terapi. Det fungerte også godt på meg. 22. desember 2004 hadde jeg ikke lenger hodepine. August 2005 kom den tilbake igjen.

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Kanskje det kommer fra nakken? Gå til en fysioterapaut eller kiropraktor og få behandling/øvelser.

Skrevet

Har også en del hodepine, det kommer som regel fra nakken, er veldig stiv og har vondt i den, det stråler opp i hodet.

Vet ikke om du også har det??

I såfall, det eneste som holder meg i sjakk er å trene ei økt hver dag. Fysisk aktivitet og frisk luft gjør underverker.:)

Har du sjekket synet ditt da?? Om det kommer i forbindelse med lesing etc. så kan det jo være at du trenger briller/linser rett og slett.

Får også vondt i hodet iblandt om jeg har drukket mye brus. Som noen sa før her, drikk vann. Det er godt, renser opp litt :)

Slapp av, om du er veldig anspent, så får du vondt i hodet.

:klem:

Skrevet

Hei!

Det første du bør gjøre, er å finne ut hva hodepinen skyldes. Kan det være dårlig syn, stive skuldre, migrene osv. Tenk over hva du gjør om dagen, sitter du mye foran pc-en, tenker du mye e.l. Jeg var selv veldig plaget med migrene i en periode der jeg slet hjemme, jobbet mye, og gikk på kveldskurs i tillegg. Nå har jeg stort sett bare spenningshodepine, og da pleier jeg å få sambo til å smøre tigerbalsam på skuldre/nakke om kvelden, drikke mye vann, og gjøre øvelser for skuldre og nakke. Du finner masse gode tips for øvelser på Internett.

Er det spenningshodepine, sørg for å "slenge" litt med armene, rull med skuldrene, og finn uttøyningsøvelser. Tenk også over sittestilling ved skrivebord, er denne ikke bra, er det fort gjort å få feilbelastning på skuldre, som igjen kan føre til hodepine. Lykke til!

Skrevet

Hodepine som man våkner med eller kommer utover dagen spesielt i stressende situasjoner kan komme av at man biter/skjærer tenner, ubevisst. Veldig mange som gjør det om natten.

Skrevet

Tannlegen kan ha løsningen. Man kan ha hodepine pga problemer med tennene, så ta deg en tur.

Skrevet

Da har du nok migrene..ta deg en tur til legen å finn ut om det er det du har å få deg medisin

Skrevet

En tur til tannlegen er ingen dum idè! Jeg har de siste to årene slitt med nakke- og hodesmerter som jeg (Og legen!) var helt sikre på skrev seg fra en bilulykke. Det rare er at jeg ikke har hatt vondt hverken i tannen eller kjeven før for noen uker siden. Et besøk hos tannlegen avslørte en fullstendig ødelagt tann som måtte rotfylles. Smertene forsvant øyeblikkelig da nervene i tannen ble fjernet!

Gjest jeanette
Skrevet

ok.jeg har vært hps lege i dag og ble sendt videre til mr for å finne ut hva det kom av.er visst antagelig en prolaps i nakken

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til.

Nå vet jeg ikke hva du jobber meg eller studerer til, men hvis det er prolaps i nakken, så vil jeg ha tenkt nøye om hva som er best å jobbe med.

Skrevet

oj,her var det masse gode tips. jeg sitter nå her med hodepine som kommer fra nakken, har alltid trodd at det var fordi jeg har sovet for lenge eller ligget i en dum stilling på natten. Nå fikk jeg noe å tenke over.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...