Gå til innhold

Definisjon av brukerdebatt


Kollontaj

Anbefalte innlegg

Jeg har lest reglene. Dette har jeg fått opplyst tidligere angående slettede innlegg som lå i mappa mi (stod ikke i reglene da, heller). Gjelder dette eller ikke? 

«Når det gjelder dette med brukerdebatt: når du henvender deg direkte til en bruker og bruker "du" eller "deg" regnes dette som brukerdebatt.»

 

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (12 timer siden):

Jeg har lest reglene. Dette har jeg fått opplyst tidligere angående slettede innlegg som lå i mappa mi (stod ikke i reglene da, heller). Gjelder dette eller ikke? 

«Når det gjelder dette med brukerdebatt: når du henvender deg direkte til en bruker og bruker "du" eller "deg" regnes dette som brukerdebatt.»

 

Hm. Jeg har fått minst to innlegg slettet for brukerdebatt bare for å nevne en bruker - uten  en gang å nevne navnet. Det stemmer jo ikke med som skrives her?

 

På forhånd tiden takk for avklaring! :blomst:

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Sitatet du har lagt ved virker å være enten litt klønete formulert eller tatt ut av kontekst, men det er ikke brukerdebatt å bruke 'du' når man diskuterer med andre brukere. Da hadde det vært mye som hadde vært brukerdebatt isåfall siden man gjerne henvender seg til andre ved å si nettopp 'du'. 

Her er det som står i reglene:

Sitat

* Brukerdebatt eller brukerangrep. Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt. Brukerangrep er det å gå til angrep på brukere man diskuterer med.

Det som menes da er at bruker gjerne diskuterer ting om en annen bruker som ikke er relevant for trådens tema og det kan også være ting en bruker har nevnt i en annen tråd som brukes mot brukeren som diskuteres. 

Det å tagge andre brukere kommer litt an på konteksten. Det kan for eksempel være brukerdebatt om man tagger en bruker gjentatte ganger over tid i flere tråder. 

Det er ikke brukerdebatt å tagge en bruker i en tråd de selv deltar i. Noen gjør dette fordi de ikke ønsker å sitere innlegg eller for å påpeke noe ved et innlegg eller tråden i seg selv. 

Det å henvise til en bruker i en annen tråd hvis de for eksempel har skrevet om en problemstilling og man vil diskutere en problemstilling videre i en annen tråd uten å avspore gjeldende er et eksempel på noe som ikke er brukerdebatt. 

Elaine Marley, mod. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja, jeg følger ikke akkurat den reglen med «du» helt selv, men klart jeg har hatt det i bakhodet siden jeg tross alt fikk innlegg i mappa mi med den forklaringen (jeg spurte om utdyping, ja, dette var hele svaret, ikke tatt ut av kontekst.) 

Men bra at vi nå har avklart det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...