AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Jeg kjøpte kattunger fra en tilsynelatende seriøs oppdretter basert på informasjonen jeg kunne finne, samt hvem hun samarbeidet med. Nå tre år senere sitter jeg med to syke katter. Det er frustrerende med høye utgifter, høy puls da begge sykdommene er alvorlige, kattenes begrensninger i form av smerte og funksjonsfall. Men nesten enda mer hvordan hun til en hver tid har 2-3 kull hjemme og at mine katter har mange søsken med samme genkombinasjon og muligens sykdom. Og hva kan man gjøre? Jeg har sendt bekymringsmelding til Mattilsynet, og jeg har snakket med henne direkte Anonymkode: de0a1...f70
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #2 Skrevet 24. april 2022 Er hun registrert i NRR? Gå i så fall sammen med andre som har syke katter og send brev til NRR med dokumentasjon, det må nok også dokumenteres at det er relatert til avl sykdommene er fra. Anonymkode: 0fa6e...364
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #3 Skrevet 24. april 2022 Det er jo godt kjent at mange rasekatter har sykdommer og at huskatter generelt sett er friskere. Anonymkode: 6b2c3...c97 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #4 Skrevet 24. april 2022 Hva slags sykdom har de? Hva slags rase er det? Anonymkode: 3e620...087 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #5 Skrevet 24. april 2022 En katt skal ha maks 3 kull før den per er ferdig. Når en oppdretter gjør dette år etter år er den ikke seriøs. Hjelper ikke om hen er medlem i en forening heller. Må du forklare rase og sykdommer??? Fordi mange rasekatter er avlet så mye at de har sykdommer med seg uansett. Anonymkode: 5e8ef...201 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå