Gå til innhold

Utestengt/ utelukket i voksen alder

Anbefalte innlegg

Skrevet
fruenfrafjellet skrev (34 minutter siden):

Det er faktisk ikke bare damer som kan gjøre slike ting

Nei , men i denne tråden var damer som var diskutert ☺️

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (21 timer siden):

Nei , men i denne tråden var damer som var diskutert ☺️

Det står vel kollegier eller har jeg oversett at det er spesifisert at kun kvinner gjør slike ting?

Anonymkode: bb3a3...c18

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser begge sider til dere her inne. Ja det er sikkert trist å være den som alltid står alene men også, ja som voksen har jeg så lite fritid at å bruke den på noen som gjør meg sliten kommer aldri til å være en prioritet.

Personlig, ville jeg rett og slett bare spurt de hvorfor de ikke liker å henge med meg og bedt de om å svare helt ærlig uten at jeg blir fornærmet. Noen ganger bare klikker man ikke, andre ganger kan man ha hatt en atferd andre ikke liker. Da må man i såfall jobbe med seg selv.

Jeg ville ikke kalt det utestenging når dette er ting de finner på som venner på fritiden. Det betyr rett og slett at dere ikke er venner. Det betyr også at de ER venner, og da sikkert har et høyere level med kontakt generelt, ikke bare på kurs/jobb. De tekster sikkert ofte, kanskje de har felles gruppechat der de poster morsomme ting, kanskje har de taco kveld, de vet personlige ting om hverandre, går ut på lunsj/middag sammen.. da er DE en vennegruppe, hvis du ikke er en del av den dynamikken så er ikke du en del av den gruppen selv om dere kanskje jobber sammen. Det er bare realiteten. Og jeg har ikke noen gode råd på hvordan man går opp i «vennskaps-level» for det er en helt naturlig prosess som bare skjer. Tror ikke man burde ta dette personlig. Se heller på det som at vennskap skal være noe begge parter ønsker seg, det er da det er givende. Jeg ville aldri dratt på hyttetur der jeg måtte tvinge på meg en invitasjon. Hva er hyggelig med å sitte i et rom der alle skulle ønske jeg ikke var der? Og man kan ikke kontrollere folks tanker og følelser, så da må man bare la det være. Da er ikke de vennene for deg, men det finnes venner der ute til alle. Så jeg ville lagt energien min inn i å finne disse istedet for å skvise meg inn der.

Anonymkode: 368d1...28b

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (På 24.4.2022 den 15.43):

Takk for meninger og synspunkter. Jeg forstår at det var feil av meg å reagere. Selvfølgelig vil de ikke være sammen med en som meg. Så jeg fant ut det på en i manges øyne grei måte. Heldigvis kan man takle det slik man ønsker. 
Jeg endte med å nyte hele helgen på fjelltur uten disse så kalte kollegiane mine ( som hver gang jeg er ute på byen med de er den som blir sittende med regningen.) men det går helt fint. Da er jeg god nok venn når de ikke trenger å betale selv. Men som sagt. Takk for svar. Godt man ikke trenger venner. 

Jeg føler med deg og synes det er dårlig gjort av kollegaene dine å ekskludere deg, men etter å ha lest dette innlegget forstår jeg at de kanskje opplever deg som litt krevende. Her fremstår du passiv-aggressiv (og du er dermed ikke ærlig om hvordan du egentlig har det), og det kan være veldig slitsomt å forholde seg til. Forstår at det er lett å ty til det når man trenger noe å skjule seg bak, men jeg tror du bare skaper ris til egen bak. Sender du en passiv aggressiv melding til kollegaene dine om at du ble eksludert på denne turen, så vil den meldingen antagelig få motsatt effekt av det du ønsker. De vil nok ta det som et "bevis" på at det var riktig å ikke invitere deg med. Anbefaler at du heller øver på å vise at du er sårbar og ydmyk. Det er så mye lettere å forholde seg til for andre mennesker, og det inviterer til vennskap. Prøv heller å sende dem en melding der du er ærlig om at du ble lei deg av at du ikke ble invitert med. Jeg tror nok du vil få bedre resultater av det enn av å fortsette å være passiv aggressiv. 
Og du, at du velger å betale for kollegaene dine når dere er ute sammen er ditt valg. Du har friheten til å si nei. Du kan ikke kjøpe vennskapet deres. Hvis de ikke vil være venn med deg, så vil de ikke det og da vil det ikke all verdens "bestikkelser" hjelpe. 
Husk at dersom disse menneskene ikke ønsker et vennskap med deg behøver du ikke være venneløs. Du kan finne gode venner på andre arenaer. 

Anonymkode: 38a70...e4f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt problemer med å få venner på flere skoler jeg gikk på. Så har ofte følt meg ekskludert. Men har ikke det største behovet for venner heller. Folk jeg har kjent før har en tendens til å være beskjedne og mer eller mindre unngå meg hvis de ser meg. Du må nok bare spørre om det var noen grunn til at de gjorde som de gjorde med den turen. Prøve å komme til bunns i det, ikke bli sur med en gang. 

Anonymkode: d7a05...dd6

Skrevet

Takk igjen for flere  meldinger. Vel vi har hatt et møte på jobb i dag da det oppsto en konflikt mellom 2 andre og det viser seg at de mente at jeg ikke var så viktig for de og at de beklaget at jeg ikke var med men de mente at jeg klarte meg best alene. Jeg fikk en beklagelse og de mente også at siden jeg hadde lengre fartstid enn de i yrket var de litt under meg i rang noe som jo forsåvidt stemmer men de beklaget at jeg ble oversett og utestengt. Og at det ikke var feil av meg å sende de den mld de hadde fått og at de ikke hadde tenkt over at jeg kanskje ville vært med. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (På 27.4.2022 den 15.15):

Takk igjen for flere  meldinger. Vel vi har hatt et møte på jobb i dag da det oppsto en konflikt mellom 2 andre og det viser seg at de mente at jeg ikke var så viktig for de og at de beklaget at jeg ikke var med men de mente at jeg klarte meg best alene. Jeg fikk en beklagelse og de mente også at siden jeg hadde lengre fartstid enn de i yrket var de litt under meg i rang noe som jo forsåvidt stemmer men de beklaget at jeg ble oversett og utestengt. Og at det ikke var feil av meg å sende de den mld de hadde fått og at de ikke hadde tenkt over at jeg kanskje ville vært med. 

Fint at de beklaget, og dere fikk snakket ordentlig med sammen og oppklart en misforståelse. Klarte du å være ærlig med dem om hvor såret du ble og hvor veldig gjerne du ønsker å være med i gjengen? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint at de beklaget, og dere fikk snakket ordentlig med sammen og oppklart en misforståelse. Klarte du å være ærlig med dem om hvor såret du ble og hvor veldig gjerne du ønsker å være med i gjengen? 

Jeg har sagt at jeg forstår de og jeg har bestemt meg for å ikke ha noe sosialt med de. Det vet de ikke da men fant ut at det var best. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (6 minutter siden):

Jeg har sagt at jeg forstår de og jeg har bestemt meg for å ikke ha noe sosialt med de. Det vet de ikke da men fant ut at det var best. 

Hvorfor gjør du det tvert motsatte av det du egentlig ønsker? Du skaler bare enda mer hjertesorg for deg selv nå. Hvorfor ikke våge å være ærlig og vise seg sårbar? Du har alt å vinne på det. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/23/2022 at 3:38 PM, Maleficenta said:

lære seg å omgås folk som ikke vil omgås? Hun inntar jo ikke noen offerrolle. Mennesker har følelser. Vi er ikke roboter

Offerrolle har ingenting med om vi er roboter eller ikke å gjøre. Eller mener du samtlige mennesker som har følelser er offer, fordi de har følelser?

Jeg forstår ikke. For meg, basert på HI, er det åpenbart en person som trer inn i en offer-rolle.

Anonymkode: 70841...533

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, sucasamicasa said:

Det er jo en beslutning du tar. For meg virker det som en overdreven mengde drama, hvor det kun er en som taper.

AnonymBruker
Skrevet

TS, inviter noen av de vennene dine, men eksluder noen av de, så kan du se at pipa får en annen låt. 

Anonymkode: c97f5...72a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor gjør du det tvert motsatte av det du egentlig ønsker? Du skaler bare enda mer hjertesorg for deg selv nå. Hvorfor ikke våge å være ærlig og vise seg sårbar? Du har alt å vinne på det. 

Jeg viste meg sårbar og ærlig. Jeg viste at ikke jeg syntes noe om det. Men jeg tenker at jeg kan like gjerne bestemme meg for å holde arbeidsforhold som kun det og klare meg selv. Jeg har andre oc flere venner.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo en beslutning du tar. For meg virker det som en overdreven mengde drama, hvor det kun er en som taper.

De vet ikke at jeg kommer til å holde meg unna de annet enn via jobben. Jeg har ikke sagt noe til de og jeg har andre venner så jeg er ikke venneløs. Og jeg kommer til å være vanlig sosial på jobb men takke nei til andre ting

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (12 minutter siden):

De vet ikke at jeg kommer til å holde meg unna de annet enn via jobben. Jeg har ikke sagt noe til de og jeg har andre venner så jeg er ikke venneløs. Og jeg kommer til å være vanlig sosial på jobb men takke nei til andre ting

Men kjære deg, den eneste som blir lei seg av dette er deg. De kommer antagelig ikke til å merke noe til at du "straffer" dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kjære deg, den eneste som blir lei seg av dette er deg. De kommer antagelig ikke til å merke noe til at du "straffer" dem. 

Jeg ser den men…. Jeg fikk en fantastisk nyhet i dag …og det betyr at jeg om 2 mnd bytter jobb til en annen sentral 45 mil unna. Så det går veldig bra.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å bli utestengt er veldig vondt😔 Jeg opplevde for noen år siden at alle barndomsvennene mine var på 30 årsdagen til en av mine «beste barndomsvenninner», og jeg var ikke invitert. Dette var også i en periode der jeg hadde mistet et familiemedlem og jeg trengte folk rundt meg.. Noe de visste men overhode ikke brydde seg om. 

Noen uker etterpå var det en ny bursdag og igjen var jeg ikke invitert! Men de passet på å sende meg masse snaps om hvor moro de hadde det uten meg😒 

Det hele resulterte med at jeg konfronterte hun ene og jeg har aldri tatt kontakt med henne igjen. Hun har prøvd å kjøpe meg tilbake og smiske meg tilbake, og denne gangen ble jeg invitert i babyshoweren til henne men jeg trykket ikke delta rimelig fort! Jeg ble bare invitert for medlidenhet.. 

Jeg har ingen ønske om å ha disse menneskene i livet mitt lengre! Jeg er helt ferdig med de. 

Anonymkode: 8d004...b59

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
sucasamicasa skrev (11 timer siden):

Jeg viste meg sårbar og ærlig. Jeg viste at ikke jeg syntes noe om det. Men jeg tenker at jeg kan like gjerne bestemme meg for å holde arbeidsforhold som kun det og klare meg selv. Jeg har andre oc flere venner.

sucasamicasa skrev (9 timer siden):

Jeg ser den men…. Jeg fikk en fantastisk nyhet i dag …og det betyr at jeg om 2 mnd bytter jobb til en annen sentral 45 mil unna. Så det går veldig bra.

Jeg syntes det er er bra valg. Ikke noe vits å kaste bort energi på disse. Enda bedre at du bytter jobb og kan starte med blanke ark! Håper det går bedre for deg denne gangen!

Anonymkode: 368d1...28b

• Liker 2
Skrevet

Blir satt ut av enkelte svar her inne. Jeg synes mange av dere fremstår både kalde og egoistiske. 
På min jobb er vi en gjeng som møtes på fritiden, men ofte har vi spurt andre kollegaer om de også ønsker å være med ut å spise etter jobbmøte, for eksempel. Synes det skal så lite til. 
Og selvfølgelig er man ikke nødt til å være med folk man ikke liker, men da poster man i hvert fall ikke om det på sosiale medier i ettertid. Og TS har ALL rett til å føle tristhet av å ikke bli inkludert, hun inntar overhodet ingen såkalt «offer-rolle» for det! 

Ts, så fint dere fikk snakket sammen og du fikk en unnskyldning 🤍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet godt hvordan det føles.

Har gitt opp å få være «med», har vendt meg til, og forsonet meg med å være alene, og føler ikke lengre overskudd til å være sosial. Er rolig, sier ikke så altfor mye, tar ikke mye plass. Er heldig selvbevisst på å være hyggelig og generøs, men nei… 

Tilogmed familie utelukker meg og ungen. Når søsken med partnere etc kommer langveisfra og besøker foreldrene for noen dager, drar de ut og spiser sammen med mine foreldre, og vi får vite om det etterpå. Vi blir aldri invitert med.  De har kaffebesøk hjemme. De drar på diverse steder sammen. Ingen inkludering. 
Vi blir invitert én gang av de, for syns skyld… Mens de fjorten andre dagene, har de det hyggelig sammen mens jeg og barnet sitter hjemme uten invit. 

Fint at du skifter sentral, det kan hjelpe. Håper det ordner seg for deg. Vet godt den følelsen. 

Anonymkode: 2992b...77d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...