Gå til innhold

Utestengt/ utelukket i voksen alder

Anbefalte innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 16.27):

Hvorfor skal de sende sms til deg om det? Har du krav på å være med på alt som andre gjør?

Du må skjerpe deg.

Anonymkode: 49512...9cf

Tror du har fått frem poenget ditt, kanskje allerede etter de TRE første innleggene😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette høres jo fint og flott ut, og i teorien burde vi alle levd slik du beskriver for å være mer inkluderende. Men i virkeligheten velger folk stort sett å inkludere basert på hvem de liker best å være sammen med, og vår empatiske tilnærming blir mer teori enn praksis. Kanskje kjenner vi et stikk i samvittigheten om vi ikke inviterer Anne eller Nora hver gang, men så rasjonaliserer vi litt for oss selv, og bortforklarer med at de var jo med sist gang, og da var det ikke så hyggelig. I dag orker jeg ikke...
De fleste av oss er ikke bedre mennesker enn det, om man skal være helt ærlig med seg selv.

Anonymkode: 2302e...5f3

Ja dessverre. 

Anonymkode: 11875...1cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 19.42):

Jeg synes det å i det hele tatt dra hele gjengen på jobb utenom en person er skikkelig sært... Hvis jeg var en av de på turen vill jeg ikke akkurat følt meg komfortabel siden én kollega blr utelatt! 

Men personlig synes jeg faktisk det er verst når det gjøres i skjul. Det får personen til å lurt på hva som egentlig foregår, føle at det er noe muffens men aldri helt vite hva som er greia.

Anonymkode: ba955...d09

Ja, det er jeg egentlig helt enig i! Men jeg syntes det var vanskelig å prøve og forklare hvorfor det blir feil å utelate bare en kollega, når folk inne på tråden her er så fastlåst på at "det ikke er noe man trenger å gjøre lenger, når man er voksen", og at det blir det samme som tvang osv..

Også reagerte jeg bare sånn på at de kollegene til ts, valgte å legge det ut på instagram, uten å i det hele tatt tenke på hvordan det påvirker ts😳Når det til og med var ts som foreslo å dra på tur, også sier de nei til ts, men drar selv... og legger det ut på instagram!🙄

Anonymkode: bd672...23a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De virker ondskapsfulle, og opptatte av at TS skal se at de finner på aktiviteter der hun ikke er inkludert.

Disse giftige menneskene ville ikke jeg hatt noe med å gjøre. Ville distansert meg fra sånne folk.

Anonymkode: fd6d1...a77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2022 den 19.03):

Synes dette var et reflektert innlegg! Det er lett å tenke at det er best å være bare "de gamle", tror jeg, uten å åpne for at andre kan bli med. Men jeg tror det ofte er sunt å inkludere nye også. Både fordi det er å såre andre hvis det på en måte er naturlig å invitere noen, men man ikke gjør det. Men også på grunn av at man med bare de gamle folkene kan bli litt fastsatt i fortiden og ikke blir like åpen for å lære noe nytt, se ting fra andre perspektiver osv, hvis du skjønner hva jeg mener med det. 

Anonymkode: ba955...d09

Enig med deg!

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

Jeg hang en del med kolleger før. Lønningspils og harrytur, dartkveld osv.  Det tørket vekk da jeg ble syk, men regnet jo med det. Jeg savner i blant den tiden, og lurer av og til på hvordan de har det og hva de foretar seg.  Fellesskapet på jobb, småsnakk og matpauser, det er uvurderlig.

Har annen type sosialisering nå, men veldig lite.  Og lite jeg orker også.  

Endret av Adobyen
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg hang en del med kolleger før. Lønningspils og harrytur, dartkveld osv.  Det tørket vekk da jeg ble syk, men regnet jo med det. Jeg savner i blant den tiden, og lurer av og til på hvordan de har det og hva de foretar seg.  Fellesskapet på jobb, småsnakk og matpauser, det er uvurderlig.

Har annen type sosialisering nå, men veldig lite.  Og lite jeg orker også.  

Er nok greiest å holde det på jobben, det forsvinner som du sier når livet endrer seg.

Anonymkode: 49512...9cf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...