Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alt for lang flytur (maks fire timer), og ikke langt fra flyplass til feriested (maks 40-50 minutter). Bør være varmt i havet, fin sandstrand, og høy standard på hotell. Hva anbefales?

Anonymkode: 814f1...981

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alt for lang flytur (maks fire timer), og ikke langt fra flyplass til feriested (maks 40-50 minutter). Bør være varmt i havet, fin sandstrand, og høy standard på hotell. Hva anbefales?

4 timer med en ettåring på fly er altfor lenge. Og hvorfor reise til Syden med en ettåring som ikke vil huske noe av det uansett hva  med å vente til ungen blir litt større?

Anonymkode: 86a32...c05

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

4 timer med en ettåring på fly er altfor lenge. Og hvorfor reise til Syden med en ettåring som ikke vil huske noe av det uansett hva  med å vente til ungen blir litt større?

4 timer på fly er ikke noe verre enn 4 timer i bil. Vi har vært på flere sydenturer med vår 1-åring allerede.

Skal man sitte hjemme i årevis om man har barn fordi de ikke har noe utbytte av ferie?

Nå på sommeren spiller det nok ingen rolle for barn hvor de er, men på vinteren er det mye hyggeligere for småtassene å leke i varmen enn å kave rundt i snøen. 

Anonymkode: 6551e...812

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

4 timer på fly er ikke noe verre enn 4 timer i bil. Vi har vært på flere sydenturer med vår 1-åring allerede.

Skal man sitte hjemme i årevis om man har barn fordi de ikke har noe utbytte av ferie?

Nå på sommeren spiller det nok ingen rolle for barn hvor de er, men på vinteren er det mye hyggeligere for småtassene å leke i varmen enn å kave rundt i snøen. 

Anonymkode: 6551e...812

Jo det er stor forskjell på 4 timer i bil og 4 timer på fly. Og jeg sa vel ingenting om å sitte hjemme i åresvis? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke alt for lenge. Sutrete og overbeskyttende mødre kan holde seg unna denne tråden.

Noen med tips?

• Liker 7
Skrevet

Alcudia :) 3 1/2 time med fly og ikke langt fra flyplassen.

Vi var der når var sønn var 1 år og når vår datter var 1 år. Det er så barnevennlig og fantastisk. Vi har vært der 6 år på rad. Kunne ikke dratt noe annet sted 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

siden NHI anbefaler at man lar barn ta pause fra solen her hjemme mellom kl 12 og 15 - hva gjør man da i sydligere strøk der solen er så mye sterkere? og hvordan sørger man for nok skygge osv til et så lite barn i syden liksom? Jeg er ikke negativ jeg ser bare ikke helt at det er for barnets del men for foreldrene - kanskje det er bedre å la barnet være hos besteforeldrene mens mor og far får en kjærstetur en ukes tid? 

Anonymkode: c3119...414

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

siden NHI anbefaler at man lar barn ta pause fra solen her hjemme mellom kl 12 og 15 - hva gjør man da i sydligere strøk der solen er så mye sterkere? og hvordan sørger man for nok skygge osv til et så lite barn i syden liksom? Jeg er ikke negativ jeg ser bare ikke helt at det er for barnets del men for foreldrene - kanskje det er bedre å la barnet være hos besteforeldrene mens mor og far får en kjærstetur en ukes tid? 

He he du må gi deg.. vi har sol i Norge å..hun spør om tips til tur... ikke mamma politiet og Karens..

Vi har vært i syden fra barna var 1 år og det er ikke noe problem...man tar pauser..masse is og drikke.. sol telt..vogn med skygge..

Og vet du hva...det kalles familie tur..hva med når vi med barn skal finne på noe i Norge..du vet ferie...skal vi la besteforeldre passe de i 4 uker da...mener siden små barn ikke vil huske noe av dette. ..

Når vi var i syden med vår 1 åring koset vi oss masse..ja de på 1 år husket om noe...men jeg å mannen min har made flotte minner..av oss og våre barn...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da gjør man som de innfødte: Holder seg innendørs de timene varmen er som verst. 

Newsflash: De har faktisk barn i "Syden" også. Og du ser svært sjelden lokale barn utendørs midt på dagen. 

Anonymkode: 316d0...315

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

hadde ikke forventet hårsåre svar aka "karens" når jeg påpekte at jeg ikke stilte spm for å være vanskelig men innser jo at det er lettere å føle seg angrepet enn å svare ordentlig..

Men siden dere spør, det går fint å dra på ferie med barn, men når det bes konkret om sandstrand antyder manjo ikke at man ønsker sitte inne på dagtid liksom for å beskytte barnet mot solen? Man kan selvsagt kjøpe med uv-tøy, telt og bruke mengder med solkrem osv, som man gjør her hjemme jeg skjønner det, men nå var det ganske spesifikke "krav" Ts kom med som gjorde at man får en forståelse av prioriteringene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hadde ikke forventet hårsåre svar aka "karens" når jeg påpekte at jeg ikke stilte spm for å være vanskelig men innser jo at det er lettere å føle seg angrepet enn å svare ordentlig..

Men siden dere spør, det går fint å dra på ferie med barn, men når det bes konkret om sandstrand antyder manjo ikke at man ønsker sitte inne på dagtid liksom for å beskytte barnet mot solen? Man kan selvsagt kjøpe med uv-tøy, telt og bruke mengder med solkrem osv, som man gjør her hjemme jeg skjønner det, men nå var det ganske spesifikke "krav" Ts kom med som gjorde at man får en forståelse av prioriteringene. 

Det er ikke bra for hverken barn eller voksne å være på stranden i ørten timer. "Sitte inne på dagtid" er faktisk sunt for alle, dersom det er veldig varmt. Dessuten vil vel de fleste småbarn trenge en dupp midt på dagen. Hotellrom med AC er et must. 

AnonymBruker
Skrevet

Mallorca er perfekt! Vi leide bil og kjørte rundt en time fra flyplassen. Nydelig hotell, strand osv. var der i slutten av aug så det var passe varmt. 

Anonymkode: 2cb4d...c2c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke bra for hverken barn eller voksne å være på stranden i ørten timer. "Sitte inne på dagtid" er faktisk sunt for alle, dersom det er veldig varmt. Dessuten vil vel de fleste småbarn trenge en dupp midt på dagen. Hotellrom med AC er et must. 

Har hun sakt at hun skal sitte hele dagen på stranden...og ikke la barna sove eller slappe av...

Hva tror du om oss foreldre...at vi er stokk dumme 🤦🤦🤦

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er MYE verre for en ettåring å være en uke borte fra primæromsorgspersonene sine enn å være inne i noen timer i syden.

Vi har vært mye i sydligere strøk med vår fra hun var baby. Småbarn sover midt på dagen, så de er som regel inne da. Evt i en vogn i skyggen i bare bleia. Ellers bruker man solkrem, hatt og UV klær/klær for å beskytte mot sola. Vårt barn har kost seg veldig i syden selv om hun ikke husker det nå. Deilig å bade, deilig å ligge naken i skyggen, masse oppmerksomhet fra folk rundt, rolige og avslappa foreldre osv. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man reiser vel ikke primært på ferie for at barna skal huske det? Eller andre aktiviteter? 

Jeg har stått timesvis å sett på tog med min 1åring. Hun har elsket det! Men nå som hun er 4 år husker hun det ikke. Var det da ikke noe vits å se på de togene siden hun ikke husker det? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å gi deg da. Det er ikke dette hun spør om. 

Anonymkode: e832b...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nei, det er ikke alt for lenge. Sutrete og overbeskyttende mødre kan holde seg unna denne tråden.

Noen med tips?

Ja for det å bry seg om barnet sitt og sine medreisende jeg er jo kjempe overbeskyttende🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alcudia på Mallorca er ypperlig med småbarn. Sjekk ut Sunwing Alcudia for eksempel. 

Anonymkode: e832b...1c3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja for det å bry seg om barnet sitt og sine medreisende jeg er jo kjempe overbeskyttende🙄

Hva er skadelig for barn og med reisende å dra til syden?  La meg gjette..du er ikke foreldre og hater barne familier på flyet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man reiser vel ikke primært på ferie for at barna skal huske det? Eller andre aktiviteter? 

Jeg har stått timesvis å sett på tog med min 1åring. Hun har elsket det! Men nå som hun er 4 år husker hun det ikke. Var det da ikke noe vits å se på de togene siden hun ikke husker det? 

Det er ikke det jeg sier heller, men når man får barn så må man prioritere annerledes og da kan man vente med siden til barn er gammel nok til å forstå og ikke utsette barnet for fire timers flyreise for sin egen del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...