Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
BellaDonna1 skrev (2 timer siden):

Hadde time 28. april og fikk i dag, litt etter klokken 12, sms om at passet var ferdig produsert og blir sendt i posten. Nå håper jeg bare at jeg får riktig pass og at det ikke forsvinner i posten. 😊 Drar på ferie 14. juni, så dette var nervepirrende...

Så bra 😊 Håper vi er like heldig 😊 God ferie 😊

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
kristoffervin skrev (2 minutter siden):

Så bra 😊 Håper vi er like heldig 😊 God ferie 😊

Takk for det. 😊 Krysser fingrene for at dere andre også får. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mister også tur til utlandet i forbindelse med studiene mine. Nødpass får jeg heller ikke, selv om det ikke er en ferietur. 

Håper så mange som mulig får sine pass før turene sine. Syns ikke noe om dere som godter dere av at folk ikke får reist. 

Anonymkode: 96786...652

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mister også tur til utlandet i forbindelse med studiene mine. Nødpass får jeg heller ikke, selv om det ikke er en ferietur. 

Håper så mange som mulig får sine pass før turene sine. Syns ikke noe om dere som godter dere av at folk ikke får reist. 

Når bestilte du pass? 

AnonymBruker
Skrevet
Vinlar skrev (17 minutter siden):

Når bestilte du pass? 

Har ikke bestilt. Oppdaget for sent at passet utløpet i sommer. Og det må være gyldig seks måneder etter hjemreisen, dvs til desember. 

Hadde håpet jeg skulle få tak i nødpass under særskilt grunn, men fikk avslag på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Synes det er utrolig merkelig at folk her inne ikke klarer å skjønne alt folk som venter på pass nå bestilte time for mange måneder siden, lenge før produksjonskrisen. Før det igjen var det korona-lockdown. Senest i januar så hadde vi lockdown her hvor alle utesteder osv stengte pga koronasmitte og alle ble sendt på hjemmekontor igjen og det var påbudt med munnbind på butikk og buss. Sannsynligheten for å kunne reise til sommeren var ikke spesielt høy.

Når koronarestiksjonene lettet igjen så bestilte vi time til det minste barnet tidlig i februar og vi fikk time sent i mai. Fordi hun er så liten så varte det forrige passet hennes i 1 år, altså det gikk ut midt under den værste pandemien.

Nå er det ikke sånn at vi skal ut å reise i år så for vår del spiller der ingen rolle om det tar 10 uker, men det var ingen utsikter for utenlandsreise hverken i høst eller før februar uansett. For oss voksne er det viktig med oppdaterte pass, men mange med små barn har det ikke vært nødvendig når ferie består av å traske rundt på lekeplassen med en svipptur ned til fjæra.

Anonymkode: 6d074...524

Vi bestilte i november da de anbefalte folk å bestille time for å slippe lange køer frem mot sommeren.

Anonymkode: b7ab8...bd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BellaDonna1 skrev (22 timer siden):

De vil bare kverulere og understreke sin egen fortreffelighet. De liker å hovere og godte seg over andres ulykke. 

Når ble det å konstatere et faktum det samme som å kverulere? Og nei jeg liker å hovere eller godte med over andre sin ulykke

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke bestilt. Oppdaget for sent at passet utløpet i sommer. Og det må være gyldig seks måneder etter hjemreisen, dvs til desember. 

Hadde håpet jeg skulle få tak i nødpass under særskilt grunn, men fikk avslag på det. 

Da får man faktisk skylde seg selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får man faktisk skylde seg selv.

Vedkommende har vel ikke skrevet noe annet? 

Anonymkode: 3f175...849

Skrevet

Vi hadde time 26. april, fikk sms i forrige uke og passet kom i postkassen i dag😃

• Liker 1
Skrevet
Rosenrød skrev (49 minutter siden):

Vi hadde time 26. april, fikk sms i forrige uke og passet kom i postkassen i dag😃

Hvor i landet bor dere? 

Skrevet
Kristin12344 skrev (46 minutter siden):

Hvor i landet bor dere? 

Stavanger😊

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som de som søkte slutten av april får passene sine nå…..

Søkte uka før 17 mai, hva kan man se for seg? Er det håp for fellesferien? 

Tenker vi at da kommer de om to uker, eller er det ytterligere forskyvninger?

Anonymkode: fd163...248

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en sporings liste? Kan man logge seg på å følge med plassering i køen?

Anonymkode: fd163...248

AnonymBruker
Skrevet

Hva med id-kort? Jeg har time i morgen i Rogaland. Er det i det hele tatt mulig å få det utlevert innen 3,5 uker? 

Anonymkode: 52ac6...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg velge id-kort med reiserett i stedet for pass når jeg kommer dit, eller må jeg få endret timen til å gjelde id-kort først?

Anonymkode: e67c0...11a

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan man. Jeg trykket pass men da jeg kom dit ønsket de at jeg valgte id kort

Anonymkode: a19c4...f82

Gjest Småfrekk40
Skrevet

Ja. 
jeg kryssa kun av for pass på skjema. Da jeg kom dit anbefalte dem å ta med id kort også. 

AnonymBruker
Skrevet

ID-kort er raskere å få og de anbefaler at man velger dette dersom man ikke skal utenfor Schengen. Så jeg vil tro at det nok til og med kommer til å spørre deg om du kan greie deg med ID-kort i stedet for pass. 

Anonymkode: 15fd8...baf

AnonymBruker
Skrevet

Ja, null stress. Vi hadde krysset av for pass, men ble anbefalt id-kort pga ventetid. 

Anonymkode: 9b02b...a27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...