AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #1 Skrevet 23. april 2022 Er 37 år og har 3 tenåringer og har blitt gravid på spiral. Kjæresten min og jeg bor ikke sammen og han er ikke far til tenåringene men har to tenåringer selv. Vi bor også et par timer fra hverandre, så situasjonen er ikke optimal da å flytte sammen er uaktuelt før de barna vi har fra før har blitt voksne. Følte meg egentlig helt ferdig med barn da det har vært/er mye utfordringer med de jeg har. Men nå sitter jeg her og føler jeg står i et veldig vanskelig valg. Hjertet ønsker å beholde, men hjernen får panikk av tanken på å gå gjennom det å få barn og følge dem opp en gang til. Er det beste her å ta abort? Og kan man komme seg greit gjennom det selv om en del av meg ønsker å beholde? Den største delen av meg ønsker ikke flere barn.. Anonymkode: 39d6a...8bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #3 Skrevet 23. april 2022 Jo eldre du er, jo større er sjansen for at det er noe galt med barnet også. Anonymkode: 4171f...16f 1
Sofakona Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 Dette tror jeg er opp til deg selv...jeg selv er 37 år og skulle jeg blitt gravid nå tror jeg ville tatt abort..jeg har en på 3 og på 1å år..og tror ikke kroppen hadde orket mer nå. Det er jo stort ansvar å få en baby...nattvåke...amming...du vet jo aldri om du vil få er frisk eller syk barn.. Må du oppdra dette barnet alene? Orker du dette 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Jeg har alltid tenkt at abort ikke er et valg om jeg blir gravid. Men har også forståelse for at folk velger det. Dere er nå «frie» kan begynne å slappe av, reise alene, nyte kvelder og lange morgener. En baby snur alt på hodet. Tenker at man kanskje burde vært over snittet baby interessert for å sette i gang på nytt. Mange år med bhg, omgangssyke, våkenetter, ballett, fotball, små venner, farte hit og dit. Jeg som er litt imot abort hadde nesten valgt det i dette tilfellet. Når det er sagt, jeg fikk en ny da sønnen min var tenåring…. Og ja, noen ganger tenker jeg «hva har jeg gjort?» men så ser jeg på det lille bustetrollet og tenker «bra valg!» men du kjenner ikke det lille mennesket i magen, har ikke blitt forelsket i det, vet ikke en gang hvem det er, så ikke sikkert valget hadde blitt så vanskelig å leve med. Det er enda en liten celleklump, og dere har flere barn å følge opp enda, som også hadde fått et veldig annerledes liv om dere valgte å beholde. Ønsker deg det beste. Anonymkode: c5824...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Jeg er 33, gravid og vurdere abort, men jeg vet ikke om jeg klarer, jeg vet ikke hva fysisk og psykisk smerte det innebærer å gjøre noe sånt 37 er jo mange som får barn så det er jo ikke så gale da Anonymkode: 22500...da4
Belima Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 En venninne av meg ønsket seg 3 barn da hun var ung. Sluttet med p-piller etter nr 2 og håpet det snart ble nr 3. Etter 16 år ble hun gravid igjen og valgte abort. Kom til å bli problematisk med 2 store og en baby . Hele livet til alle ville bli snudd på hodet. Nattevåk, bleier mm pluss at det ville bli vanskeligere å planlegge ferier som ville passe for alle. Siden du har hatt spiral, så har du i utgangspunktet ikke villet ha barn, så i dette tilfellet mener jeg abort er riktig. Ville satset på å ha et mer "behagelig" liv nå i din alder. Småbarn snur livet på hodet i 2-3 år fremover og av det en leser her inne, så skjer det ofte at forhold ryker i den tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Å bli alenemor i praksis? Jeg ville ikke ønsket det. Anonymkode: 9bfd0...3a6 1
AprilLudgate Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 Med tanke på at dere ikke har bodd sammen lenge og vet hvordan hverdagen sammen er tenker jeg jo at abort er rimelig opplagt her. 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 Aldersmessig er det jo ikke noe problem. Men du og kjæresten må jo finne ut av om dere vil slå sammen fire tenåringer og en baby, eller om dere skal fortsette å bo separat? Begge deler byr på store utfordringer. Anonymkode: 90cd6...89a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Hadde nok gjort det ja, du blir jo i praksis alenemor. Men er du sikker på at alt står bra tik med fosteret? Med spiral øker jo sjansen for graviditet utenfor livmor og spontanabort. Anonymkode: 40b8e...88b
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 Det høres ut som du ikke ønsker en småbarnsperiode til. Og du ønsker ikke et barn. Du ønsker ikke abort heller, men det er fordi det er hva det er og ikke resultatet? Du blir jo i praksis også alene siden faren er såpass langt unna. 3 tenåringer og en baby... Anonymkode: 1c556...caf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 Aldersmessig er det ikke krise, men hadde jeg blitt gravid som 37-åring med tre tenåringer, så tror jeg faktisk at jeg hadde endt med abort selv om faren til barnet var min mann.... At det hadde vært det rette for meg betyr ikke at det er det for deg! Men tanken på å skulle ha tenåring hjemme til midt i 50-årene når man allerede har fått tre andre dit som 37-åring, det hadde rett og slett vært en for stor omveltning for meg og alle. Hadde jeg bare hatt ett barn og alltid ønsket meg ett til, så skulle jeg vurdert det. Men jeg tror faktisk svaret fortsatt ville blitt abort... Men igjen, det som er riktig for andre er ikke nødvendigvis det for deg! Ellers tenker jeg at det kan være greit å følge hjertet, men akkurat i situasjoner som dette er det greit å tenke med hodet også.... Lykke til! Anonymkode: c08ce...dd6 5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 I ditt tilfelle abort. Anonymkode: 296a5...324 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #15 Skrevet 23. april 2022 Jeg syns det var grusomt å ta abort og angrer meg hver dag. Gjor det da jeg og faren til barnet jeg har hadde gått ifra hverandre da jeg fant ut at jeg var gravid på nytt. Jeg ville beholdt det om jeg var deg. Praktiske ting løser seg Anonymkode: a4665...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #16 Skrevet 23. april 2022 Utrolig vanskelig å gi noe godt svar på hva jeg selv ville gjort, da jeg alltid ønsket meg mange barn, men fikk "bare" to før naturen satte sin stopp. Vet rett og slett ikke om jeg hadde klart å abortere vekk et barn, men det er meg. Du må jo tenke godt gjennom hva du selv ønsker for livet ditt, og om dette barnet er ønsket eller ei. Hva ville du følt om du spontanaborterte i morgen? Lettelse eller sorg? Anonymkode: ed69e...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #17 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er 37 år og har 3 tenåringer og har blitt gravid på spiral. Kjæresten min og jeg bor ikke sammen og han er ikke far til tenåringene men har to tenåringer selv. Vi bor også et par timer fra hverandre, så situasjonen er ikke optimal da å flytte sammen er uaktuelt før de barna vi har fra før har blitt voksne. Følte meg egentlig helt ferdig med barn da det har vært/er mye utfordringer med de jeg har. Men nå sitter jeg her og føler jeg står i et veldig vanskelig valg. Hjertet ønsker å beholde, men hjernen får panikk av tanken på å gå gjennom det å få barn og følge dem opp en gang til. Er det beste her å ta abort? Og kan man komme seg greit gjennom det selv om en del av meg ønsker å beholde? Den største delen av meg ønsker ikke flere barn.. Anonymkode: 39d6a...8bf dette må dere finne ut sammen, ikke la folk på et forum bestemme Anonymkode: 68812...0a6 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 Takk for svar alle sammen! Haller nok mest mot abort jeg også. Orker virkelig ikke tanken på å gå gjennom det hele igjen med babytid, bhg, skole, foreldremøter, fritidsaktiviteter osv. Blir dårlig av tanken! Samtidig kommer det til å bli tøft å gjennomføre aborten da hjertet ønsker å oppleve å få et barn sammen med kjæresten. Men de følelsene er nok litt for romantiserte og mindre fornuftige. Jeg vet jo at det er et blodslit å få barn og at vi har "friheten" innen rekkevidde da alle våre er myndige om 3 år. TS Anonymkode: 39d6a...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 Vanskelig situasjon. Hadde virkelig vært i tvil selv. Tror likevel jeg hadde beholdt da jeg hadde vært livredd for å angre på aborten. Anonymkode: bb60f...e8a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanskelig situasjon. Hadde virkelig vært i tvil selv. Tror likevel jeg hadde beholdt da jeg hadde vært livredd for å angre på aborten. Anonymkode: bb60f...e8a Bedre å angre på en abort enn å angre på at man fikk en attpåklatt som man er stuck med i 20 år med alt det innebærer! Anonymkode: b42cd...4e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå