Gå til innhold

Helsekost - selvmedisinering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har følt meg "tom" på alle vis i laaang tid. Nå fant jeg ut at jeg skulle starte med noe kosttilskudd som kunne kvikke meg litt opp. Jeg ble anbefalt rosenrot. Dette startet jeg med for 8-10 dager siden. Føler at kroppen fungerer litt bedre.... Kjempe bra det men...

Jeg var hos legen (for noe annet) for noen uker siden og da ble det oppdaget at jeg hadde for høyt blodtrykk. Legen har startet med utredning for å finne årsak (jeg er bare 40 år og normalt tynn). Masse blodprøver og urinprøver.

Jeg tittet litt på nettet i dag og så at rosenrot også hjalp kroppen med å stablisere høyt blodtrykk (Dette var jeg ikke klar over). Jeg føler at blodtrykket er bedre, det er ikke fult så mye dunk,dunk da jeg ligger rolig selv om det nok fortsatt er for høyt.

Føler kanskje jeg nå roter til legens "utredning" , og burde jeg slutte med rosenrot eller finner legen årsaken allikevel.

Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre... Jeg syntes det er godt å ha en kropp som fungerer bedre men det er jo også viktig å finne årsaken til at blodtrykket er for høyt.

Er det noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Burde jeg stoppe med rosenrot nå og heller starte med det da utredningen er ferdig....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må informere legen om at du bruker rosenrot så kan dere sammen finne ut om du kan fortsette eller om det er noe annet du kan prøve.

Skrevet

Du bør nok informere legen om at du tar Rosenrot. Kan også opplyse deg om at hvitløk/hvitløk kapsler skla fungere veldig bra mot høyt blodtrykk. Snakket med flere som har god erfaring med nettopp dette. Min far gikk inn avtale med legen om at han skal forsøke og regulere blodtrykket nettopp med hvitløk, før han event Må ta medisin mot høy blodtrykk.

Skrevet

Takk for svar.

Regner vel med at jeg skal tilbake til legen til uka. Jeg tror jeg fortsetter med rosenrot frem til da. Jeg får heller slutte en periode hvis han mener jeg må det. Det er jo viktig å finne årsaken, fremfor å dysse ned symptomer.

Det kan vel ikke være skadelig å føle seg bedre. Da jeg tok alle de første blod prøvene hadde jeg jo ikke startet med rosenrot.

Takk for tipset med hvitløk også. :klem: Godt det kan finnes naturlige "medisiner" som kan hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...