Gå til innhold

Kan jeg trene med bronkitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pådratt meg bronkitt etter en forkjølelse. Jeg er egentlig løpsavhengig. Startet med inhalator i går, da jeg hadde mye hosting om natten. Jeg er feberfri, så tror ikke det er lungebetennelse. Jeg tror inhalatoren hjelper, for jeg føler meg oppegående i dag. God allmenntilstand. Spørsmålet er: Kan jeg løpe litt forsiktig, eller bør jeg vente en uke med dette?

Anonymkode: 10689...82d

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke løpe med forkjølelse og i allefall ikke når du alt har pådratt deg komplikasjoner av forkjølelsen. Det er alt annet enn helsebringende å trene med infeksjon. Når du trener bryter du ned kroppen. Når du er syk trenger du ro, hvile og la kroppen bygge seg opp. 

Anonymkode: 506ec...69e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil forlenge sykdomsperioden og risikere ev. komplikasjoner så er det bare å løpe i vei.

Det er anbefalt en uke treningsfri ved luftveisinfeksjoner. 

Anonymkode: f10f2...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ok takk, da skal jeg utsette treningen med end aen uke. Det blir hardt, men det går fint så lenge bronkitten går over :)

Anonymkode: 10689...82d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få ganske alvorlige komplikasjoner om du pusher for hardt med sykdommer som sitter i lungene. Da blir det i hvert fall lenge til du får løpt skikkelig igjen. 

Denne podkastepisoden er veldig bra. Hør på den så lover jeg at du ikke har lyst til å løpe før du er frisk. 🤒🤧

https://podcasts.apple.com/no/podcast/i-det-lange-løp/id1488494849?i=1000540078670

Anonymkode: 36cd5...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...