Gå til innhold

Er barnevernet en stor vits?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En sak jeg og eks hadde i BV ble avsluttet i forrige uke uten at noe skjedde til hverken høyre eller venstre.

Det er servert løgner fra ene part som BV ikke kan verifisere at stemmer da jeg påpeker dette. Så virker som alt bare ble til grus og saken avsluttet. Ble heller ikke utarbeidet ny samværsplan med barna våre.

Hadde jeg visst dette så hadde aldri saken blitt meldt enda da saken var ny så anså BV det som svært alvorlig. En sak hvor de fryktet st barna var utsatt for psykisk vold. Nå er det bare å klappe i hendene og se positivt fremover.

Er BV en stor vits egentlig? Jeg føler iallefall at det ikke var noe hjelp å få.

Anonymkode: 04035...d69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det er snakk om barn dere har omsorg for så er det ikke bvtj sitt ansvar å utarbeide samværsplan? 

Anonymkode: 10440...e49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke hva du prøver å skrive her....

Anonymkode: 8cebf...a50

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om det er snakk om barn dere har omsorg for så er det ikke bvtj sitt ansvar å utarbeide samværsplan? 

Samværsplanen var ikke hovedmålet med BV. Barna har vært utsatt for psykisk vold noe BV anså som svært alvorlig siden barna er 1 og 3 år gamle. De har fysisk vært tilstede hvor det har vært voldsomme krangler mellom meg og eks. Det har endt med at jeg flere ganger har tatt barna og gått på ett annet rom for avslutte krangelen. Jeg flyttet til slutt ut og min eks er en som elsker å provosere og krangle uten grunn. 

Det er dette som er sakens kjerne og som ble meldt BV og som de anså som svært alvorlig for så små barn. Det er derfor jeg føler BV er en stor vits nå som saken avsluttes og ikke noe har skjedd.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samværsplanen var ikke hovedmålet med BV. Barna har vært utsatt for psykisk vold noe BV anså som svært alvorlig siden barna er 1 og 3 år gamle. De har fysisk vært tilstede hvor det har vært voldsomme krangler mellom meg og eks. Det har endt med at jeg flere ganger har tatt barna og gått på ett annet rom for avslutte krangelen. Jeg flyttet til slutt ut og min eks er en som elsker å provosere og krangle uten grunn. 

Det er dette som er sakens kjerne og som ble meldt BV og som de anså som svært alvorlig for så små barn. Det er derfor jeg føler BV er en stor vits nå som saken avsluttes og ikke noe har skjedd.

Kanskje BV ikke kunne avdekke om det var du, eks eller begge som kranglet foran barna? + du har nå flyttet, så problemet er løst?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du burde skje, da? 

Om dere har gått fra hverandre utsettes de vel ikke for noe mer? 

Anonymkode: b952b...e3c

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du har jo tatt grep og flyttet barna ut av situasjonen, de utsettes dermed ikke for dette omsorgssvikten lengre. 

I hovedsak skal foreldrekonflikt håndteres av familievernkontoret og rettsvesenet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Aristoteles skrev (19 minutter siden):

Kanskje BV ikke kunne avdekke om det var du, eks eller begge som kranglet foran barna? + du har nå flyttet, så problemet er løst?

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva tenker du burde skje, da? 

Om dere har gått fra hverandre utsettes de vel ikke for noe mer? 

Anonymkode: b952b...e3c

FrkSvår skrev (2 minutter siden):

Du har jo tatt grep og flyttet barna ut av situasjonen, de utsettes dermed ikke for dette omsorgssvikten lengre. 

I hovedsak skal foreldrekonflikt håndteres av familievernkontoret og rettsvesenet. 

Saken er dessverre ikke løst ved at vi flyttet for eksen krangler HELE tiden og kan starte krangle fordi sønn vår har på blå lue (ett eksempel). Jeg kan si at den grønne er til vask og da burde jeg ha vasket den tidligere. Altså, bare ungen har lue så spiller vel ikke fargen noen rolle?

Det er disse kranglene som startes hele tiden og tappet meg for energi. Siden barna er små så er de dessverre tilstede da dette oppstår da de ikke kan være på eget rom ennå.

Så nei, saken ble ikke løst bare ved flytting. Dette vet BV om, men får bare beskjed om at de ikke kan verifisere om dette stemmer. Dermed sendes vi ut til ulvene igjen som kan bare fortsette i samme sporet som tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye kontakt har barna med ham?

Anonymkode: 366e0...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor mye kontakt har barna med ham?

Han har de ett par timer 2-4 ggr i uka. Disse kranglene skjer i disse overleveringene.

AnonymBruker
Skrevet

Da foreslår jeg at du skaffer noen som kan hjelpe deg med å overlevere barna. Feks bestemor eller lignende. Tenker at dette kunne jo faktisk barnevernet hjulpet dere med.

Anonymkode: 3abad...518

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da foreslår jeg at du skaffer noen som kan hjelpe deg med å overlevere barna. Feks bestemor eller lignende. Tenker at dette kunne jo faktisk barnevernet hjulpet dere med.

Anonymkode: 3abad...518

BV kunne ikke hjelpe oss med det. I begynnelsen anså de det som en mulighet pga alvorlighetsgraden, men til slutt så var det ingen mulighet likevel. Det er ingen andre enn jeg som kan overlevere barna, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har de ett par timer 2-4 ggr i uka. Disse kranglene skjer i disse overleveringene.

Da må jo du som ansvarlig mor vurdere om det er bra for barna dine og kontakte fvk/retten for å endre samværet til mindre. Ikke bv sak

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da må jo du som ansvarlig mor vurdere om det er bra for barna dine og kontakte fvk/retten for å endre samværet til mindre. Ikke bv sak

Fvk kunne ikke hjelpe oss, de anbefalte BV. Å dra dette til retten har jeg ikke økonomi til uansett hvor gjerne jeg ville gjort det.

Jeg vurdrer seriøst å flytte enda lenger unna. Har mesteparten av min slekt ett par timer unna og det vil automatisk sette en stopper for samvær såpass ofte.  Problemet er om jeg har lov uten at det lages ett helvete av det også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

BV kunne ikke hjelpe oss med det. I begynnelsen anså de det som en mulighet pga alvorlighetsgraden, men til slutt så var det ingen mulighet likevel. Det er ingen andre enn jeg som kan overlevere barna, dessverre.

Det må gå an, en venn, nabo, tante eller at du leverer i barnehagen og han henter i barnehagen

AnonymBruker
Skrevet
Pilleville skrev (6 minutter siden):

Det må gå an, en venn, nabo, tante eller at du leverer i barnehagen og han henter i barnehagen

De går ikke i bhg. Jeg driver eget firma og jobber hjemmefra. Så nei, ingen kan hjelpe meg med overleveringer og dette vet BV som plutselig ikke anså dette som alvolig likevel.

For meg er BV en stor vits.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har et eneste menneske der dere bor som kan bistå deg i levering så tenker jeg du for din egen og ungenes skyld bør flytte dit du har det. 

Du må bare varsle far også må han bestemme om han tar grep rettslig. Har du kanskje krav på fri rettshjelp eller hjelp via jusshjelpa om du må i retten? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du varsler far 3 mnd før du flytter om barna har bostedsadresse hos deg er det fint lite far kan gjøre. Hadde varslet i morgen den dag var jeg deg.

Anonymkode: dc79c...63b

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Også her ble barnefar meldt til BV (ikke av meg) pga oppførselen hans. 

Fvk gjør ingenting og henviser til barnevernet. Barnevernet gjør lite og henviser til fvk, samt at det er min jobb å hindre samvær (samtidig som at jeg får beskjed om at jeg ikke har lov å hindre samvær). 

Anonymkode: 300fc...efb

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha overlevering i bhg. Bv har ingenting med samvær å gjøre. Dere må ha mekling. Vær glad bv har avsluttet, de duger ikke til så mye, de er bare en belastning for foreldre. 

Anonymkode: c2748...5f0

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...