Obiola Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 (endret) Begynte i ny stilling i en annen avdeling på arbeidsplassen min for noen uker siden. Trodde dette kom til å bli fint da hun som skulle bli teamlederen min har vært en veldig god kollega. Det er bare oss på teamet foreløpig (Del av en større avdeling). Jeg ble så og si headhuntet til stillingen og trodde dette skulle bli kjempebra. I det siste har jeg følt på å bli fryst ut sosialt. I dag toppet det seg da det viser seg at hele avdelingen skal ut på teambuilding/fest. Teamleder (eller andre i ledelsen) har verken invitert meg eller nevnt noe for meg). I hele dag har teamlederen min gått rundt og spurt div. andre hva de skal ha på seg og andre ting, men ignorert meg. En time før arbeidsdagen blir slutt er det brått vors på kontoret. Alle har pyntet seg og det skal være "leker". Det deles inn i team og jeg er ikke på noen av disse. Festen er i gang og jeg blir sittende på sidelinjen og totalt ignorert/utestengt. Ingen som inviterer meg med på sitt team. Jeg er rett og slett for paff og lei meg til å si noe. Teamlederen min, som jeg har sett på nærmest som en venninne, ser meg jo sitte der alene, og driter rett og slett i det. Klarer til slutt å snike meg ut av lokalet. Dette var bare helt jævlig. Aldri opplevd lignende. Dette kan vel umulig være en glipp? Hva skal man tro og hva skal man gjøre? Om noen SÅ åpenbart har falt ut av invitasjonslista så plukker man jo opp det når vedkommende (altså meg) sitter og ser på festen!! Endret 23. april 2022 av Obiola 3 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 22. april 2022 Jeg ville spurt først. Bare en «stemmer det at jeg ikke var tiltenkt invitasjon». Så hadde jeg rimelig raskt kikket etter ny jobb, for om din magefølelse stemmer er dette er veldig uvanlig giftig miljø. Anonymkode: 9df72...5df 47 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville spurt først. Bare en «stemmer det at jeg ikke var tiltenkt invitasjon». Så hadde jeg rimelig raskt kikket etter ny jobb, for om din magefølelse stemmer er dette er veldig uvanlig giftig miljø. Anonymkode: 9df72...5df Signerer dette. Høres veldig spesielt ut, synest det bør tas opp. Anonymkode: 5c622...9af 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Obiola skrev (41 minutter siden): Begynte i ny stilling i en annen avdeling på arbeidsplassen min for noen uker siden. Trodde dette kom til å bli fint da hun som skulle bli teamlederen min har vært en veldig god kollega. Det er bare oss på teamet foreløpig (Del av en større avdeling). Jeg ble så og si headhuntet til stillingen og trodde dette skulle bli kjempebra. I det siste har jeg følt på å bli fryst ut sosialt. I dag toppet det seg da det viser seg at hele avdelingen skal ut på teambuilding/fest. Teamleder (eller andre i ledelsen) har verken invitert meg eller nevnt noe for meg). I hele dag har teamlederen min gått rundt og spurt div. andre hva de skal ha på seg og andre ting, men ignorert meg. En time før arbeidsdagen blir slutt er det brått vors på kontoret. Alle har pyntet seg og det skal være "leker". Det deles inn i team og jeg er ikke på noen av disse. Festen er i gang og jeg blir sittende på sidelinjen og totalt ignorert/utestengt. Ingen som inviterer meg med på sitt team. Jeg er rett og slett for paff og lei meg til å si noe. Teamlederen min, som jeg har sett på nærmest som en venninne, ser meg jo sitte der alene, og driter rett og slett i det. Klarer til slutt å snike meg ut av lokalet. Dette var bare helt jævlig. Aldri opplevd lignende. Dette kan vel umulig være en glipp? Hva skal man tro og hva skal man gjøre? Om noen SÅ åpenbart har falt ut av invitasjonslista så plukker man jo opp det når vedkommende (altså meg) sitter og ser på festen!! Herregud😧❤️ Så ekkelt! Syntes det er skikkelig merkelig at absolutt ingen tenkte på å invitere deg bort, når du satt der alene😟 Vet faktisk ikke helt hva jeg hadde gjort.. Anonymkode: a866a...549 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Obiola skrev (43 minutter siden): Begynte i ny stilling i en annen avdeling på arbeidsplassen min for noen uker siden. Trodde dette kom til å bli fint da hun som skulle bli teamlederen min har vært en veldig god kollega. Det er bare oss på teamet foreløpig (Del av en større avdeling). Jeg ble så og si headhuntet til stillingen og trodde dette skulle bli kjempebra. I det siste har jeg følt på å bli fryst ut sosialt. I dag toppet det seg da det viser seg at hele avdelingen skal ut på teambuilding/fest. Teamleder (eller andre i ledelsen) har verken invitert meg eller nevnt noe for meg). I hele dag har teamlederen min gått rundt og spurt div. andre hva de skal ha på seg og andre ting, men ignorert meg. En time før arbeidsdagen blir slutt er det brått vors på kontoret. Alle har pyntet seg og det skal være "leker". Det deles inn i team og jeg er ikke på noen av disse. Festen er i gang og jeg blir sittende på sidelinjen og totalt ignorert/utestengt. Ingen som inviterer meg med på sitt team. Jeg er rett og slett for paff og lei meg til å si noe. Teamlederen min, som jeg har sett på nærmest som en venninne, ser meg jo sitte der alene, og driter rett og slett i det. Klarer til slutt å snike meg ut av lokalet. Dette var bare helt jævlig. Aldri opplevd lignende. Dette kan vel umulig være en glipp? Hva skal man tro og hva skal man gjøre? Om noen SÅ åpenbart har falt ut av invitasjonslista så plukker man jo opp det når vedkommende (altså meg) sitter og ser på festen!! Helt vilt det der, men det er sånn en del norske arbeidsplasser er. Utfrysning og sosial / psykisk terrorisme. Det er sånn ledelsen kvitter seg med ansatte, til tross for at du har dine rettigheter, så har en ansatt i praksis, ikke mye å komme med, når noen bestemmer seg for å fryse ut spesifike personer på arbeidsplassen. Det blir og ER mobbing. Akkurat som mobbing på skolen, og det kan skje i forskjellige former og ødelegge hele Vitnemålet til slutt. Slik at "du" må bruke flere år igjen på å ta opp fag som privatist. Du bør heller aldri se på såkalte ledere som venner. Dette er, som nevnt over, potensielle sosiale- og psykiske terrorister som kan gjøre livet surt for en, bare fordi en ansatt må gjerne gå med bøyd hode og håpe på en "fin referanse", noe som er enda et problem innenfor dagens rekruttering. Vi har hatt noen "referanse" tråder opp gjennom tidene, og problematikken rundt dette. Heldigvis for din del, i mangel på bedre uttrykk, så har du bare vært der i noen uker. Da ville jeg bare avsluttet hele skiten, og ikke engang hatt arbeidsstedet på CV-en. Det er ikke verdt å ta med, enkelt og greit. For jo lenger du er der nå, jo verre blir det. Det vil alltid "henge over deg", som et tema, hvis du skjønner. Min mening er også at du burde sjekke om du har noen muligheter for å kreve en slags erstatning med tanke på denne headhuntingen, hvis det er riktig at du ble headhuntet. Her må du nesten spesifisere hva du mener med "så og si headhuntet" til stillingen. For du ble lovet noen helt annet enn det som er tilfellet, og det er rett og slett lureri. Ikke minst, kommer dette sikkert til å koste deg tid og penger, men det er bare å glemme den arbeidsplassen. Jo raskere du kommer deg vekk fra arbeidsplassen, jo bedre er det for din del. Som sagt, ikke noe poeng å skrive den arbeidsplassen på CV-en engang, og dermed så trenger du ikke gå med bøyd hode og være underdanig ovenfor denne "teamleder venninna di". Det er nå du kan stå opp for deg selv. Anonymkode: a6b90...997 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Du skulle jo spurt andre kollegaer rett ut om det er noe fest på gang. På en uskyldig måte. "Å skal dere ut på noe?" Da hadde de jo sagt ja, og spurt om ikke du var invitert. Er dette en gjeng voksne mennesker som alle så at en tydelig var utenfor, så hadde jeg regnet meg som uønsket av hele gjengen. Er du veldig tøff, burde du jo spurt rett ut foran alle. "Dette har ikke jeg fått beskjed om?" Anonymkode: a4cfd...8da 16
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Om du bare satt forvirra i ett hjørne, kan det og hende de tenkte du ikke ville bli med. Og holdt deg utenfor med vilje, for så å snike deg ut av lokalet. Er det din "gode kollega" sitt verk, kan du ha gjort hennes jobb enklere. "Jeg gav beskjed, men hun gadd ikke bli med" Anonymkode: a4cfd...8da 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Det er uforståelig at sånt faktisk skjer! Blir flau over å være menneske. Anonymkode: 46a51...316 10 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Off, dette var leit. Har selv blitt fryst ut av tidligere kolleger og leder. Det ble ikke bedre, jeg ble værende alt for lenge det er hardt og tøft det jeg skal si nå, men bytt jobb så fort du kan! tro meg. Hvis ikke går det utover psyken Anonymkode: c425a...3f5 1 2
Obiola Skrevet 22. april 2022 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2022 Ja, burde konfrontert teamleder, sagt "hva skjer egentlig på fredag, jeg har visst ikke blitt invitert til dette". Bare følte meg så sykt liten og ubetydelig. Spesielt når alle andre blir spurt av min teamleder hva de skal ha på seg, om de skal være med osv. Omtrent eneste som ikke blir spurt er meg. Var heller ikke før i dag jeg oppdaget at flere enn kun en del av avdelingen skulle med, plutselig noen som dukket opp i kjole osv. Festen/vorset på kontoret fant jeg ikke ut av før en halvtime før. Har hørt litt vagt snakk om at det skulle skje noe i dag hele uka, men visste ikke omfanget av det. Trodde først også at mitt team ikke skulle være med. Vi er som sagt et lite team på to, føler vi burde holde litt sammen og hadde forventet at teamleder skulle inkludert meg som er ny. Nå skal det sies at teamet økes med en person til snart, en annen intern som egentlig hadde sluttet i firmaet. Har blitt fortalt at han hadde et annet jobbtilbud med så god lønn at mitt firma ikke ville kunne matche den, men så fikk de han likevel. Uten at jeg vet hva de måtte betale for å få han. Spekulerer nå i at de vil kvitte seg med meg, at jeg ble overflødig plutselig. Selv om jeg var veldig ønsket til stillingen. Er jeg paranoid som tenker dette? 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Fy faen. Skjønner godt du ble lei deg, men her er det de andre det er noe seriøst galt med, ikke deg! Anonymkode: 5fbcb...81b 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Obiola skrev (26 minutter siden): Ja, burde konfrontert teamleder, sagt "hva skjer egentlig på fredag, jeg har visst ikke blitt invitert til dette". Bare følte meg så sykt liten og ubetydelig. Spesielt når alle andre blir spurt av min teamleder hva de skal ha på seg, om de skal være med osv. Omtrent eneste som ikke blir spurt er meg. Var heller ikke før i dag jeg oppdaget at flere enn kun en del av avdelingen skulle med, plutselig noen som dukket opp i kjole osv. Festen/vorset på kontoret fant jeg ikke ut av før en halvtime før. Har hørt litt vagt snakk om at det skulle skje noe i dag hele uka, men visste ikke omfanget av det. Trodde først også at mitt team ikke skulle være med. Vi er som sagt et lite team på to, føler vi burde holde litt sammen og hadde forventet at teamleder skulle inkludert meg som er ny. Nå skal det sies at teamet økes med en person til snart, en annen intern som egentlig hadde sluttet i firmaet. Har blitt fortalt at han hadde et annet jobbtilbud med så god lønn at mitt firma ikke ville kunne matche den, men så fikk de han likevel. Uten at jeg vet hva de måtte betale for å få han. Spekulerer nå i at de vil kvitte seg med meg, at jeg ble overflødig plutselig. Selv om jeg var veldig ønsket til stillingen. Er jeg paranoid som tenker dette? Vanskelig å si, vet jo ikke hvilken type jobb det er. Men ikke bli værende hvis det fortsetter sånn 😕 Anonymkode: a866a...549
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Men herregud ta ansvar og spør da, ikke bare sitt der som et offer og synes synd på deg selv. Jeg er også i ny jobb nå og det var både 2 og 3 samlinger jeg "ikke ble invitert til" når grunnen egentlig er at jeg ikke var lagt til i diverse mail-lister osv enda. Det løste seg selvfølgelig med en gang jeg påpekte det og på en fin måte spurte om jeg var invitert. Det er neppe noen som har tenkt over at du ikke har fått invitasjon, de har nok sett på det som en selvfølge. De trodde vel at du bare var sur og ikke ville være med på fest da siden du bare satt det og til slutt dro, det er neppe noen som har holdt deg utenfor med vilje. Spar meg. Ta ansvar for deg selv. Anonymkode: 441ab...87c 11 4
Blomsterpotta Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Obiola skrev (2 timer siden): Begynte i ny stilling i en annen avdeling på arbeidsplassen min for noen uker siden. Trodde dette kom til å bli fint da hun som skulle bli teamlederen min har vært en veldig god kollega. Det er bare oss på teamet foreløpig (Del av en større avdeling). Jeg ble så og si headhuntet til stillingen og trodde dette skulle bli kjempebra. I det siste har jeg følt på å bli fryst ut sosialt. I dag toppet det seg da det viser seg at hele avdelingen skal ut på teambuilding/fest. Teamleder (eller andre i ledelsen) har verken invitert meg eller nevnt noe for meg). I hele dag har teamlederen min gått rundt og spurt div. andre hva de skal ha på seg og andre ting, men ignorert meg. En time før arbeidsdagen blir slutt er det brått vors på kontoret. Alle har pyntet seg og det skal være "leker". Det deles inn i team og jeg er ikke på noen av disse. Festen er i gang og jeg blir sittende på sidelinjen og totalt ignorert/utestengt. Ingen som inviterer meg med på sitt team. Jeg er rett og slett for paff og lei meg til å si noe. Teamlederen min, som jeg har sett på nærmest som en venninne, ser meg jo sitte der alene, og driter rett og slett i det. Klarer til slutt å snike meg ut av lokalet. Dette var bare helt jævlig. Aldri opplevd lignende. Dette kan vel umulig være en glipp? Hva skal man tro og hva skal man gjøre? Om noen SÅ åpenbart har falt ut av invitasjonslista så plukker man jo opp det når vedkommende (altså meg) sitter og ser på festen!! Jeg hadde undersøkt om det var mulig å gå tilbake til den avdelingen du kom fra og evt hvor rask det kan gjøres. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Selv om vi bare er fem der jeg jobber så hender det ofte at de har snakket mye om en ting når jeg ikke har vært der også plutselig så har alle utenom meg en hel greie uten at jeg vet hva det er snakk om. Det kan jo hende de f.eks har en gruppe på fb også har bare alle trodd du har vært med.. Og når du ikke ble med har de bare tenkt at du ikke ville. Folk tenker ofte mest på seg selv. Og kanskje ingen turte å spør siden du er ganske ny? Anonymkode: b51e2...c87 2
Obiola Skrevet 22. april 2022 Forfatter #16 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men herregud ta ansvar og spør da, ikke bare sitt der som et offer og synes synd på deg selv. Jeg er også i ny jobb nå og det var både 2 og 3 samlinger jeg "ikke ble invitert til" når grunnen egentlig er at jeg ikke var lagt til i diverse mail-lister osv enda. Det løste seg selvfølgelig med en gang jeg påpekte det og på en fin måte spurte om jeg var invitert. Det er neppe noen som har tenkt over at du ikke har fått invitasjon, de har nok sett på det som en selvfølge. De trodde vel at du bare var sur og ikke ville være med på fest da siden du bare satt det og til slutt dro, det er neppe noen som har holdt deg utenfor med vilje. Spar meg. Ta ansvar for deg selv. Anonymkode: 441ab...87c Ja det burde jeg gjort, men er nok "feig", konfliktsky og veldig var på denne type ting. Burde vært like tøff of modig som deg, helt klart. Som sagt har også min teamleder flydd rundt i hele dag og spurt gud og hvermann om de skal være med og div. andre spørsmål knyttet til arrangementet. Har også følte på annen sosial utestenging de siste dagene, at jeg rett og slett ikke er sosialt interessant, selv om jeg prøver føler jeg at jeg dyttes ut av samtaler. 1 3
Obiola Skrevet 22. april 2022 Forfatter #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om vi bare er fem der jeg jobber så hender det ofte at de har snakket mye om en ting når jeg ikke har vært der også plutselig så har alle utenom meg en hel greie uten at jeg vet hva det er snakk om. Det kan jo hende de f.eks har en gruppe på fb også har bare alle trodd du har vært med.. Og når du ikke ble med har de bare tenkt at du ikke ville. Folk tenker ofte mest på seg selv. Og kanskje ingen turte å spør siden du er ganske ny? Anonymkode: b51e2...c87 Ja håper du har rett, for jeg ønsker virkelig å bli i jobben. Nå er dette en hel avdeling med kanskje 40 personer og alt er i regi av ledere for avdelingen, man kan såklart ha blitt glemt i en liste. 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #18 Skrevet 23. april 2022 Jeg deltar ikke på slike ting, da jobb og fritid er ikke noe jeg vil blande. Men synes dette var klønete uansett, festing skal ikke skje på arbeidstiden. At ting skjer etter arbeidstiden er jo greit, men holde det UTENFOR jobben! Anonymkode: c0496...244 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #19 Skrevet 23. april 2022 Wow. Dette var utrolig frekt av dem. For en drittgjeng! Der ville jeg ikke ha jobbet. Anonymkode: eb57d...3df 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 Dette er mobbing. Finnes det en leder på høyere nivå å ta saken med? Selv hadde jeg blitt sjeleglad for å slippe å bli med på "leker", MEN det er stor forskjell på å takke nei frivillig og å aldri bli invitert. Anonymkode: df275...c75 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå