AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Han maser om mat ofte og følger etter meg inn på kjøkkenet hver gang jeg går dit. Men når han får maten bare lukter han på det og går sin vei. Men han kommer tilbake senere og spiser det da. Hvorfor gjør han dette? Han får nok mat, fyller opp skåla når det begynner å bli tomt. Anonymkode: b74f1...6e6
Forundret.. Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Han håper nok på noe skikkelig snacks. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Forundret.. skrev (23 minutter siden): Han håper nok på noe skikkelig snacks. Ja, det kan jo hende 😸 Anonymkode: b74f1...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Garantert pga det innlegg 2 skriver. Katten håper om at DENNE gangen blir det servert noe skikkelig lekkert og saftig... og så kommer det bare tørrfôr. Da sniffer den litt på det, konstaterer at det ikke ble drømmemåltidet denne gangen heller men bare tørrfôr, og går sin vei. Får den våtfôr i blant? Er det noen type av det den er spesielt glad i, som den kanskje går og håper skal bli dagligkost? 😄 Anonymkode: a2970...4af
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Dyrene er som oss, de liker god og variert mat. Kan være greit å gi våtfor en gang om dagen, noen reker av og til, og koke fisk en gang i uken, litt leverpostei av og til. Skjønner godt at det blir veldig kjedelig kun med det tørrforet. Anonymkode: 98c85...6e1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Garantert pga det innlegg 2 skriver. Katten håper om at DENNE gangen blir det servert noe skikkelig lekkert og saftig... og så kommer det bare tørrfôr. Da sniffer den litt på det, konstaterer at det ikke ble drømmemåltidet denne gangen heller men bare tørrfôr, og går sin vei. Får den våtfôr i blant? Er det noen type av det den er spesielt glad i, som den kanskje går og håper skal bli dagligkost? 😄 Anonymkode: a2970...4af Skjønner. Han får våtfor også Jeg har gitt han litt forskjellig, men tror det er de porsjonsposene fra sheeba han liker best 😸 Anonymkode: b74f1...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner. Han får våtfor også Jeg har gitt han litt forskjellig, men tror det er de porsjonsposene fra sheeba han liker best 😸 Anonymkode: b74f1...6e6 Sheba Anonymkode: b74f1...6e6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Mine gjør det om det er nesten tomt for tørrfor. (spist mye gjennom natta, eller mens jeg er ute, de får aldri våtfor på direkten i disse situasjonene da det bare fører til at de vet når de skal mase om slikt) Det er katastrofe at det bare er smuler igjen.. Når de har forsikret seg om at det er fullt går de og legger seg igjen. Anonymkode: 0ba5f...b5f
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 De grunnene andre her nevner er gode mulige grunner. Veldig greit å variere ja. Jeg pleier noen ganger å gi godbiter på kjøkkenet eller at de får smake noe godt, så da tenker de noen ganger oooo du er på kjøkkenet?? Skal vi få noe godt nå? Pleier han å få godbiter fra en skuff kanskje eller smake på diverse du lager? Det kan og være han bare vil ha oppmerksomhet. Jeg har to som blir med på kjøkkenet hele tiden, noen ganger maser de litt, andre ganger ligger/er de bare der for at det er der jeg er og de dilter etter meg over alt, kan være at han er litt nyskjerrig noen ganger eller at han sier «heiii har ikke du gjort nok idag, skal vi ikke gå å kose?» Jeg har flere ganger trodd at kattene vil ha mat men så viser det seg at de bare vil kose eller leke. Litt oppmerksomhet rett og slett. Anonymkode: a560b...0cc
Mezzosoprena Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 Hvorfor han gjør dette? Fordi han er en katt 😂
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De grunnene andre her nevner er gode mulige grunner. Veldig greit å variere ja. Jeg pleier noen ganger å gi godbiter på kjøkkenet eller at de får smake noe godt, så da tenker de noen ganger oooo du er på kjøkkenet?? Skal vi få noe godt nå? Pleier han å få godbiter fra en skuff kanskje eller smake på diverse du lager? Det kan og være han bare vil ha oppmerksomhet. Jeg har to som blir med på kjøkkenet hele tiden, noen ganger maser de litt, andre ganger ligger/er de bare der for at det er der jeg er og de dilter etter meg over alt, kan være at han er litt nyskjerrig noen ganger eller at han sier «heiii har ikke du gjort nok idag, skal vi ikke gå å kose?» Jeg har flere ganger trodd at kattene vil ha mat men så viser det seg at de bare vil kose eller leke. Litt oppmerksomhet rett og slett. Anonymkode: a560b...0cc Han har pleid å få godbiter eller smake foreksempel ost. Han er blitt litt bortskjemt 😸 Men ja, kan godt hende han bare vil ha oppmerksomhet noen ganger 😸 Anonymkode: b74f1...6e6
MyMichelle Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 Selv om han maser, er det vel ikke sikkert det er etter mat. Jeg tenker at det også kan være etter oppmerksomhet. De kattene jeg har hatt kikket misfornøyd på meg når de bare fikk tørrfór, særlig om de hadde fått snacks. Jeg blandet litt våtfór i tørrfóret i blant. Ga jeg bare våtfór en dag, ville de heller sulte enn å spise tørrfór. Jeg varierte også på hvilket merke tørrfór jeg ga dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå