AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #21 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helgen vi tenkte å dra er i utgangspunktet mammahelg. Jeg fikk beskjed om å skaffe barnevakt til de to minste, sånn at vi kunne bestille med sikkerhet. Men jeg kom ikke så langt før han kom å sa at de bare hadde bestemt seg for å bytte om på helgene. Vi tenkte jo å dra i nærmeste framtid, så da var det bare den helga (neste helg) som passet oss begge.. hvis ikke må vi vente til etter fellesferien. Hun får ikke fri fra skolen av sin mor Ts Anonymkode: 99b8c...26a Skjønner. Da er det din mann sin skyld at helgeturen ikke ble noe av. Det er han som må sette ned foten og si at dere allerede har planer og er bortreist den helga. Hverken mor eller barnet sin skyld det. Skjønner. Da er det mor som har tatt den avgjørelsen og da hadde jeg reist til Hellas med god samvittighet. Høres litt ut som din mann ikke ønsker noen konflikt med eksen. På tide at han setter den foten! Anonymkode: 41c3b...3be 4
Juniper Skrevet 21. april 2022 #22 Skrevet 21. april 2022 Høres ut som om denne mannen jobber hardt for snart å være helgepappa til tre unger i stede for en! TS må jo bli møkk lei! 1
Gjest Blondie65 Skrevet 22. april 2022 #23 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er enig, men nå har det seg slik at de mener at det er far hun skal i samvær til, så da har det ikke noe å si om det ikke passer for oss andre, så lenge han er tilgjengelig! Minstemann er såppas liten at han er med meg overalt, så de gangene tidligere helgene har blitt byttet på uten å gi beskjed.. så har jo jeg allerede lagt en plan for helga - og har allikevel dratt på det jeg har planlagt, med minstemann.. men da får jeg kommenterer på at jeg tar minste søsken bort fra søster Anonymkode: 99b8c...26a Men han er jo ikke tilgjengelig for han har jo allerede gjort en annen avtale. Jeg ser klart her at det ikke er eks'en som er problemet men din mann. Du får fortelle han at om han ikke omgående slutter å gjøre avtaler uten å involvere deg så blir han helgepappa til de to minste også.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #24 Skrevet 22. april 2022 Kan ikke de som skal passe de minste passe storesøster også da? Og dersom mor velger at barnet ikke skal være med på ferie men gå på skole så er det hun som velger dette og ikke dere. Helt ærlig høres mannen din veldig konfliktsky ut og at han heller vil ha et godt samarbeid med eksen enn et godt forhold med deg. Jeg mener han skal inkludere deg i ting som påvirker deg og fellesbarna og ikke bare overkjøre deg helt å ta alle avgjørelser alene. Anonymkode: 6c2a0...571
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #25 Skrevet 22. april 2022 Dra på ferie med god samvittighet. Dere har forsøkt å finne en løsning. Når du først har fått barnevakt så hadde jeg dratt på helgeturen alene eller med en venninne. Far og eldstemann kan få alenetid, og du får deg en pust. Og kanskje en lærepenge for far Anonymkode: ce5ab...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #26 Skrevet 22. april 2022 Det er svikefullt av mannen din å avtale samværsbytte uten at du får vite det, og som ødelegger for deres planer. Det er ikke slik at dere må tilpasse alle ferier og turer etter at eldste blir med, jeg regner ikke med at mor gjør tilsvarende på sin side - altså tar med deres to små på ferie også? Da blir det jo uansett skjevt, for de to minste har jo ikke enda en forelder som tar dem med på tur. Anonymkode: 717b0...757 2
Marimma Skrevet 22. april 2022 #27 Skrevet 22. april 2022 Det er ekstremt vanskelig å være steforelder dersom partneren ikke klarer å ta hensyn til nyfamilien også - jeg står i det selv. Jeg prøver å unngå å blande meg oppi samværet, men det hender jeg har satt meg på bakbein ved bytter dersom det ikke er noen god grunn til det og vi allerede har lagt planer (kan feks godta at mor ønsker forlenget samvær hvis hun har influensa, men ikke hvis årsaken er at hun vil på jobbfest). Hvis vi ikke har planer er jeg rausere på det, men jeg pleier å understreke at for meg er forutsigbarhet viktig, og jeg ønsker ikke stadig å bli satt i en situasjon hvor jeg må enten sette egne behov (eller fellesbarnets behov) til side eller velge å være hun kjipe stemora som mor eller andre kan hate litt ekstra fordi «barnet ikke kommer først». Dersom det er behov for endringer i samvær bør det avtales i god tid, eventuelt gjøres hyppigere endringer i samværsplanen -det gjør det så utrolig mye enklere for oss steforeldre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå