Gå til innhold

Beste hotellbeliggenhet i London?


Gjest Choco

Anbefalte innlegg

Vi skal til London for første gang om en måneds tid, og har kikket litt på hoteller. Vi står nå med noen alternativer igjen, men vet ikke helt hvilken beliggenhet vi bør velge. Vi har bl.a. vurdert et hotell ved det store pariserhjulet (London Eye), et annet ved Marble Arch (like ved Oxford Street og Hyde Park) og et tredje i Bayswater.

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marbel Arch er jo veldig sentralt både med tanke på gåavstander og offentlig kommunikasjon, men det er jo mye trafikk der så hotellet bør vende mot en "stille bakgate".

Bayswater er ikke langt fra Marbel Arch og et typisk hotell-område. Fortsatt sentralt, men litt roligere.

Ved London Eye vil jeg si at du er på "feil" side av elven. Jeg har ikke vært mye i det området, men det er jo et stykke unna det jeg vil kalle sentrum av London (Oxford Street og området fra Marbel Arch til Covent Garden).

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Bayswater. Litt roligere, som nevnt over her. Med flere T-banestasjoner i nærheten, ikke langt fra Kensington Gardens eller Kensington High Street (shopping).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene så langt. :)

Når det gjelder Bayswater, er det gangavstand til shopping og endel attraksjoner eller må man belage seg på offentlig kommunikasjon? Hvis dere har gode erfaringer fra bestemte hoteller, tar jeg veldig gjerne imot dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har gode erfaringer fra bestemte hoteller, tar jeg veldig gjerne imot dem!

denne siden har vi alltid funnet bra tilbud på hotell i London. F.eks. fikk vi dobbeltrom på Henry VIII (bra hotell forresten) i fjor sommer til en tredel av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk også ut Regent Palace hotel på Piccadilly Circus. Så sentralt det går an å bli! www.regentpalace.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også ut Regent Palace hotel på Piccadilly Circus. Så sentralt det går an å bli! www.regentpalace.co.uk

Jeg bodde der en gang for mange år siden, og bedre beliggenhet får du ikke, men jeg har hørt mye negativt om hotellet i det siste; skittent og dårlig.

Marble Arch er mer sentralt enn Bayswater, og derfor også som regel dyrere. Sist jeg var i London bodde jeg på Marble Arch Inn, valgte å betale litt ekstra for beliggenheten fordi jeg skulle være der så kort, og ville få mest mulig ut av oppholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på regent palace to ganger i året, og selv om det nok er litt slitt, har det vært rent og pent hver gang jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Bayswater-området nesten hver gang jeg har vært i London, og trives godt der! Sentrumsnært men samtidig ganske rolig. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Regent Palace i august og kan ikke skryte av selve hotellet. Det var drittdårlige rom, selv om vi hadde betalt mer for å få et bra hotellrom. Det var vel det siste som sved mest. Får du billig pris er det sikkert greit nok. Det var også svært lyrr, dvs det var en dør mellom vårt rom og neste rom der det var 5 cm klaring uten at hotellet syntes at det ble for intimt liksom. Men plasseringen, den er super. Kort veg til alt. Har også brukt et hotell som heter ST. Giles. Det er også sentralt og du er ikke avhengig av Tuben. Det er helt greit, men ikke noe luksus. Småe rom. Grei bar. Baren på Palace var tragisk. Og det betyr litt, siden alt stenger kl 2300.... og du må i baren på hotellet dersom du vil ha en øl etter dette....Eller Soho da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Regent Palace i august og kan ikke skryte av selve hotellet. Det var drittdårlige rom, selv om vi hadde betalt mer for å få et bra hotellrom. Det var vel det siste som sved mest. Får du billig pris er det sikkert greit nok. Det var også svært lyrr, dvs det var en dør mellom vårt rom og neste rom der det var 5 cm klaring uten at hotellet syntes at det ble for intimt liksom. Men plasseringen, den er super. Kort veg til alt. Har også brukt et hotell som heter ST. Giles.

Hvilket hotell vil du helst anbefale av Regent Palace og St. Giles da? Begge er vel sentrale og ganske rimelige, så disse kan sikkert være fornuftige alternativer selv om standarden ikke er all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker. Liker egentlig St Giles, men frokosten var bedre på Regent. Kjøpte engelsk frokost da. Lander du på Stanstead kan det være en fordel å bo på SG da tuben går direkte fra Liverpool Street til Tottenham Court Road. St G er særdeles sentralt i forhold til Oxford Street, men personlig liker jeg bedre å handle feks i Kensington High Street. Samme butikkene, mindre folk. Bortsett fra at det er noen av mine yndlingsbutikker som nå er på Oxford St, feks River Island, Dorothy Perkins osb.

Vanskelig å si, men begge hoteller er sentrale. Tror ikke det er særlig forskjell på hotellene egentlig, så jeg vil ikke anbefale det ene foran det andre:) Prøv å få Regent billig på denne siden hos Visit London; http://www.visitlondonoffers.com/hotels/hotel-110.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du et bestemt hotell som heter det eller selve området?  :)

Nå vet ikke jeg hva Årolilja mente, men jeg har bodd i Paddingtonområdet et par ganger, og vært veldig fornøyd. :icon_smile: Det er ikke så veldig mye som ligger i gangavstand derfra, men London er jo så stort at du uansett må belage deg på å reise en del, og i så måte er Paddington kjempepraktisk, særlig hvis du skal bruke undergrunnen mye. Dessuten er det supert hvis du skal reise til / fra Heathrow.

I sommer bodde vi på et hotell som heter Darlington Hyde Park, som ligger rett i nærheten av Paddington stasjon, og var veldig fornøyde med det. Et billigere alternativ er et hotell som heter Royal Eagle, ikke riktig like bra standard (mindre rom, litt kjipere frokost), men rent og helt ok, i hvert fall da vi var der for to år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...