AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #21 Skrevet 21. april 2022 Får barna ferie sammen med dere, eller blir de bare stuet bort i kjellerstua halve sommeren? Anonymkode: f1017...597
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #22 Skrevet 21. april 2022 I all verden. Nei, ingen barn trenger utenlandsferie. Selvsagt ikke. Vi drar alltid på tur med båt eller telt i ferien. Denne tråden handler IKKE om det. Den handler om at ts «vil prioritere seg selv» i ferien. Det er det noen av oss synes er litt rart. Siden hun spør. Men selvsagt gjør hun som hun vil. Anonymkode: d735b...72a 2
Blomsterpotta Skrevet 21. april 2022 #23 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Case: Gift. Vi har begge barn fra før og ingen felles. Alle barna skal på utenlands ferie med sin andre forelder ila ferien, minus et av barna som skal på innenlands ferie.. Men dette barnet får muligens sponset tur av besteforeldre ila høsten til Spania og skal kanskje bli med dem. Virker som om ungene "forventer" at de skal få to ferier der de får reise langt vekk (fly, hotell osv). Personlig ønsker jeg at vi kun holder oss i nærheten når de er her og at jeg og partner prioriterer oss selv i år under en barnefri uke. Vi tok de med på ferie i fjor.. Hva tenker dere? Anonymkode: 384bd...c9a Trur du ikke barna har like mye lyst på en reise som dere voksne har? Jeg hadde ikke klart å være så egoist å dratt på ferie uten de. De få gangene jeg har reist uten barna har vært på turer med jobben, mamma eller venninner. Da har far vært hjemme med barna. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #24 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skoleferien er ni uker, så jo, etter all sannsynlighet må de ha pass til barna mens de reiser bort. (Regner med de fraskilte foreldrene ikke har syv ukers sommerferie). Anonymkode: d735b...72a Jeg regner med barna er hos de andre foreldrene sine når ts og mannen har sin ferie. Anonymkode: 2fe1f...7e8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #25 Skrevet 21. april 2022 Man må ikke til utlandet i ferien. Men ville jo gjort noe mer enn bare å være hjemme. Mye gøy å finne på i Norge. Skape ferieminner sammen. Tenker uansett at det viktigste er at barna blir behandlet likt av dere. At dere ikke plutselig tar med en til utlandet feks. Anonymkode: ca12e...164 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #26 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg regner med barna er hos de andre foreldrene sine når ts og mannen har sin ferie. Anonymkode: 2fe1f...7e8 En fordel ved å være skilt er jo at man slipper å la barna gå på selvstyr halve sommeren. Hvis ts og mannen tar ferie når barna er borte må de jobbe når barna er hos dem. Anonymkode: 658b9...c6d 2
Gjest Adobyen Skrevet 21. april 2022 #27 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange barn som bor hos begge foreldre får jo bare én ferie der man reiser vekk, tenker nå jeg?😊 De er det vel ikke synd på? Jeg og partner er omtrent aldri alene og jeg kan telle kun noen få turer vi har vært på sammen bare vi to. Vi planlegger kjøreturer, telt, bading, kanskje ta med oss sykler på tur ++ Anonymkode: 384bd...c9a Reis og kos dere med god samvittighet 👍
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #28 Skrevet 21. april 2022 Tenker at dere prioriterer hverandre når dere har ungefri, og bruker litt ekstra penger på dere selv. Barna får jo tydeligvis ferie nok, og har bare godt av å "kjede" seg litt iløpet av ferien. Mine og dine barn her også, hvorav hans skal på utenlandsferie med mor. Min skal hverken på utenlandsferie med meg/oss eller far, og jeg har ikke hørt noen klaging fra tenåringen på det. Det er noe med å lære seg at man ikke alltid har råd,eller mulighet, til å reise til utlandet. Han ønsker seg forresten fjellturer iløpet av sommeren, så jeg skal prøve få oppfylt de ferieønskene hans. Kanskje unger ikke egentlig er så kravstore, de bare er vant til å få ting servert på et sølvfat fordi vi voksne liker den luksusen...? Anonymkode: 439c8...4bd
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #29 Skrevet 21. april 2022 Jeg er i et forhold med mine/dine-barn, ingen felles, og vi bruker omtrent hele feriebudsjettet på en flott utenlandsferie for alle sammen. Det føles riktig ut for oss. Når barna er hos sin andre forelder, skal vi gå i fjellet fra hytte til hytte. Så jeg skjønner ikke helt deres prioritering. Anonymkode: daee7...959 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #30 Skrevet 21. april 2022 Det er ikke snakk om utenlandsferie. TS skal ikke ha med barna på noen som helst form for ferie. De skal være hjemme. Fordi TS skal prioritere seg selv. Anonymkode: d735b...72a 2
fru Alving Skrevet 21. april 2022 #31 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke snakk om utenlandsferie. TS skal ikke ha med barna på noen som helst form for ferie. De skal være hjemme. Fordi TS skal prioritere seg selv. Anonymkode: d735b...72a Skjerp deg. TS sier at hun vurderer å holde seg hjemme eller i nærheten når de har barna i sommer, er ikke det ferie? Det er mye gøy som kan gjøres på hjemmeferie, det går an å ta dagsturer og de fleste her i landet har bademuligheter om det er varmt enten ved kysten eller i tjern eller vann. Barna får utenlandstur med sin andre forelder og fikk det med TS og mannen i fjor. Det er ikke synd på barna, og det er lov for voksne å prioritere egne behov. Om du leser hovedinnlegg så ser du og at voksenturen skal være når barna er på ferie hos sine respektive foreldre.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #32 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En fordel ved å være skilt er jo at man slipper å la barna gå på selvstyr halve sommeren. Hvis ts og mannen tar ferie når barna er borte må de jobbe når barna er hos dem. Anonymkode: 658b9...c6d Nei. Vi skal ha fri mens de er her! Anonymkode: 384bd...c9a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #33 Skrevet 21. april 2022 Jeg tenker man kan gjøre begge deler jeg. Jeg tar ungene med på ferier, innlands og utenlands. Det viktigste er at vi gjør noe sammen som familie og at ungene får gode opplevelser. I fjor var vi på rideleir i Lofoten, vi krysset et fjell sammen og var på hytta og ungene var på flere sommerleirer. Så dro min nye mann og jeg til Tenerife i November og i London i mars uten barn. I sommer skal vi til Italia alle sammen. det som blir feil er om dere har tenkt til å la ungene se på tictoc i hele ferien og så stikker dere på ferie når de er hos de andre foreldrene. Anonymkode: c59a4...4eb 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå