AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #1 Skrevet 20. april 2022 Jeg har alltid slitt med ekstreme mensensmerter. Derfor ble jeg satt på P piller (mikrogynon) da jeg var 15 år. Nå, 15 år senere, ble jeg anbefalt hormonspiral (mirela), pga blod kalk / propp historikk i familie. Men mensen kom tilbake og det er uutholdelig for meg. Jeg må ha prevensjonsmiddel som ikke gir for mye økt blodpropp fare OG som setter mensen på pause. Noen tips? Anonymkode: 7be52...509
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Har lest en del om dette, og kom frem til at p-piller og p-ring er det eneste som helt sikkert stopper mensen. Med minipiller, p-stav, hormonspiral og lignende er det en del som mister mensen, men langt i fra alle. Det kan også ta lang tid før den evt blir borte. Ett nettsted skrev at ca 20% mister mensen, men usikker på om det stemmer. Anonymkode: 60cf8...443
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 P-stav, p-sprøyte, og hormonspiral og cerazette-piller inneholder såvidt jeg vet kun et type hormon. For noen forsvinner mensen, for andre ikke. Da jeg hadde p-stav, forsvant menstruasjonen helt. Hvor lenge har du hatt spiralen? Du må gi det litt tid. Jeg hadde en menstruasjon ved bytte fra piller til p-stav før den forsvant. Anonymkode: 7dc4c...55e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Jeg hadde hormonspiral, og mensen forsvant og var borte så lenge jeg hadde den Anonymkode: 75dd5...522
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): P-stav, p-sprøyte, og hormonspiral og cerazette-piller inneholder såvidt jeg vet kun et type hormon. For noen forsvinner mensen, for andre ikke. Da jeg hadde p-stav, forsvant menstruasjonen helt. Hvor lenge har du hatt spiralen? Du må gi det litt tid. Jeg hadde en menstruasjon ved bytte fra piller til p-stav før den forsvant. Anonymkode: 7dc4c...55e Har hatt P stav i 2 år 😕 Ble også satt på en P pille kur for 4 mnd siden, i håp om at det ville stabilisere hormonene eller noe. Var et forsøk i blinde fra gynekologen jeg var hos… men ønsker ikke prøve det igjen, da blodpropp faren for P piller er størst de første ukene. Hos meg blir mensen bare verre og verre 😓 Det første året var det greit/ok, men jeg var ikke fornøyd. Tenkte la det ta litt tid, for har lest at mange blør mindre med årene. Men det blir bare verre og mer ustabilt. Har nå blødd i 10 dager og smertene slår meg helt ut ts Anonymkode: 7be52...509
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Snakk med legen din. Men dessverre finnes det nok ikke noe som gjør deg 100% fornøyd. Anonymkode: 6571e...7f0
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Jeg fant ut etter 15 år på p-piller at jeg ikke burde gå på det siden jeg har migrene med aura. Det er så viktig for min livskvalitet å slippe mensen at jeg har fortsatt på de. Men det er et vanskelig valg å ta. Anonymkode: 60cf8...443
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Jeg mistet mensen av p-sprøyte, flere i min omgangskrets gjorde det samme, men det er jo aldri noe garanti. Vet ikke hvordan den er mtp blodpropp da. Mistet forøvrig også mensen av hormonspiral. Anonymkode: 195c9...f63
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mistet mensen av p-sprøyte, flere i min omgangskrets gjorde det samme, men det er jo aldri noe garanti. Vet ikke hvordan den er mtp blodpropp da. Mistet forøvrig også mensen av hormonspiral. Anonymkode: 195c9...f63 Men p-sprøyte er vel bare anbefalt i kortere perioder? Anonymkode: 60cf8...443
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå