Gå til innhold

Hvor lenge varer en depresjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig depresjon, ubehandlet. 

Anonymkode: dbd9a...bc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alvorlig depresjon, ubehandlet. 

Anonymkode: dbd9a...bc7

Det spørs hva årsaken er. Eller bare kom den sigende? (Du trenger ikke brette ut en masse på nettet)

AnonymBruker
Skrevet

I verste fall hele livet.

Anonymkode: cf824...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Det komme vel an på hvilke form for depresjon du har. 

Du sier alvorlig depresjon, men den er ubehandlet. Hvem har stilt den diagnosen? Hvilke kjennetegn har din depresjon ? 

Noen har depresjon bare en gang i livet, noen har vedvarende og noen har perioder med depresjon over mange år. Andre har andre diagnoser eller en mix mellom fler. 

Anonymkode: 423d8...700

Skrevet

En alvorlig depresjon, altså kjemisk ubalanse i hjernen, fikser seg ikke selv. Det må behandling til her. Noen kommer seg opp og holder seg friske resten av livet, mens andre får det som heter tilbakevendende, alvorlig depresjon. 

Det er altfor få detaljer her til å gi et utfyllende svar på dette. 

Skrevet

Når det er snakk om alvorlig depresjon, så varer det mest sannsynlig livet ut, med mindre man ikke får profesjonell behandling. 

Noen kan få depresjon en gang i livet, mens andre får det regelmessig. 

Jeg sliter med depresjon og har det egentlig så og si hele tiden, men det er perioder hvor det er veldig ille. Altså, at jeg er konstant nedenfor uansett hva jeg gjør. Hadde du gitt meg det absolutt beste måltidet jeg vet om så hadde jeg fortsatt vært nedenfor. Hvis jeg reiser så funker det ikke det heller, selv om å reise for meg er det beste jeg vet om. 

De periodene det er verst for meg varer mellom 2-4 uker som regel. Til noen andre kan det vare lengre/mindre. For å få svar på det og får å sjekke det mer nøyaktig så må du gå til en psykolog. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...