AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Er 100% sikker på at jeg har undiagnosert ADHD, er en voksen dame og jeg har hatt disse "tendensene, konstant" siden jeg var liten. Hvordan går jeg frem for å bli undersøkt? Er det noen fallgruver jeg skal se opp for? Har en datter som har diagnosen, og en bestefar som viste klare tegn på det, men da het det jo bare at man var "jevelunger". Any advice? Anonymkode: a8aa0...b6f
ajarRun Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Snakk med fastlegen. Velg psykiatrier som bare jobber med ADD/ADHD. Hvis nevropsykologen sier du ikke har ADHD, gå til psykiatrer likevel, de kan overprøve nevropsykologen.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #3 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 21.20): Er 100% sikker på at jeg har undiagnosert ADHD, er en voksen dame og jeg har hatt disse "tendensene, konstant" siden jeg var liten. Hvordan går jeg frem for å bli undersøkt? Er det noen fallgruver jeg skal se opp for? Har en datter som har diagnosen, og en bestefar som viste klare tegn på det, men da het det jo bare at man var "jevelunger". Any advice? Anonymkode: a8aa0...b6f Det er viktig å gjøre grundige forberedelser når du går med dette til fastlegen slik at det kan blir skrevet en grundig og omfattende henvisning. Fastlegen bør ha Moen timer med deg før h*n skriver henvisning. Blir ikke dette gjort, ender det ofte med avslag (dette var det fastlegen min som sa selv). Anonymkode: 56dad...949
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #4 Skrevet 28. april 2022 Jeg vurderte det samme, helt til jeg hørte at helseforsikring kan bli dyrere. Leste dette på et annet forum (så det er ikke sikkert alt stemmer 100%, men det er noe å tenke på). - forsikringer (de fleste blir dyrere og noen vil nekte å gi deg forsikring) - førerkort (du vil ikke miste de du har, men du skal ha godkjenning fra psykiatriker for å få lov til å fornye eller ta nye sertifikater. Anonymkode: 4068e...9df
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #5 Skrevet 28. april 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg vurderte det samme, helt til jeg hørte at helseforsikring kan bli dyrere. Leste dette på et annet forum (så det er ikke sikkert alt stemmer 100%, men det er noe å tenke på). - forsikringer (de fleste blir dyrere og noen vil nekte å gi deg forsikring) - førerkort (du vil ikke miste de du har, men du skal ha godkjenning fra psykiatriker for å få lov til å fornye eller ta nye sertifikater. Anonymkode: 4068e...9df Det med forsikringer gjelder dessverre ved alle type sykdommer. Jo endte man blir og jo mer utfyllende legejournaler, jo dyrere forsikringer. En adhd diagnose er neppe den mest bekymringsfulle og ikke mye dyrere. Ang førerkort. Med adhd blir man lett mye mer uoppmerksom i trafikken. Syns det er helt riktig at psykiater skal vurdere forsvarligheten av å ha serfikat fortløpende i perioder i livet. Ikke minst ved nruk av diverse medisiner o.l. Har selv krasjet og bulket mye på manglende konsentrasjon og uoppmerksomhet. Tørr nesten ikke å kjøre bil lengre, og døler det er med god grunn. Jeg er farlig i trafikken😣 Anonymkode: 56dad...949
AnonymBruker Skrevet 28. april 2022 #6 Skrevet 28. april 2022 Har du egentlig behov for å bli diagnosert? Sliter du med å fungere i hverdagen eller på jobb? Så lenge du ikke føler behov for særskilt tilrettelegging på jobb eller behov for medisiner så har det jo ikke noe hensikt å bli diagnosert. Anonymkode: 1a6fc...250
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå