Gå til innhold

Utslett på fingeren

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i det siste fått utslett på oversiden av fingrene, mellom de to midterste leddene, samt litt utslett på det midterste leddet på fingrene. Det kommer og går litt, og ser ut som mange småvorter, fargeløs, og det klør litt. Noen som har hatt noe tilsvarende? Ser også at huden på det midterste leddet er litt tørr. De små "kulene/utslettet" kan få litt puss, men det er bare på en finger så langt. 

Det er ikke på alle fingrene, men på tre av dem. IMG_20220419_164508.thumb.jpg.eb79e312c332d4080342b142172f6e56.jpg

Anonymkode: dac63...ace

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme. Har ikke funnet noe svar på nettet som passer til hva det er, annet enn at det kan komme av tørre hender. Mine hender ble veldig tørre, sprakk noen steder ved fingerleddene og utviklet dette utslettet. Klødde sinnssykt hos meg! Brukte en krem (noe fettete vaselinaktig) som kjæresten hadde fått på resept av legen for sin eksem, det ga umiddelbar lindring og utslettet ble borte etter et par påføringer. MEN det fortsatte å komme tilbake. Slet med dette i omtrent ett år før det gikk over av seg selv. Virker som om huden er i balanse igjen, ikke lenger tørr og null utslett mer. 

Anonymkode: 11c25...727

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har hatt akkurat det samme. Har ikke funnet noe svar på nettet som passer til hva det er, annet enn at det kan komme av tørre hender. Mine hender ble veldig tørre, sprakk noen steder ved fingerleddene og utviklet dette utslettet. Klødde sinnssykt hos meg! Brukte en krem (noe fettete vaselinaktig) som kjæresten hadde fått på resept av legen for sin eksem, det ga umiddelbar lindring og utslettet ble borte etter et par påføringer. MEN det fortsatte å komme tilbake. Slet med dette i omtrent ett år før det gikk over av seg selv. Virker som om huden er i balanse igjen, ikke lenger tørr og null utslett mer. 

Jeg er en av de heldige som ikke sliter med tørre hender. Selv ikke når vi sprutet som verst under pandemien. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en av de heldige som ikke sliter med tørre hender. Selv ikke når vi sprutet som verst under pandemien. 

Jeg har aldri hatt det selv heller, verken før eller siden. Aner ikke hva det kom av 

AnonymBruker
Skrevet

Det der er pomfolykser. Jeg har helt like og har fått den diagnosen av lege. Mitt starter sånn som det der på fingrene på våren. Også blir det verre utover sommeren mellom fingrene. Hadde det i 10 år før det plutselig forsvant i fjor sommer 🙈

Anonymkode: 98c0f...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...