Gå til innhold

En rar beskjed?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle hjem har jo ulike regler, så hvorfor reagerer du på at denne faren har andre regler enn dere? 

Ja, det er kanskje en rar regel, men hva så? Er jo bare å skrive tilbake at du skal gi barnet ditt beskjed om å skrifte etter kampen. 

Anonymkode: e7520...31a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok krevd det samme som den faren. Kanskje sønnen hans har fortalt at ingen skifter før de setter seg i bilen deres. 

Anonymkode: 79b10...59a

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde svart; «null problem :) Da regner jeg med at deres sønn gjør det samme når han sitter på med oss 😊»  Sånn, ikke noe mer :) 

Anonymkode: 065a9...ba3

Jammen hvorfor, TS bryr seg jo åpenbart ikke på samme måte som denne karen.

Vi har alle forskjellige verdier, og forskjellige biler. Enkelte er svært redde for sine biler, andre (de fleste) bryr seg ikke på samme måte.

Herregud så barnslig.

Hadde svart: "null problem! Jeg sier ifra at han skal ha med overtrekksbukse/skift". Tata. Sånn, ikke noe mer.

Enkelt!

Anonymkode: 1000a...333

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde sagt det samme som denne faren, og det er verken fordi jeg er "fin på det" eller hadde vært redd for skinnsetene. Jeg er bare veldig var for lukt, og det finnes knapt nok en verre lukt i verden en svette tenåringsgutter. Det måtte i så fall vært våt hanhund. 

Jeg blir fysisk uvel og måtte hatt alle vinduene åpne om jeg skulle kjøre rundt på svette pubertetsgutter. Da hadde de blitt kalde og syke. Alternativene da hadde vært at jeg ikke kjører, eller at jeg ber foreldrene ta opp med ungdommene sine at de skal skifte (og for meg hadde det ikke vært urimelig om de dusjet i tillegg).

Men så finnes det altså sånne som TS som nærmest tar oppfordringen som en personlig fornærmelse 😄

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han vil passe på bilen sin og ønsker ikke at svette skal sette seg i setetrekkene - fullt forståelig, selv om dette er en annerledes måte å tenke på i forhold til deg.

Vi kjøpte en gang en bil som stinket av svette - sannsynligvis fordi noen hadde gjort nettopp det denne mannen vil unngå - den var omtrent umulig å bli kvitt, så jeg forstår denne mannen veldig godt. Respekter det, eller kjør selv!

Endret av Teatrica
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.25):

Har en 15 åring som spiller fotball. For ei stund siden begynte en ny gutt på laget. Kjenner ikke foreldrene veldig godt. Men denne gutten har sitter på bilen våres til en del kamper. Hans far har ikke kjørt ennå. Men i dag kunne ikke vi og noen flere ikke kjøre pga vi har småsøsken i korpset og det er noe arrangement der. Så faren til den nye gutten sa at han kjøre til kamp. 

I dag fikk vi melding fra han der han skrev at han håpet at sønnen min skiftet klær etter kamp. Han vil ikke ha svette gutter i bilsetene. 

Jeg ble litt paff. Vi har kjørt svette gutter i 8 år. 

Hva skal jeg svare? 

Anonymkode: c810f...da9

Jeg skjønner han godt, har ny og fin bil, ønsker ikke bilen full av møkkete og svette barn. 

Anonymkode: ae57c...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.30):

Men hvorfor? Hans sønn skifter ikke etter kamp når han sitter på til oss 

Fordi han gjør som din sønn når han er med dere. Tydelig at denne stakkars gutten har en far som verdsetter materielle ting over feks sønnen sin.

Anonymkode: 15390...7a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fordi han gjør som din sønn når han er med dere. Tydelig at denne stakkars gutten har en far som verdsetter materielle ting over feks sønnen sin.

Nei vet du hva!! -At man velger å ta godt vare på en dyr ting som en bil, betyr virkelig ikke at han ikke verdsetter sønnen sin minst like mye. Det er jo bare at barna må (dusje) og skifte etter trening før de setter seg i bilen - og da lærer også barna å ta godt vare på ting!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det garderobe tilgjengelig i så lave aldersklasser da? Det er vel det største problemet. 

Anonymkode: 1a79b...566

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at dette var litt merkelig - å komme med krav når du har gjort så mange tjenester for ham. Ville i allefall skrevet noe formildende (vi har fått ny bil og prøver å ta vare på setetrekkene, el.l) før jeg kom med kravet, hvis jeg hadde vært ham.

Anonymkode: a2938...973

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.30):

Men hvorfor? Hans sønn skifter ikke etter kamp når han sitter på til oss 

Nei, men dere har heller ikke krevd det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også at dette var litt merkelig - å komme med krav når du har gjort så mange tjenester for ham. Ville i allefall skrevet noe formildende (vi har fått ny bil og prøver å ta vare på setetrekkene, el.l) før jeg kom med kravet, hvis jeg hadde vært ham.

Anonymkode: a2938...973

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det handler da ikke om det.

Jeg kjører en eldre bil med til dels slitt trekk. 

Men mannen skal skifte før han setter seg i bilen, eller legge et tykt fleecepledd under seg. (han driver aktivt terrengløp)

Om ikke kan jeg love at jeg brekker meg når jeg må sette meg inn i bilen dagen etter, og svetten har satt seg godt i setet. 

Anonymkode: df9cc...720

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.41):

Hadde svart; «null problem :) Da regner jeg med at deres sønn gjør det samme når han sitter på med oss 😊»  Sånn, ikke noe mer :) 

Anonymkode: 065a9...ba3

Hva er poenget med "da regner jeg med at deres sønn gjør det samme" om det ikke er et ønske eller behov man har? Ren og skjær "hevn"? 

Jeg har gammel bil og ingen må skifte for å sitte på med meg. Men hadde jeg hatt ny vil kunne jeg godt tenkt det samme, 15 åringer kan bli forferdelig svette! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er null pes å skifte, så slipper man å sitte i lang tid med gutter som stinker svette. Det beste hadde selvsagt vært om de kunne dusjet først, men de må kanskje vente med det til de kommer hjem. Full forståelse for han som ikke ønsker en bil som stinker innvendig. Han sier fra til TS fordi da kan hun ta det opp med sønnen på forhånd og påse at han har skift, så slipper han som sjåfør å mase om dette når guttene er i ferd med å sette seg i bilen.

Anonymkode: e5b28...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...