Gå til innhold

En rar beskjed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 15 åring som spiller fotball. For ei stund siden begynte en ny gutt på laget. Kjenner ikke foreldrene veldig godt. Men denne gutten har sitter på bilen våres til en del kamper. Hans far har ikke kjørt ennå. Men i dag kunne ikke vi og noen flere ikke kjøre pga vi har småsøsken i korpset og det er noe arrangement der. Så faren til den nye gutten sa at han kjøre til kamp. 

I dag fikk vi melding fra han der han skrev at han håpet at sønnen min skiftet klær etter kamp. Han vil ikke ha svette gutter i bilsetene. 

Jeg ble litt paff. Vi har kjørt svette gutter i 8 år. 

Hva skal jeg svare? 

Anonymkode: c810f...da9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, be sønnen skifte etter treningen og svar: «ok, skal gi beskjed til poden» ? 🤷‍♀️

Anonymkode: 93fa7...911

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja, be sønnen skifte etter treningen og svar: «ok, skal gi beskjed til poden» ? 🤷‍♀️

Anonymkode: 93fa7...911

Men hvorfor? Hans sønn skifter ikke etter kamp når han sitter på til oss 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tenkt at han var rar. Og så hadde jeg bare svart noe hyggelig til ham

Anonymkode: 7f358...92a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor? Hans sønn skifter ikke etter kamp når han sitter på til oss 

Men dere har jo ikke denne regelen?

Uansett. Vi har filtpledd som legges ut når det trengs. Det lukter høgg om man stadig sitter svett i bilen over tid. 

I dette tilfellet ville jeg bare bedt ungen om å skifte. Man respekterer andres ønsker. 

Anonymkode: df9cc...720

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt rart, men noen er litt rare. At han får sitte på svett i din bil er ikke et argument for at din sønn skal få sitte svett i hans bil. Han vil ikke ha svette gutter i bilen, det er irrelevant hvor lenge du har kjørt svette gutter i bilen din. Hvis du plutselig syns det er et problem får du gi beskjed om at de må skifte før de sitter på med deg også

Anonymkode: 51f6b...65c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hadde svart; «null problem :) Da regner jeg med at deres sønn gjør det samme når han sitter på med oss 😊»  Sånn, ikke noe mer :) 

Anonymkode: 065a9...ba3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde skrevet : Jaha, skal gi han beskjed. Men det har aldri vært ett problem de gangene jeg har kjørt og det er jo en del!

Anonymkode: 6c914...3cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det garderobe der de trener, da? Hvis det ikke er det hadde jeg skrevet at det ikke er skiftemuligheter på stedet og at det er grunnen til at guttene ikke skifter. Hadde tilbudt å sende med et pledd som kan legges i baksetet. 

Anonymkode: 3b3d0...e9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke dette var den verste beskjeden jeg har hørt. Jeg forventet noe sånt: ' at din gutt må hoppe av bilen ca 5 km unna hjemme' .. noe i den dur rart. 

Anonymkode: 23899...b24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hadde svart; «null problem :) Da regner jeg med at deres sønn gjør det samme når han sitter på med oss 😊»  Sånn, ikke noe mer :) 

Anonymkode: 065a9...ba3

Så han skal være eneste som skiter før han får sitte på med deg, mens de andre slipper?

Eller skal du plutselig endre reglene for 3-4 gutter, uten at det egentlig betyr noe for deg personlig?

Bare for å statuere et eksempel ovenfor en annen voksen? 

Anonymkode: df9cc...720

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå lager du problemer utav ingenting. Hans bil, hans regler. Da vet sønnen din at hvis han skal sitte på i den bilen så må han skifte først.

Anonymkode: 84ef5...de2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel bare mer glad i bilen sin enn det du er i din.

Anonymkode: 9efed...3f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

det er da vanlig å skifte eller trekke noe rent tøy over det svette...

Anonymkode: 6478d...f77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så rart. Her har jeg krevd at mannen legger ett håndkle, eller bytter jakke, når han kjører hjem fra trening. Er man veldig svett, kan lukten sette seg veldig lett. Jeg har ikke hatt dyre biler heller, men orker ikke den sure lukten. 

Be poden om å ta med skift! 

Anonymkode: 8f5b8...eb7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare en enkel beskjed? Enig at det kanskje kan virke litt sært, med tanke på at du ikke bryr deg om svette gutter. Men enkelte er litt finere på det. Men i og med at guttene deres er 15 år kunne han kanskje gitt den beskjeden direkte til gutta og ikke gjennom mor..?

Anonymkode: c829b...3f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Du bryr deg ikke om svette gutter i bilen, det gjør han. Er det du som bestemmer hva som er viktig for andre? Dette er en enkel beskjed og en enkel løsning. Kan ikke skjønne at dette skal være noe å lage en sak ut av. 

Anonymkode: 07ab8...d2e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Alle har forskjellige regler. Jeg har gammel bil, men reglene hos meg er at fotballsko som er brukt ute (spesielt på kunstgress med de j***a gummikulene) og våte klær skal av og puttes i poser.

Anonymkode: 2f12e...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forestiller meg nå en omvendt problemstilling det en forelder som blir bedt om å hente en guttegjeng på 15 på fotballtrening og som nå gruer seg og bekymrer seg dypt for at det skal sette seg lukt hen ikke takler i bilen, og henvender seg derfor til kvinneguiden for å få råd. Og alle er skjønt enige der om at det beste som regel er å være ærlig og si i fra om sine spesielle behov så tydelig man kan, så løser det seg så fint alt sammen. 

Anonymkode: cdc83...92e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...