Gå til innhold

Hvordan fungerer blokkering?


Duraton

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Hvordan fungerer blokkering? 
Det jeg er spesifikt ute etter å vite er om en blokkert person fortsatt kan se og respondere på innhold ifra en person som har blokkert vedkommende.

Men ta gjerne med en forklaring på hvordan blokkering fungerer generelt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Duraton said:

Hei og hå.

Hvordan fungerer blokkering? 
Det jeg er spesifikt ute etter å vite er om en blokkert person fortsatt kan se og respondere på innhold ifra en person som har blokkert vedkommende.

Men ta gjerne med en forklaring på hvordan blokkering fungerer generelt også.

Hvis jeg ikke husker feil, så kan den blokkerte personen se innhold du har skrevet hvis du siteres av en annen bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (1 time siden):

Hei og hå.

Hvordan fungerer blokkering? 
Det jeg er spesifikt ute etter å vite er om en blokkert person fortsatt kan se og respondere på innhold ifra en person som har blokkert vedkommende.

Men ta gjerne med en forklaring på hvordan blokkering fungerer generelt også.

Jeg antar du tenker på ignorering av brukere? 

Ignorering er stort sett ikke noe den andre brukeren merker noe til. Den eneste praktiske konsekvensen det får for den du ignorerer er at de ikke kan sende deg meldinger, og at de kanskje vil lure på hvorfor du ikke svarer dem når de @nevner eller siterer deg (fordi du ikke får varsel om det).

 Merk at du må ha merket at du skal hver enkelt ting meldinger, benevninger, innlegg og signatur i skjemaet du får opp når du vil ignorere personen. 

Om du ignorerer en person og markerer alt så vil de altså fremdeles kunne se og respondere på ditt innhold i forumet som normalt, men du vil ikke få varsel om at de har nevnt eller sitert deg. Innleggene til personen skjules for deg i tråden med mindre du trykker på en lenke i tråden for å vise dem likevel. Du vil se svar fra andre brukere, som du ikke har ignorert, som har sitert personen.

 

Skjermbilde 2022-04-19 kl. 17.03.38.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ignorering går ikke ut over den andre personen altså. 
Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (På 19.4.2022 den 17.26):

Så ignorering går ikke ut over den andre personen altså. 
Takk for svar.

Hadde blitt litt av et rot hvis det gjorde det da 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Cid said:

Hadde blitt litt av et rot hvis det gjorde det da 😅 

Men hadde vært praktisk. Da kunne man innskrenket mulighetene til dem som spammet, trollet osv.

Dem hadde endt opp med ett tomt forum etterhvert 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duraton skrev (3 minutter siden):

Men hadde vært praktisk. Da kunne man innskrenket mulighetene til dem som spammet, trollet osv.

Dem hadde endt opp med ett tomt forum etterhvert 🤣

Men ser for meg et kaos uten like når folk ikke får sagt i mot en bruker fordi vedkommen har blokkert dem 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cid said:

Men ser for meg et kaos uten like når folk ikke får sagt i mot en bruker fordi vedkommen har blokkert dem 😅 

Like greit egentlig. Har vedkommende blokkert noen, så er det vel særdeles tvilsomt at dem er interessert i noe av det de har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Men ser for meg et kaos uten like når folk ikke får sagt i mot en bruker fordi vedkommen har blokkert dem 😅 

Jeg syns ignoreringsfunksjonen på KG er det beste med hele forumet når det gjelder blodtrykket.:Knegg: Litt sånn "talk to the hand!"-opplegg når man blir lei av å prøve å forklare noe for tullebrukere som har sirup i nepa med vilje.:bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (5 minutter siden):

Jeg syns ignoreringsfunksjonen på KG er det beste med hele forumet når det gjelder blodtrykket.:Knegg: Litt sånn "talk to the hand!"-opplegg når man blir lei av å prøve å forklare noe for tullebrukere som har sirup i nepa med vilje.:bond:

Men blir aldri like effektivt som på sosiale medier 😄 Tenk Facebook uten blokkerings funksjon liksom, jeg ble så glad når jeg fant ut at man kunne blokkere mobilnumre også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (14 minutter siden):

Like greit egentlig. Har vedkommende blokkert noen, så er det vel særdeles tvilsomt at dem er interessert i noe av det de har å si.

Jo skjønner det men personen må jo få lov å kunne kommentere som vanlig, og jeg er 100% sikker på at en slik funksjon ville blitt misbrukt til de grader 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (2 minutter siden):

Dem kan jo kommentere, blir bare færre poster for dem å kommentere på.

Men da kunne jeg for eksempel blokkert noen jeg diskuterer med bare for å tie dem, det hadde endt ganske dårlig og hadde skapt mye dårlig stemning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...