Gå til innhold

Tilbakevendende depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ytre faktorer som fører til at den vender tilbake? Kan man for eksempel gjøre endringer i livet som jobb, utdanning, partner osv? Tror ikke det er noe galt på disse områdene sånn egentlig men depresjonen liker jo ingen jobb, ingen partner, ingen boforhold eller noe. Hvordan vet man om den bare kommer uansett? Hvis det er genetisk disponert eller sånt. Skal man være varsom med å «rydde opp» i livet  i fare for at det er depresjonen som snakker?

Anonymkode: fd974...b97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som at depresjonen ikke påvirkes så mye av det utenfra. Det har selvfølgelig mye å si, livet er lettere om jeg tjener bra, har en fin hverdag, etc. Men når det kommer til stykket så er jeg like deprimert om jeg sitter på en solseng i Spania som hjemme. Tror at har man det ikke bra innvendig så hjelper det ikke om ting er bra utvendig.

Anonymkode: 4cdcf...d54

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg virker det som at depresjonen ikke påvirkes så mye av det utenfra. Det har selvfølgelig mye å si, livet er lettere om jeg tjener bra, har en fin hverdag, etc. Men når det kommer til stykket så er jeg like deprimert om jeg sitter på en solseng i Spania som hjemme. Tror at har man det ikke bra innvendig så hjelper det ikke om ting er bra utvendig.

Anonymkode: 4cdcf...d54

Det er det jeg tenker også. Derfor har jeg ikke prøvd å bytte jobb. Jeg tror du har rett. Det vil si, jeg har opplevd kortvarig bedring av jobbytte. I alle jobber jeg har hatt har gitt et positivt løft i starten men etter et halvt år kommer depresjonen. Hver gang. Så ser ikke hensikt med å bytte igjen selv om det føles som selvpining å gå på jobb. Den er bare fæl å utføre fordi jeg er deprimert. 

Anonymkode: fd974...b97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...