Othea Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Er det vanlig å være lei av livet? Ingenting gir meg noe og jeg er så sliten av bare det å eksistere. Det gjør så vondt innvendig og smertestillende hjelper ikke. Jeg er bare så langt nede. Ønsker at livet ikke var sånn som det er. Ønsker at livet var annerledes. 7
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Ja, jeg tror det er relativt vanlige følelser å ha innimellom. Har du opplevd å ha det sånn før? Jeg anbefaler deg å prøve å finne noe å gjøre, en hobby eller en idrett f.eks som du virkelig liker og se om du kan bli litt bedre av det. Hvis ikke så bør du snakke med en lege eller psykolog, kanskje du er utbrent? Håper at du får det bedre snart 🥰 Anonymkode: efa41...761 3
Polyester Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg også har det sånn. Det hjelper meg om jeg har noe å se frem til. En konsert, en reise, en fest. Men jeg er fortsatt jævlig lei av meg selv da. Det går forhåpentligvis over med tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Jeg kjenner meg igjen i mange av innleggene du skriver @Othea. Hadde det ikke vært for at jeg har ekstrem sosial angst og ikke tør å møte noen i virkeligheten så tror jeg vi to kunne vært gode venner. Anonymkode: 31e94...41e
- Brian Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 (endret) Nei, livet kan være både tungt og vanskelig, men så lenge man lever her på denne planeten, er det likevel utrolig mye man kan finne på for å gjøre tilværelsen en smule lysere; bare fantasien setter grensene for hva som er mulig, og man kan skape mye ut av ingenting - noe pingvintråden er et eksempel på. Slik at jeg forstår deg når du sier at du skulle ønske at livet var annerledes, men samtidig er ikke livet en uforandelig gråstein der livsløpet vårt og fremtiden vår er risset inn; det er fortsatt fullt mulig å endre livet, og hver eneste dag kommer med nye valg; nye muligheter. Så hvis du tenker deg at du en dag møtte en liten bamse som spurte deg om hva man kunne gjøre for å muntre deg litt opp - hva tror du at du ville du ha ønsket deg ...? Når solen har gått ned og mørket senker seg kan det være lett å glemme at selv om det er mørkt der og da, er det bare noen få timer til en ny dag gryr, med en ny soloppgang og et nytt håp - ja, det finnes alltid, alltid håp, også når det ser temmelig mørkt ut. Ønsker deg oppriktig alt godt videre, og håper alt ordner seg for deg. Endret 19. april 2022 av - Brian 1
Turkis Sau Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Othea skrev (54 minutter siden): Er det vanlig å være lei av livet? Ingenting gir meg noe og jeg er så sliten av bare det å eksistere. Det gjør så vondt innvendig og smertestillende hjelper ikke. Jeg er bare så langt nede. Ønsker at livet ikke var sånn som det er. Ønsker at livet var annerledes. ❤️❤️ - Brian skrev (7 minutter siden): Nei, livet kan være både tungt og vanskelig, men så lenge man lever her på denne planeten, er det likevel utrolig mye man kan finne på for å gjøre tilværelsen en smule lysere; bare fantasien setter grensene for hva som er mulig, og man kan skape mye ut av ingenting - noe pingvintråden er et eksempel på. Slik at jeg forstår deg når du sier at du skulle ønske at livet var annerledes, men samtidig er ikke livet en uforandelig gråstein der livsløpet vårt og fremtiden vår er risset inn; det er fortsatt fullt mulig å endre livet, og hver eneste dag kommer med nye valg; nye muligheter. Så hvis du tenker deg at du en dag møtte en liten bamse som spurte deg om hva man kunne gjøre for å muntre deg litt opp - hva tror du at du ville du ha ønsket deg ...? Når solen har gått ned og mørket senker seg kan det være lett å glemme at selv om det er mørkt der og da, er det bare noen få timer til en ny dag gryr, med en ny soloppgang og et nytt håp - ja, det finnes alltid, alltid håp, også når det ser temmelig mørkt ut. Ønsker deg oppriktig alt godt videre, og håper alt ordner seg for deg. 🐧❤️ 1
Elysion Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Othea skrev (56 minutter siden): Er det vanlig å være lei av livet? Ingenting gir meg noe og jeg er så sliten av bare det å eksistere. Det gjør så vondt innvendig og smertestillende hjelper ikke. Jeg er bare så langt nede. Ønsker at livet ikke var sånn som det er. Ønsker at livet var annerledes. Jeg tror det er vanlig å kjenne på at ting ikke er så greit. Samtidig tenker jeg at det ikke er bra å gå rundt for lenge med disse følelsene og tankene innabords. Kanskje du kunne hatt utbytte av noen å snakke med? Jeg er ikke kvalifisert til å gi noen som helst form for råd, men for meg hjalp det også litt å skrive ned ting. Lasta ned en app som heter "Minimal", det er en skriveapp for Mac som er helt minimalistisk - og uten distraksjoner kunne jeg bare sitte og skrive ned hva jeg følte i flere timer. Bare det å få satt ord på ting hjalp for min del, uten at jeg kan love at det vil være til hjelp for deg. Styrkeklemmer til deg uansett. ♡ Du er ikke alene. 3
Supersusa Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Det høres ut som du hadde hatt godt av å prate med noen ❤️ Anbefaler deg på det sterkeste å ta kontakt med noen du kjenner godt og stoler på eller fastlegen din, fortell vedkommende det du sier her, forhåpentlig vil du få lettet på hjertet og mest sannsynlig få noen gode råd. Livet er ikke bestandig slik man kanskje så for seg, da er det viktig å finne de små fine tingene i hverdagen, feks at sola skinner, fin musikk du liker, en god bok, en deilig kopp med kaffe/te, en myk og god genser, et koselig program på tv osv osv… sender deg varme klemmer i natten ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Du er ikke alene. Har det selv så vondt at jeg ikke får satt ord på det. Føler meg veldig alene i denne verden. Er veldig ensom for tiden. Anonymkode: 46bee...695 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Ok, kanskje noe du vil tenke på som et standard-svar eller kjedelig svar. Men jeg må bare si deg at den siste uka+ har jeg begynt å trene igjen, og jeg føler meg _SÅ_ bra! Vet det sikkert er sånn standardinfo som man hører men. Det skjer noe i kroppen når man trener, alt fra energinivå, forbrenning(hvor ofte man går på do), psyke, sexlyst, selvfølelse - ALT blir bedre med trening! Jeg gikk til jobb her en dag og følte meg helt KONGE fordi jeg hadde begynt å trene, altså pga stoffene treningen sender ut i kroppen og ja, energinivået. Trening er den beste medisin, så tving deg selv til å gjøre det 1-2 uker først og se om det jeg skriver her stemmer. Jeg er jente, og bruker Kayla Itsines sin "SWEAT" app, den er veldig bra, og har alle mulige programmer! Anbefaler High Intensity - men på beginner nivå! Det er styrketrening på _LAVT_ nivå, men det gir stor effekt på både stramhet og psyke fort 😄 Kjenner du noen som har appen kan de gi deg en uke gratis trening og, men lurer på om man kan prøve en uke gratis via nettsiden og. Uansett. Få opp pulsen, via app eller hva som helst, men tren gjerne noe annet enn å bare gå tur. Treningsenter-timer eller en app som sier deg hva du skal gjøre er en fin start! Lykke til! Generelt er jeg litt lei meg for tiden jeg og. Tenker på noen jeg vet om som sliter og det tærer litt på meg. Men den treningen holder meg oppe og gjør at jeg føler meg ganske mye bedre, ganske ofte nå:) Og jeg er vanligvis ikke en person som går rundt med høy selvfølelse eller "føler meg konge" hehe.. Prøv det, om ikke annet får du vekk fokus litt:) Anonymkode: 01f7e...742
- Brian Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Du er ikke alene. Har det selv så vondt at jeg ikke får satt ord på det. Føler meg veldig alene i denne verden. Er veldig ensom for tiden. Anonymkode: 46bee...695 Opp med hodet, for du er så ufattelig verdifull at selv ikke all verdens ord kan fortelle hvor mye verden trenger nettopp deg. Jeg er alt annet enn flink hva musikkspilling angår, men her er en liten melodi som kanskje kan spre litt lys i mørket; en nyere versjon av sangen jeg laget ifjor til fødselsdagen til jenta som startet pingvintråden: http://www.brian.no/fp-content/attachs/novalies_sang_demo-16-12-2021.mp3 1
Turkis Sau Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 (endret) Brian, du er noe helt eget. Jeg blir lys inni meg og smiler av deg! Sangen er nydelig. Othea. Og AB. Dere er verdifulle❤️ Jeg vet hvor tungt det er å ha det så tungt. Lytt litt til Brian sin musikk, ord og eventyr, han kan trylle frem et smil hos dere, det er jeg sikker på. Endret 19. april 2022 av Turkis Sau 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 Slik hadde jeg det for 5-6 år siden. Fysisk og psykisk utslitt. Tanken på hvor langt livet antagelig ville bli å holde ut var fæl. De tre siste årene har det bare gått bratt oppover, og nå har jeg det bedre enn noen gang. Har det helt fantastisk. Må nesten klype meg i armen for å forstå at jeg ikke drømmer, men at dette er litt liv. Så slikt kan snu. ❤ Anonymkode: f7271...72b
- Brian Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 2 hours ago, Turkis Sau said: Brian, du er noe helt eget. Jeg blir lys inni meg og smiler av deg! Sangen er nydelig. Othea. Og AB. Dere er verdifulle❤️ Jeg vet hvor tungt det er å ha det så tungt. Lytt litt til Brian sin musikk, ord og eventyr, han kan trylle frem et smil hos dere, det er jeg sikker på. Tusen, tusen takk for flere gode ord. Livet kan være vanskelig, ja, og det er mange tunge bekymringer man kunne ha tatt med seg på livets lange vei. Men samtidig er ikke alt svart-hvitt, og hvis man ser seg litt rundt, vil man også finne duftende blomster som vokser i skyggene, og disse små blomstene av glede er noe som gir livet mening, og gjør det litt enklere å møte morgendagen. Det kan være et smil fra et fremmed menneske; det kan være noen oppmuntrende ord, eller det kan være vissheten om at det er noen der ute som faktisk bryr seg; det er godt å vite at det finnes mennesker som deg, Turkis Sau, og jeg skulle ønske at den hjertevarmen du viser andre, kom tilbake til deg. Ønsker dere alle i denne tråden det aller beste videre; opp med hodet, for det finnes alltid håp. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Othea skrev (11 timer siden): Er det vanlig å være lei av livet? Ingenting gir meg noe og jeg er så sliten av bare det å eksistere. Det gjør så vondt innvendig og smertestillende hjelper ikke. Jeg er bare så langt nede. Ønsker at livet ikke var sånn som det er. Ønsker at livet var annerledes. ❤️ STOR klem! ❤️ - Brian skrev (10 timer siden): Slik at jeg forstår deg når du sier at du skulle ønske at livet var annerledes, men samtidig er ikke livet en uforandelig gråstein der livsløpet vårt og fremtiden vår er risset inn; det er fortsatt fullt mulig å endre livet, og hver eneste dag kommer med nye valg; nye muligheter. Så hvis du tenker deg at du en dag møtte en liten bamse som spurte deg om hva man kunne gjøre for å muntre deg litt opp - hva tror du at du ville du ha ønsket deg ...? Når solen har gått ned og mørket senker seg kan det være lett å glemme at selv om det er mørkt der og da, er det bare noen få timer til en ny dag gryr, med en ny soloppgang og et nytt håp - ja, det finnes alltid, alltid håp, også når det ser temmelig mørkt ut. Veldig enig i det Brian skriver her. Og han skrev det så fint også!😌🌷 Kanskje du kan snakke litt med fastlegen din, Othelia? Eller noen andre.. Bare så du får litt støtte nå💛 Det er vanlig at livet kan kjennes veldig tungt ut i perioder, og at man kan kjenne seg lei.. Men det går over❣️ Anonymkode: d0052...6c7 1
Matas Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Kjære trådstarter, Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Matas, moderator.
Fremhevede innlegg