AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Etter flere barnefødsler har jeg nå fått et problem. Hvis jeg har avføring i tarmen, man jeg kjenne den gjennom skjeden. Altså; for at jeg skal klare å bæsje, må jeg putte en finger inn i skjeden. Når vi har samleie kan også min mann kjenne hvis jeg har avføring langt oppe i tarmen. jeg har vært hos gynekolog med «problemet» mitt, men legen mente at dette ikke er alvorlig nok til å gjøre noe med. Men det er da ikke normalt å må hjelpe avføringen ut med en finger i skjeden? jeg har prøvd mykgjørende avføringsmidler, er ikke forstoppet, overvektig, undervektig eller andre forhold som kan ha innvirkning på dette. Noen flere med lignende plager etter fødsler? Anonymkode: 4a1d0...47c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Har hørt om, tror det er ganske vanlig. Anonymkode: 945ac...b96 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Dette opplevde jeg også etter min tredje fødsel! Jøss, trodde faktisk jeg var alene om det, er jo ikke akkurat noe man snakker med vennene sine om🙈 Anonymkode: 9521e...ad2 1
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter flere barnefødsler har jeg nå fått et problem. Hvis jeg har avføring i tarmen, man jeg kjenne den gjennom skjeden. Altså; for at jeg skal klare å bæsje, må jeg putte en finger inn i skjeden. Når vi har samleie kan også min mann kjenne hvis jeg har avføring langt oppe i tarmen. jeg har vært hos gynekolog med «problemet» mitt, men legen mente at dette ikke er alvorlig nok til å gjøre noe med. Men det er da ikke normalt å må hjelpe avføringen ut med en finger i skjeden? jeg har prøvd mykgjørende avføringsmidler, er ikke forstoppet, overvektig, undervektig eller andre forhold som kan ha innvirkning på dette. Noen flere med lignende plager etter fødsler? Anonymkode: 4a1d0...47c hva er det med leger? Hvorfor er så mange leger så tilbajeholdne med å hjelpe dersom folk har fått fødselsskader? Gå til en annen lege 12 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Maleficenta skrev (1 minutt siden): hva er det med leger? Hvorfor er så mange leger så tilbajeholdne med å hjelpe dersom folk har fått fødselsskader? Gå til en annen lege Fordi å spise masse medisiner hver dag er ikke bra... Anonymkode: 7a38e...75f
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Mener du at du ikke klarer å presse det ut selv? I då fall må du trene knipeøvelser og bekkenbunnsmuskulatur. At man kan kjenne avføringrn hvis den ligger i tarmen er helt vanlig. Det er jo bare en tynn hinne mellom skjeden og tarmen Anonymkode: 4c550...9bd 10 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette opplevde jeg også etter min tredje fødsel! Jøss, trodde faktisk jeg var alene om det, er jo ikke akkurat noe man snakker med vennene sine om🙈 Anonymkode: 9521e...ad2 Det er nå 10 år siden forrige fødsel. Jeg trodde dette skulle gå over med tiden, men det gjør ikke det. Jeg trener aktivt og har ellers god bekkenmuskulatur, og ingen andre plager. Anonymkode: 4a1d0...47c
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi å spise masse medisiner hver dag er ikke bra... Anonymkode: 7a38e...75f spise medisiner? Trokke det hjelper mot ts sitt problem 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener du at du ikke klarer å presse det ut selv? I då fall må du trene knipeøvelser og bekkenbunnsmuskulatur. At man kan kjenne avføringrn hvis den ligger i tarmen er helt vanlig. Det er jo bare en tynn hinne mellom skjeden og tarmen Anonymkode: 4c550...9bd Det kan jo ikke være normalt at man omtrent kjenner knudrene på bæsjen når man stikker en finger i skjeden? Anonymkode: 4a1d0...47c
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 Tone83 skrev (Akkurat nå): Er ikke uvanlig. Bare lite snakka om.. slik som alle abdre fødselsskader. Hysjes ned 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 Gå til en gynekolog til?? Jeg hadde lett bedt om en second opinion angående dette! Anonymkode: 8c0ef...a98 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 Jeg har noe lignende problem. Avføringen blir liggende i en slags hulrom ved endetarmsmuskelen og om jeg presser vil huden rundt bare bli presset ut og bli vond. Jeg må ta å holde på huden mellom skjeden og endetarmen for å klare å presse det ut så det ikke samler seg på innsiden. Jeg har født fire barn og rivnet over muskelen ved fødsel. Den lukker seg altså fint, men har disse hulrommene eller hva det er Anonymkode: 18e52...a36 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Maleficenta skrev (Akkurat nå): slik som alle abdre fødselsskader. Hysjes ned Jeg skjønner ikke hva som er fødselsskaden? At man kjenner svføringrn er jo normalt når man ikke har født barn og. Anonymkode: 4c550...9bd 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 Tone83 skrev (Akkurat nå): Er ikke uvanlig. Bare lite snakka om.. Ts dette er ikke akkurat noe jeg snakker med venninner om. Fastlegen tipset meg og mykgjørende avføringsmiddel, men jeg får likevel ikke ut avføringen uten å «tette igjen skjeden» eller holde press på utsiden av endetarmsåpningen. Anonymkode: 4a1d0...47c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 Må du hjelpe til for at det skal komme noe som helst ut? Eller er det bare for å «tømme helt»? Jeg gjør sistnevnte innimellom, hvis jeg er litt treg i magen. Men hvis ingenting kommer uten hjelp, så synes jeg faktisk det er såpass drøyt at legen burde ta deg på alvor. Forøvrig, er det ikke vanlig å kunne kjenne avføringen som «klumper» igjennom skjedeveggen? Regnet med at dette var normalt jeg? Anonymkode: 82aa3...c99 7 1
Maleficenta Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke hva som er fødselsskaden? At man kjenner svføringrn er jo normalt når man ikke har født barn og. Anonymkode: 4c550...9bd men det er ikke normalt å måtte trykke ut avf med at hun må stikke en finger i skjeden, for hvis ikke får hun ikke til å bæsje 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kan jo ikke være normalt at man omtrent kjenner knudrene på bæsjen når man stikker en finger i skjeden? Anonymkode: 4a1d0...47c Jo, det er normalt. Anonymkode: 53061...8d2 8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå