AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg falt og brakk båtbenet i påsken og har fått gips fra under albuen til tommelen. Har ikke spesiell smerter så valgte å ikke sykemelde meg. Nå skal jeg på jobb i morgen og luer på om det går bra. Har ikke gitt beskjed til sjefen enda om at jeg har brukket armen. Ville dere ha sykmeldt dere? Har en jobb hvor jeg fungerer greit med en frisk hånd Anonymkode: a1c75...c28
Gjest Hottentått Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Er vel ikke vits å sykmelde seg om du fint kan jobbe...? Jeg skjønner ikke hvorfor det er et tema. Har du ikke vondt og hvis du kan gjøre jobben din så gjør du jo det selvfølgelig.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Det er egentlig ikke tema for meg heller, men ble liggende å tenke litt nå. Burde jeg ha gitt beskjed til sjefen på forhånd for eksempel? Anonymkode: a1c75...c28
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Båtbenet tar lang tid å gro, så jeg ville gått på jobb, og heller tilpasset arbeidsdagen slik at du får nødvendig avlastning av armen ved behov, slik at du holder ut i jobb til du får av gipsen. Anonymkode: c3f5d...20e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Nei, du trenger ikke å gi beskjed til sjefen din om det ikke går ut over arbeidsevnen din. Litt vanskelig å gi konkret svar på, når jeg ikke vet hva du jobber med. Om ferien din ble ødelagt pga. armen, kunne du sykemeldt deg i ferien og fått den igjen senere. Anonymkode: 19aa0...1ad
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er egentlig ikke tema for meg heller, men ble liggende å tenke litt nå. Burde jeg ha gitt beskjed til sjefen på forhånd for eksempel? Anonymkode: a1c75...c28 Du lan jo sende en melding i morgen tidlig, så er hen forberedt når du kommer? At du kommer med gips, men håper å kunne jobbe nokså normalt i ukene fremover? Anonymkode: c3f5d...20e
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Ja, sender han nok en melding i morgen. Sant og si føler jeg meg mer dum som kommer med gips og er redd for alle spørsmålene. Legen snakket om at jeg måtte beregne 8-12 uker med gips og ønsker ikke å sitte hjemme. Akkurat nå har jeg en stor litt klumpete gips, men ble lovet enn mindre gips ved kontroll om to uker Anonymkode: a1c75...c28
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, sender han nok en melding i morgen. Sant og si føler jeg meg mer dum som kommer med gips og er redd for alle spørsmålene. ? Et voksent menneske som føler seg dum og er redd for spørsmål angående gipset arm? Anonymkode: aa1d4...0b9
nomore82 Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Jeg hadde informert arbeidsgiver og samtidig sagt at du ikke tror det vil gå ut over arbeidsevne og sykemelding ikke er nødvendig. Så er vedkommende klar over dette før du kommer og er forberedt på evnt behov for tilpasninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå