Gå til innhold

Rar kommentar av han jeg dater.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller jeg vet ikke om rar er rette ordet, men kanskje frekk? Men samtidig vet jeg ikke om det bare er jeg som er sårbar. 

Vi har datet en stund nå og jeg har vært ærlig om at jeg har slitt mye med synet på kroppen min og har hatt spiseforstyrrelser. Idag er jeg normalvektig og trener jevnlig. Han virker som han på en måte kritiserer treningen min, f.eks at jeg er en løper og ikke en som bygger muskler og «former» kroppen min. Så kommer han her om dagen med spørsmålet om jeg ønsker å være slankere… Hva slags spørsmål er det? Jeg er normalvektig med en bmi på 21. 

Er det jeg som er hårsår her eller var det er upassende spørsmål? 

Anonymkode: 7dab5...a26

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller jeg vet ikke om rar er rette ordet, men kanskje frekk? Men samtidig vet jeg ikke om det bare er jeg som er sårbar. 

Vi har datet en stund nå og jeg har vært ærlig om at jeg har slitt mye med synet på kroppen min og har hatt spiseforstyrrelser. Idag er jeg normalvektig og trener jevnlig. Han virker som han på en måte kritiserer treningen min, f.eks at jeg er en løper og ikke en som bygger muskler og «former» kroppen min. Så kommer han her om dagen med spørsmålet om jeg ønsker å være slankere… Hva slags spørsmål er det? Jeg er normalvektig med en bmi på 21. 

Er det jeg som er hårsår her eller var det er upassende spørsmål? 

Veldig upassende!

Jeg hadde tenkt rødt flagg. Spørs jo litt på kontekst, men likevel.

Skrevet

Jeg vil gjette på at med den bakgrunnen du har, er du over middels hårsår og var på sånne kommentarer nesten uansett. Hva han har ment med sine spørsmål og kommentarer er håpløst å vite uten sammenheng. kontekst og tonefall - det kan like gjerne bunne i bekymring og omtanke eller for den saks skyld tankeløshet som kritikk.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på kontekst. Var det du som tok opp temaet kropp og spiseforstyrrelser er det ikke så rart han spurte. Liksom for å vise interesse.

Anonymkode: 319b8...dd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det spørs på kontekst. Var det du som tok opp temaet kropp og spiseforstyrrelser er det ikke så rart han spurte. Liksom for å vise interesse.

Anonymkode: 319b8...dd6

Han spurte om det ut av det blå mens vi spiste middag og snakket om temaet trening. Vi snakket altså om trening, ikke slanking.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Her er det noe du ikke forteller, uten kontekst blir dette umulig å svare på. Dere har det med å utelate sjenerende detaljer i slike tråder som dette ;)

Anonymkode: 2b1b5...f84

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet (endret)

Han spurte om det ut av det blå mens vi spiste middag og snakket om temaet trening. Vi snakket altså om trening, ikke slanking.

Ts

Det er et varselsignal. 

Endret av Lunaris
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Han er jo allerede litt kritisk til treningen din, synes du det virker som. Og så kommer han med en sånn kommentar. Høres oppriktig ut som det er en slags treningskommentar fra en som ikke tenker på så mye annet, og at han i denne manien helt glemte spiseforstyrrelsene dine i dette øyeblikket. Men hvem vet. Er han snill ellers? Hvis det er stikk fra hans side her og der, er det jo ingen vits.

Anonymkode: 0f74c...d33

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her er det noe du ikke forteller, uten kontekst blir dette umulig å svare på. Dere har det med å utelate sjenerende detaljer i slike tråder som dette ;)

Det er ingenting jeg ikke forteller her.

Ts.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Jeg hadde reagert om jeg plutselig fikk det spørsmålet. Hadde nok stilt spørsmålet tilbake «syns du at jeg burde det da?». Om han da hadde svart ja, ville jeg nok dumpet han. Særlig fordi han prøver å komme med stikk rundt treningen din… Jeg hadde iallfall blitt veldig usikker på meg selv, etter en stund sammen med en mann jeg visste at egentlig ønsket at kroppen min så annerledes ut.

Anonymkode: 211da...32e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her virker det som at ts har fortalt kontekst. Skjønner ikke helt hva mer du skulle ønske du fikk vite?

Anonymkode: 211da...32e

• Liker 2
Skrevet

Dropp ham. Han vet din fortid og velger likevel å snakke vekt og kropp, enten er han en idiot eller så gjør han det bevist for å manipulere og styre deg, uansett tror jeg ikke dette er sunt eller rett for deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva med å ikke anklage noen for noe? Man trenger ikke utelate noe som helst, vel 😳

Anonymkode: 6fed7...f48

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts

Nå vet vi ikke hvordan du trener, hvor ofte, hvor greie på trening han har, osv. Jeg tenker at ut fra det jeg leser, kan spørsmålet like gjerne være stilt som nyskjerrighet på formålet med treningen  som kritikk av noe. Kanskje for å komme med innspill. Vil du ned, vil du ha kondis, eller vil du ha muskler? Vet ikke. Sånt er egentlig umulig å svare på uten å ha opplevd situasjonen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tror han bare oppriktig lurte. Han vet du har hatt SF, du løper, men trener ikke vekter. Da ville han bare finne ut av om grunnen ril at du løper og ikke trener styrke er fordi du vil ned i vekt.

Ingenting i spørsmålet hans indikerer at HAN synes du bør ned i vekt. Mange menn er sosiale idioter og skjønner ikke hvor touchy vi som har hatt SF er på temaet kropp. Det betyr likevel ikke at han mente noe vondt eller antyder noe om deg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha vert bekymra?  Lurer på om DU ønsker det/ tenker på det?

Anonymkode: 31a47...de1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha vert bekymra?  Lurer på om DU ønsker det/ tenker på det?

Anonymkode: 31a47...de1

Jeg tenkte det samme. Han kan jo være bekymra for deg? 

Anonymkode: c312d...991

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...