Gå til innhold

SUV-biler med størst bagasjevolum.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange suv'er som på papiret har bra bagasjevolum. Husk bare at det er pga høyden. I praksis har en stasjonsvogn bedre lastemulighet med samme volum i liter. Hvis du må ha godt firehjulstrekk og bakkeklaring samt god bagasjeplass, er Subaru Outback det opplagte valget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevrolet Suburban. Det er også en ekte SUV. Det andre er crossovers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis ikke penger er et problem er BMW X5 et åpenbart valg. Mercedes ML er dyrere og tregere. Toyota Landcruiser er tørstere og mer traktor (hestehengerfavoritt), Lexus RX450 er for liten trang med høyt bensinforbruk, samtidig som det minner for mye om Corolla i interiøret. 

Vi valgte X5 når ungene var små. Stort bagasjerom, bra takhøyde, veldig bra bredde i baksete til 3 barneseter mm.

Oppsummert: X5 har flere HK enn mercedes ML og landcruiser, lavere forbruk enn Landcruiser og lexus, mye bedre plass enn lexus. 

Når det gjelder kjørekomfort er BMW og Mercedes mye bedre enn Lexus og Landcruiser.

Anonymkode: 62d3f...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk alle sammen. Her var det mange bra valg. Hva tenker dere om Mitsubishi Outlander phev, Toyota rav4 eller Skoda Kodiaq?

Anonymkode: b990f...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk alle sammen. Her var det mange bra valg. Hva tenker dere om Mitsubishi Outlander phev, Toyota rav4 eller Skoda Kodiaq?

Det blir litt smak og behag. Alle disse er "mindre suv" og det er helt avhengig av behovet. Antall barn, barneseter, bruksmønster osv. Alle disse er jo veldig populære. Oulander er ladbar hybrid, Rav4 er mildhybrid.

Har kun erfaring med Outlander og RAV4 av disse. Og som nybil er RAV4 å foretrekke. Hadde 900 km med en slik leiebil i februar og den var romslig og setene var veldig gode. Vi hadde en Mazda SUV samtidig men etter noen dager ville alle kjøre RAV. Outlander syntes jeg virker kjip og billig å kjøre.

Skoda er jeg mer skeptisk til. Har hatt blandede erfaringer med VW produkter (Har hatt 5 biler fra det konsernet) og VW kommer jeg ikke til å kjøpe igjen. Men noen liker jo disse og så er kanskje bare meg med dårlige erfaringer??

Hadde kjøpt RAV4 om jeg måtte velge en av de 3. Men hadde sannsynligvis strukket meg til en X3 i det selskapet. Evt. XC60

Anonymkode: 62d3f...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi hadde Skoda kodiaq, var veldig fornøyd og fikk plass til mye til vårt behov, men det som ga god plass var «brønnen» bak, så vi måtte jo stable i høyden. Siste ferieturen før leasinga var over var med to barn der eldste var 2, så var med vogn til 2 barn, reiseseng, bedsidecrib, sengetøy, bleier og klær til alle fire, alt fikk plass under trekket i bagasjerommet. Før det lånte vi en rav 4(den er vel 5 år gammel nå, så ikke nyeste modell). Vi følte vi fikk bedre plass i Skodaen. 
Kjenner noen med hund som kjøpte lik Skoda samtidig som oss. De følte hundeburet tok opp alt for mye av plassen bak fordi gulvarealet ble lite. 

Anonymkode: 5968f...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SUV er jo en vanvittig upraktisk bilklasse. Liten innvendig, stor utvendig, tung, med store hjul og høyt forbruk. Skjønner ikke at folk kjøper slikt.

En stor stasjonsvogn eller (mini-) van er tingen om du trenger plass.

Anonymkode: f7a55...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke helt sikker på klasse, men tahoen vår har sinnsykt god plass. 

Anonymkode: 3bd17...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Outlander er romslig inni. Tvillinger og barneseter, tvillingvogn o.l. tar en del plass. Min søster har rav4 men den har mindre bagasjerom (ikke plass til vogna, liggedeler og noen poser med dagligvare), trangere benplass i passasjersetet også. Foretrekker å kjøre rav4 da, men ikke nok plass. Vi hadde ikke råd til de største bilene som land cruiser ol så veldig fornøyd med outlander. 

Anonymkode: 8f0b2...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om du ser i det segmentet, ville jeg i hvert fall vurdert Tiguanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SidFernwilter skrev (På 19.4.2022 den 9.52):

Chevrolet Suburban. Det er også en ekte SUV. Det andre er crossovers.

cool story, bro 1033173881_Skjermbilde2022-04-20kl_17_23_15.thumb.png.27cf05458d5d67ab24ed3a2d20bf7585.png

Anonymkode: 4fa1c...d1f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

cool story, bro 1033173881_Skjermbilde2022-04-20kl_17_23_15.thumb.png.27cf05458d5d67ab24ed3a2d20bf7585.png

Anonymkode: 4fa1c...d1f

ingen vits å tenke på ny med mindre du kan sikte på eget firma elns. som du ser, de har steget noe sykt i pris. 
du får dog en dønn flott en med noen år på baken. avskrivingen er enorm. 

men det der er en ekte SUV. den har separat ramme. ergo en truck-frame som de har bygget en stasjonsvognbody på, det andre som fiser rundt er og blir crossovers. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Umulig bil i Norge dog. Siste generasjon amerikansk testosteronbil har så høy og rett panser at sikten ut er elendig. I tillegg har GM-modellene pissedårlige speil, så sikten bak og til siden er umulig. Det har Ford løst bedre med sine større speil. Uansett ikke noe en typisk KG-bruker klarer å navigere på norske veier.

Anonymkode: f7a55...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...