Gå til innhold

6 mnd valp tisset i sengen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en 6 mnd gammel Bichon Havanais jentevalp som begynner å nærme seg husren. Går så og si aldri på do inne lenger og holder seg gjennom natten. Vi har begynt å trene på at hun skal være alene hjemme som bruker å gå bra, ca 1 time alene er hun nå.

Vi var på butikken i dag og ser nå at hun har tisset i sengen (sengen vår). Vi bor i en ettromsleilighet, så kan ikke stenge dør til ”soverom”. 
Hun har aldri før tisset i sengen vår, uhell har skjedd på gulvet. 
Svigermor sa at det kan hende at hunden gjør det som ”hevn” for at hun må være alene. Kan det stemme? trodde ikke hunder tenkte så langt haha. Er det merkelig at hun tisset i sengen, eller er det rett og slett mest sannsynlig bare et vanlig uhell som tilfeldigvis skjedde i sengen?

hun sover i sengen med oss på natten og det går alltid bra

Anonymkode: 652d6...306

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hunder tenker ikke hevn.

Det kan være at hun rett og slett ikke er helt stueren og ikke klarte å holde seg lenger. Eller det kan være at hun ikke er helt trygg på å være alene, en del hunder vil tisse hvis de er stresset/urolige.

Dere kan forsøke å sette opp kamera og se hvordan hun oppfører seg når hun er alene. Går hun og legger seg og slapper av? Eller er hun urolig/vandrer frem og tilbake/piper/bjeffer?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er den første løpetiden som er på vei.

Anonymkode: 7f009...81b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hunder kan synes at store områder er skummelt når de er alene. Siden du ikke kan stenge av hadde jeg kjøpt en valpebinge eller gjerde for å stenge av for en mindre del i starten.

Anonymkode: a9888...822

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min katt pleide å gjøre det.

Spesielt etter helger ,hvor jeg var hjemme med katten også plutselig (i kattverden) ble jeg borte på jobb på mandag og katt ble alene hjemme. Hun var alene hjemme mange ganger før så no problem der.

Katten hadde separasjonsangst ,så mandag morgen etter at jeg gikk var det rett i senga mi og tiss midt på.

Tror at jeg har lest at hunder kan ha s.angst og !

Anonymkode: c3b63...d37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje det er den første løpetiden som er på vei.

Anonymkode: 7f009...81b

Tenkte det samme. Løpetid på vei, pluss at hunden er for ung til å få så mye tillit ;) Kan være lurt å avgrense litt området hun har tilgang til når hun er hjemme alene.

Anonymkode: e7a6b...024

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hevn, men det kan være at hunden din stresset veldig etter at dere gikk og da er det ikke alltid så lett å holde seg. Det er nok mest sannsynlig et vanlig uhell. Som nevnt over kan det hende det er løptetiden som kommer.. Da min valp var 6 måneder kunne han være alene hjemme i ca. 6 timer. Din burde egentlig klare å holde seg lenger med mindre det er en noen andre underliggende årsaker som f.eks løpetid.

Anonymkode: 9d794...f9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er ikke hevn, men det kan være at hunden din stresset veldig etter at dere gikk og da er det ikke alltid så lett å holde seg. Det er nok mest sannsynlig et vanlig uhell. Som nevnt over kan det hende det er løptetiden som kommer.. Da min valp var 6 måneder kunne han være alene hjemme i ca. 6 timer. Din burde egentlig klare å holde seg lenger med mindre det er en noen andre underliggende årsaker som f.eks løpetid.

Anonymkode: 9d794...f9c

Ja som sagt klarer hun å holde seg hele natten. 
Men hun har "tisset på seg" et par ganger i andre sammenhenger når hun har blitt redd/Stressa, så kan jo rett og slett være det. 

Kan prøve å sperre av området til sengen. 

Anonymkode: 652d6...306

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...