Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, nok en gang har vi en "mørkhudet" mann som skyter på folk. Akkurat som i NOKAS-ranet.

Eller... vent nå litt...

Skrevet
Eller... vent nå litt...

Ja, vent nå litt..... Er ikke de mørkhudete fortsatt en liten minoritet?... Og så topper de likevel statistikken?... Hmmm…

Ellers finner jeg det veldig forunderlig at ikke de institusjonelle anti-rasistene skriker opp om rasisme når svartinger angriper hvitinger, mens det går automatikk i bæljingen når hvitinger angriper svartinger.

Holmlia er den mest innvandringstette bydelen i Oslo. Etter bydelens skoledemografi å bedømme er etnisk nordmenn en minoritet her. Er det da en tilfeldighet at det var en etnisk nordmann som ble slått helseløs mens han befant seg i det sentral Holmlia og ventet på bussen?

Jeg tror ikke det. Uansett er det på det rene at de institusjonelle anti-rasistene over hodet ikke er opptatt av grumsete holdninger mot etniske nordmenn blant våre nye landsmenn.

Gjest TomKrus
Skrevet
Ja, vent nå litt..... Er ikke de mørkhudete fortsatt en liten minoritet?... Og så topper de likevel statistikken?... Hmmm…

Jeg begynner å bli litt sliten av slik misbruk av statistikk.

La oss si at somaliere driver med 100% mer ulovlig aktiviteter enn nordmenn. Dette er faktisk mer enn det faktiske, men dette er et fint rundt tall i regnestykket. Med andre ord er de dobbelt så kriminelle som oss, men er de bare halvparten så uskyldige?

Det er ikke tilfellet. La oss si at ca. 3% av nordmenn har bedrevet med kriminell virksomhet, noe som da fører til at 6% av somaliere har drevet med dette.

Snur vi så på flisa ser vi at 97% av nordmenn holder seg unna kriminell aktivitet (iallfall unna politiet) og 94% av somalierne (noe som kanskje er et mer reelt tall enn for nordmenn, da vi gjerne har en viss skevhet i kontroll av gruppen). Så hva er forskjellen mellom tallene 97 og 94?

Jo, den er ca. tre prosent, den. Så det er ikke en 100% forskjell mellom oss når det kommer til kriminell adferd, men 3%. Og dette uten å utforske årsakene og kontrollhyppighetene av de nevnte grupper.

Og likevel ser du ragnaraokk og djevelen på lyse dagen. Hvorfor du ønsker å være så skeptisk og redd, vet jeg ikke, men mulig det bare dreier seg om manglende kunnskaper om forskjellen mellom hvordan du velger å oppfatte virkeligheten, og hvordan den faktisk er.

Gjest TomKrus
Skrevet
Holmlia er den mest innvandringstette bydelen i Oslo. Etter bydelens skoledemografi å bedømme er etnisk nordmenn en minoritet her. Er det da en tilfeldighet at det var en etnisk nordmann som ble slått helseløs mens han befant seg i det sentral Holmlia og ventet på bussen?

Ofrene til innvandrergutter er gjerne nordmenn, da de som regel ikke forventer at de har en haug med fettere og venner som vil hjelpe dem hvis de blir angrepet.

Derfor poserer mange innvandrergutter som ikke har en haug av fettere og venner til å backe dem opp, som gangstere for å kunne gå i fred. Dette er et veldig vanlig fenomen i resten av naturen også, hvor du ser at ufarlige slanger ligner på sine skumlere og giftigere fettere.

Skrevet (endret)
Og likevel ser du ragnaraokk og djevelen på lyse dagen.

Jævlig bra retorikk. :)

Likevel, tilbake til statistikkene. Hvis man ser på all kriminaliteten under ett, hvor vinningskriminalitet er inkludert, kommer riktig nok ikke de fremmedkulturelle innvandrerne så dårlig ut. Uansett er det her to store men.

Det ene er at det er lite hederlig å snakke om kreativ bruk av statistikk, når en selv er den største kreative statistikeren. Fire prosentpoeng er faktisk signifikante forskjeller når det er snakk om kriminalitet.

Det andre, og her er grunnen til at jeg nevnte vinningskriminalitet, er at de fremmedkulturelle innvandrerne skiller seg kraftig ut på visse kriminalitetsområder. Her er voldtektsforbrytelser og gatevold to stikkord. For eksempel er gjerningsmannen fremmedkulturell i den solide majoriteten av anmeldte voldtekter i Oslo.

En liten minoritet står altså bak den solide majoriteten av anmeldte voldtekter. Men det stopper ikke der. Politisk korrekt nok lages det ikke slike statistikker, men jeg mener det er grunn til å anta at samtidig som de fremmedkulturelle innvandrerne er kraftig overrepresentert på overgripersiden, er de fremmedkulturelle innvandrerne også kraftig underrepresentert på offersiden.

Altså ser man at de fremmedkulturelle innvandrerne dominerer kraftig på kriminalitetsområder som burde fått de institusjonelle anti-rasistene til å reagere. Iallfall dersom man har som forutsetning at de skal operere objektivt.

Hvor er de anti-rasistiske fakkeltogene for Kjetil?

Endret av Bønna
Gjest TomKrus
Skrevet (endret)
Det ene er at det er lite hederlig å snakke om kreativ bruk av statistikk, når en selv er den største kreative statistikeren. Fire prosentpoeng er faktisk signifikante forskjeller når det er snakk om kriminalitet.

Igjen veldig enkel bruk av statistikk, da du - som jeg - ikke tar med årsaker til kriminalitet, og kontrollhyppighet av subrupper.

Hvis somaliere oftere blir stoppet og sjekket av politiet, vil man oppdage flere gjerningsmenn blant dem enn blant etniske, rene og pene nordmenn. Hvis vi aldri undersøkte nordmenn ville vi hatt en statistikk på 0%, men selv du forstår vel at det ikke betyr at etinske, rene og pene nordmenn ikke er kriminelle av den grunn.

Men uansett så er det skarve 3% forskjell mellom oss, men din indignasjon overfor "fremmede" er ikke bare tre prosent sterkere enn mot deg selv og dine.

Hvor er de anti-rasistiske fakkeltogene for Kjetil?

Jeg kunne gjerne sett et fakkeltog for ham (hvorfor startet/starter du ikke en)? Men Kjetil ble plukket ut fordi han var svak nok for en gjeng feige lømler. Ingen forventet at resten av "gruppen" hans, de andre etniske, rene og pene nordmennene i bussen ville hjelpe ham, fordi de var oppslukt i sine egne egosentriske tanker.

Nok en gang ser vi Bønna-bevis for dødaren for velferdstaten: alle er for oppslukt i seg selv, og bedre blir det ikke hvis de, hvis Bønna får det som han vil, vil bruke enda mer tid på å dyrke seg selv.

Endret av TomKrus
Skrevet
Igjen veldig enkel bruk av statistikk, da du - som jeg - ikke tar med årsaker til kriminalitet, og kontrollhyppighet av subrupper.

Årsaker til kriminalitet inkluderer også rasisme. Men kulturrelativistene og de institusjonelle ant-rasistene ignorerer dette konsekvent når ofrene er hvitinger og overgriperne er svartinger. Samtidig som de overeksponerer tilfeller hvor ofrene er svartinger og overgriperne er hvitinger.

Hvis somaliere oftere blir stoppet og sjekket av politiet, vil man oppdage flere gjerningsmenn blant dem enn blant etniske, rene og pene nordmenn. Hvis vi aldri undersøkte nordmenn ville vi hatt en statistikk på 0%, men selv du forstår vel at det ikke betyr at etinske, rene og pene nordmenn ikke er kriminelle av den grunn.

Jeg synes du overdriver effekten av dette. Dette er jo irrelevant i forhold til voldtekt og gatevold, kriminalitetsområder hvor de fremmedkulturelle innvandrerne skiller seg kraftig ut.

Voldtektsforbrytere og voldsforbrytere blir ikke avslørt av at politiet stopper folk på gata. Det gjelder bare i forhold til vinningsforbrytelser - det kriminalitetsområdet som i størst grad bidrar til en viss kriminalitetsutjevning mellom etniske nordmenn og fremmedkulturelle innvandrere.

Men uansett så er det skarve 3% forskjell mellom oss, men din indignasjon overfor "fremmede" er ikke bare tre prosent sterkere enn mot deg selv og dine.

Jeg har ingen indignasjon overfor noen som helst. Moral og etikk er ikke absolutte størrelser, og er dermed irrelevant.

Ingen forventet at resten av "gruppen" hans, de andre etniske, rene og pene nordmennene i bussen ville hjelpe ham, fordi de var oppslukt i sine egne egosentriske tanker.

Har du noen gang reist kollektivt på Holmlia?

Nok en gang ser vi Bønna-bevis for dødaren for velferdstaten: alle er for oppslukt i seg selv, og bedre blir det ikke hvis de, hvis Bønna får det som han vil, vil bruke enda mer tid på å dyrke seg selv.

Nå vil jeg ikke si at moral og etikk er velferdsstatens redning. Tvert i mot. Når du forsvarer velferdsstaten med at moral og etikk er absolutt gyldig, kaster du ballen rett i armene på libertinerne. Hvordan har du tenkt å finansiere velferdsstaten når skatt er tyveri?

Gjest TomKrus
Skrevet (endret)
Nå vil jeg ikke si at moral og etikk er velferdsstatens redning. Tvert i mot. Når du forsvarer velferdsstaten med at moral og etikk er absolutt gyldig, kaster du ballen rett i armene på libertinerne. Hvordan har du tenkt å finansiere velferdsstaten når skatt er tyveri?

Hvor har jeg sagt dette?

Endret av Remyline
Skrevet (endret)
Hvor har jeg sagt dette?

Som om det ikke er nok at du fremhever utslag av den germanske kulturen som allmenngyldig, forsøker du også å forsvare velferdsstaten på et moralsk grunnlag. :roll:

Men dette er så jævlig på trynet, og demonstrerer bare venstresidens politiske inkompetanse. For hvis det er anerkjent at moral og etikk er absolutter, er det faktisk veldig lett å argumentere for at skatt er tyveri. Og hvordan skal du da argumentere for at velferdsstaten er en god ide?

Det er noe som virkelig irriterer meg. Og det er at samtidig som venstresiden bruker en masse energi på å forakte rasister og bekjempe dem, behandler de libertinere med silkehansker og nærmest ignorerer dem som en trussel. :overrasket:

Endret av Bønna
Skrevet

Nå må det jo taes med at når en etnisk norsk person har begått en voldshandling, pleier ikke akkurat avisene å presisere at "gjerningsmannen var etnisk norsk".

Men de er veldig flinke til å si ifra om han er litt brun..

Skrevet
Ingen forventet at resten av "gruppen" hans, de andre etniske, rene og pene nordmennene i bussen ville hjelpe ham, fordi de var oppslukt i sine egne egosentriske tanker.

De aller fleste på bussen var ikke etnisk norske.

Skrevet

Hei dere, det er mange flere utlendingerhorer i skippergata enn etninske norske.

Kan det ha sammenheng med at utlendinger er mer horer, - eller at de utenlandske horene ikke har de samme trygderettighetene som norske kvinner?

- Ta å gjett en gang da folkens! =)

Skrevet (endret)
Hei dere, det er mange flere utlendingerhorer i skippergata enn etninske norske.

Kan det ha sammenheng med at utlendinger er mer horer, - eller at de utenlandske horene ikke har de samme trygderettighetene som norske kvinner?

Rent bortsett fra at denne situasjonen oppstod for bare få år siden, flere tiår etter at masseinnvanringen til Norge startet, skjønner jeg ikke hva dette har å gjøre med utopien det multikulturelle fellesskap?

Det er ikke det at det er noe galt i det å ønske å eliminere fattigdommen her i verden, men jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som tror at det er et så godt virkemiddel å la en brøkdel av verdens fattige innvandre til vesten?

Masseinnvandring løser jo ikke noe som helst. Tvert i mot! Det skaper bare flere problemer.

Faktisk kan man hjelpe langt flere av verdens fattige dersom vesten begynner å hjelpe verdens fattige der de er, framfor å hente dem hit.

Er det ikke å hjelpe flest mulig av verdens fattige de gode filantroper vil? Eller har de en annen agenda?

Endret av Bønna
Skrevet
Nå må det jo taes med at når en etnisk norsk person har begått en voldshandling, pleier ikke akkurat avisene å presisere at "gjerningsmannen var etnisk norsk".

Men de er veldig flinke til å si ifra om han er litt brun..

På den annen side er ikke norske medier spesielt flinke til å presisere at gjerningskvinnen er ikke-etniske norsk.

I Skandinavia er det bare dansk media som er flink til å opplyse om gjerningskvinnens etnisitet. Svensk media er dog det mest patetiske som er å oppdrive i Skandinavia.

Skrevet
På den annen side er ikke norske medier spesielt flinke til å presisere at gjerningskvinnen er ikke-etniske norsk.

I Skandinavia er det bare dansk media som er flink til å opplyse om gjerningskvinnens etnisitet. Svensk media er dog det mest patetiske som er å oppdrive i Skandinavia.

Faktisk er det gjort en undersøkelse på dette som viste at media er relativt flinke til å opplyse om etnisitet i tilfeller der det dreier seg om kriminalitet og andre "negative" saker.

Derimot opplyses det i liten grad om etnisitet når det gjelder positive saker - eksempelvis sport.

Skrevet
Faktisk kan man hjelpe langt flere av verdens fattige dersom vesten begynner å hjelpe verdens fattige der de er, framfor å hente dem hit.

Jeg er enig i denne grunntanken. Dog er det jo slik at det også er hovedtanken i innvandringspolitikken i dag. De som får asyl i Norge skal i prinsipp være de det er umulig å hjelpe i sitt hjemland.

Skrevet

- Ta å gjett en gang da folkens! =)

Eller kan det skyldes at de har kommet hit av en enkelt grunn? De er for å hore!

Skrevet

Masseinnvandring løser jo ikke noe som helst. Tvert i mot! Det skaper bare flere problemer.

Somaliere er ikke har fordi de var fattige i Somalia, ei heller er Kosovo albanerne her fordi de var fattige i Kosovo.

Det er slett ikke rart noen av dem "klikker". Jeg vil se den nordmann gå igjennom de samme pinslene og truslene som mange av disse menneskene. Og fremdelse oppføre seg høflig, takknemlig ( selv om man bor på et rom med ti personer, entusiastisk arbeidssøkende etter å ha fått det 50 avslaget på en kantinejobb, når man er ingeniør.....bla bla listen er lang. Poenget er at minioriteter kan aldri bli integrert så lenge samfunnet er slik som nå. F eks må man behandle dem slik vi hhadde behandlet en Nordmann som hadde kommet hjem med all den bagasjen de tross alt har når de kommer hit Og der er det laaangt igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...