Gå til innhold

Date mann som har mange venninner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt i startfasen av et forhold med en mann som jeg liker veldig godt, vi har blitt gode venner og ganske nære. En fin og reflektert mann. Han er en veldig sosial type som har mange venner, og særlig mange venninner som han møter ofte. Jeg har inntrykk av at han hatt sex med noen av dem, mens andre en kun rene venneforhold. Jeg er ingen sjalu type, men jeg kjenner at jeg synes dette er litt ubehagelig om vårt forhold skulle utvikle seg, om han stadig skulle henge med disse venninnene og hjelpe de med praktiske ting, prate osv. Jeg ville aldri kreve at en person skulle kutte ut vennene sine, men jeg kjenner på at jeg mister interessen for en mann som har så mange venninner. Er jeg unormal? Vi er i 40-årene.

Anonymkode: 4732e...a9e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er hva jeg kaller en person med flere mikro-forhold, det er små eller store intime relasjoner til flere av det motsatte kjønn, og det vil alltid bli mindre oppmerksomhet til deg. 

Move on

Anonymkode: 1b554...c29

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, selv om det kanskje ikke gjelder deg, er det jo langt mer normalt at kvinner har mange guttevenner enn omvendt, så jeg synes av prinsipp ikke du har noen grunn til å reagere på dette.

Hvis han ikke gir deg noen grunn til å bli sjalu forøvrig, så ville jeg prøvd å venne meg til det.

Anonymkode: 4191a...0da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig synes jeg det er noe femi og lite maskulint over menn med mange venninner. Det er rett og slett ikke særlig tiltrekkende. Handler ikke om sjalusi, men om at jeg som heterofil kvinne ønsker meg en Mann. 

Anonymkode: 71137...cb3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, selv om det kanskje ikke gjelder deg, er det jo langt mer normalt at kvinner har mange guttevenner enn omvendt, så jeg synes av prinsipp ikke du har noen grunn til å reagere på dette.

Hvis han ikke gir deg noen grunn til å bli sjalu forøvrig, så ville jeg prøvd å venne meg til det.

Så det du sier er at fordi det ikke er så vanlig at en mann har mange venninner, så bør TS akseptere dette av prinsipp. Det gir jo ingen mening. Blir litt typ: fordi kvinner flest ønsker seg en mann som er høyere enn seg selv, så bør man «av prinsipp» godta en mann som er fem cm lavere…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Personlig synes jeg det er noe femi og lite maskulint over menn med mange venninner. Det er rett og slett ikke særlig tiltrekkende. Handler ikke om sjalusi, men om at jeg som heterofil kvinne ønsker meg en Mann. 

… med stor M 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

En fin og reflektert mann.

Og en fittetjuv av rang!

Anonymkode: d7694...db0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og en fittetjuv av rang!

Anonymkode: d7694...db0

Ha ha, ja, antagelig. Men det er jo ikke ulovlig når man har vært singel lenge :)

Jeg synes nære venninneforhold (som også har vært seksuelle) er litt vanskeligere følelsesmessig å forholde seg til enn en fortid med mange one night stands, liksom.

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvordan de omgås, hvor mange av de har han hatt sex med i fylla? Spør han om dette du....

Ser ikke noe problem i det, men ofte er det jo homofile menn som har venninner. Svært få menn har ekte "venninner", nk en gang....svært få i verden.

Anonymkode: 5a5a6...622

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg kan kjenne igjen dette. Men jeg vet ikke hvorfor jeg føler det er lite tiltrekkende, for er det så femint med menn som er god på vennerelasjoner eller relasjoner generelt?

ts

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg kan kjenne igjen dette. Men jeg vet ikke hvorfor jeg føler det er lite tiltrekkende, for er det så femint med menn som er god på vennerelasjoner eller relasjoner generelt?

ts

For min del blir det særlig et problem om mannen har vesentlig flere venninner enn mannlige venner. Da lurer jeg på hvorfor han ikke klarer å danne bånd til menn. Ser ikke menn på ham som «en av dem»? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk. Var sammen med en mann med mange venninner. Men da det ble slutt mellom oss, så fant jeg ut at han hadde en flørtende tone med de, noen av de visste ikke om meg. Og selv om det var han som gjorde det slutt med meg, da han hadde mistet følelsene sine for meg. Så flørtet han jo mer med meg på meldinger da det var slutt, enn da vi var sammen. Ville henge sammen, og gjerne ha sex. Så regner med at han hadde sånn forhold til flere av kvinnene. Vet at noen av de var forelsket i han. Og det er jo ikke rart holder han på sånn.

Jeg fikk heller ikke møte noen av disse venninnene, og vi var sammen i over 1 år.

Anonymkode: bee8e...f6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For min del blir det særlig et problem om mannen har vesentlig flere venninner enn mannlige venner. Da lurer jeg på hvorfor han ikke klarer å danne bånd til menn. Ser ikke menn på ham som «en av dem»? 

Han har kompiser også og gjør ofte "manneting" med dem, har flere typisk maskuline hobbyer. Virker som det er omtrent 50/50 fordelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har kompiser også og gjør ofte "manneting" med dem, har flere typisk maskuline hobbyer. Virker som det er omtrent 50/50 fordelt.

Mann her.  Det høres jo ikke direkte usunt ut. Han er tydeligvis ikke den typen mann som havner i vennefella, og hovrer rundt damene i håp om sex eller kjærlighet. Han har en mer likeverdig dynamikk med dem, og at en mann faktisk kan ligge med en venn, er bare slik det er. Det er i grunn mer interessant å se om noen av disse damene ønsker seg mer, og prøver å komme i veien. 

Dine følelser rundt det, er alt som teller. Enten jobbe med det, eller gå videre. 

Anonymkode: 99104...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har han sagt at han har ligget med noen av dem? Om det er tilfelle så kan han allikevel fint bare være venner med dem etterpå uten at det betyr noe. Jeg har flere heterofile mannlige venner som aldri har prøvd seg på noe som helst, med unntak av de jeg har brutt kontakten med. Ingen av de er femi heller. De har et naturlig og sunt syn på det motsatte kjønn. That's it. Det er mange rare fordommer rundt dette på kg synes jeg. 

Anonymkode: bcb35...ce0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du møte alle?

Anonymkode: 53850...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Hva med chattevenninner? Min chatter med mange jenter. Ikke alle vet vi er sammen. Her en dag ringte ei også og de snakket i 15 min mens jeg satt ved siden av. Er dette unormalt?

Anonymkode: e0d24...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid noe som skurrer veldig om en mann har mange kvinnelige venner, det samme gjelder kvinner med mange mannelige venner. Styrer unna.

Anonymkode: cc957...7b4

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sjekka nøye hva slags forhold han hadde til disse venninnene. En fyr som ligger med vennene sine har vel ikke akkurat så lett for å bli en trofast og dedikert kjæreste, og bare tull hvis han sier at du er unntaket.

Anonymkode: 6cf7b...446

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...