Gå til innhold

Hva er deres erfaring med melatonin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sovner raskere, men har ikke generelt dypere søvn utover natten av dråpene fra Tights.

Tar alt fra 1-2 gram. Tablettene synes jeg ikke funket.

Men for meg hadde det ikke virket når jeg hadde alvorlige søvnproblemer, da måtte jeg nok hatt ordentlig hestedop. 

Anonymkode: 0c04a...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar noen ganger 2 mg. Bare 1 mg virker ikke. Men jeg tar ikke mer enn to netter på rad. Beste for meg er Cetirizin, men den blir jeg sløv av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ganske bra, men effekten og kvaliteten varierer ekstremt fra produsentene.
Solgar sine produkter er gode, men finnes bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har prøvd å drikke Pukka sin Night Time Tea, noen ganger. Men jeg er ikke kjempefan av te, så det blir jo ikke hver kveld da. Og derfor vet jeg ikke hvor godt det egentlig funker heller😅

Men jeg kan jo prøve litt både med te og med melatonin, og føre søvndagbok på det. Kanskje det hjelper🤷‍♀️ :) 

Anonymkode: b168d...21e

Kanskje om du prøver kamomille te, ren kamomille te uten sukker, ingenting. Jeg er heller ikke noen te drikker😅 og liker ikke kamomille te men jeg sluker den ned, den hjelper å roe ned, du blir trøtt og sover bedre. Men selvfølgelig, må drikker hver dag, hvis man skal ha effekt. Lykke til 💛og håper du finner noe som hjelper, vet hvordan det er å ikke kunne sove.😵💫

Anonymkode: 7a87a...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje om du prøver kamomille te, ren kamomille te uten sukker, ingenting. Jeg er heller ikke noen te drikker😅 og liker ikke kamomille te men jeg sluker den ned, den hjelper å roe ned, du blir trøtt og sover bedre. Men selvfølgelig, må drikker hver dag, hvis man skal ha effekt. Lykke til 💛og håper du finner noe som hjelper, vet hvordan det er å ikke kunne sove.😵💫

Anonymkode: 7a87a...c43

Det skal jeg prøve! Tusen takk❤️☺️

Anonymkode: b168d...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det funker noen ganger for meg. Hvis tankekjør er grunnen til at jeg ikke får sove hjelper det ikke, men hvis det er andre grunner (som jeg ikke kjenner) funker det som regel. Men må ta mer enn reseptfri dose for å få virkning. 

Anonymkode: 4788a...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Reseptfrie på 1 mg gjør hverken til eller fra. 

Anonymkode: 622a9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot
Pinkee skrev (3 timer siden):

Virkning av melatonin får du kun hvis kroppen din produserer for lite. Men, det er ingen problemer å prøve. Selv bruker jeg 4 mg hver kveld. Kjøper fra tights.no, Body Fuel. Depot tablett på resept fungerer bedre, for jeg sliter med å sove natten gjennom, men leger er så restriktive med å skrive ut. De innbiller seg visst at det er kun gamle som trenger de.

Det er ikke min erfaring, ja, circadin er egentlig kun godkjent for bruk av personer 55år eller eldre, men jeg fikk resept for 1år uten å spesifikt spørre etter det.

Circadin fungerer ikke i heletatt på meg, våkner fortsatt hver fordømte time og ble bare enda trøttere på dagtid dagen etter når jeg tok circadin.

Tar nå 2mg av melatonin dråpene fra tights.no rett før jeg legger meg, sovner da ganske kjapt. Brukte imovane daglig i 2 år for innsovning før, men melatonindråpene funker like bra nå så slutta med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ingen bivirkninger, men heller ingen virkning. 

Anonymkode: 491bb...21f

Også min erfaring, gjelder både de med resept og uten.  

Anonymkode: 3d22e...167

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Jeg fikk en søvndiagnose for mange år siden og fikk da melatonin på resept. Kroppen min produserer ikke melatonin til riktig tidspunkt, så jeg trenger å ta det for å få trøtthetsfølelse på kvelden. Uten det sovner jeg klokka 4-5 på morgenen uavhengig av når jeg står opp. Det funker perfekt for meg, men passer nok ikke for alle.

10 hours ago, Pinkee said:

Virkning av melatonin får du kun hvis kroppen din produserer for lite. Men, det er ingen problemer å prøve. Selv bruker jeg 4 mg hver kveld. Kjøper fra tights.no, Body Fuel. Depot tablett på resept fungerer bedre, for jeg sliter med å sove natten gjennom, men leger er så restriktive med å skrive ut. De innbiller seg visst at det er kun gamle som trenger de.

Jeg hadde ingen problemer med å få det på resept i Norge, men her i Storbritannia er det umulig å få på resept om man er ung. Jeg må kjøpe det fra USA. Heldigvis går det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...