Merenwen Skrevet 3. november 2005 #1 Skrevet 3. november 2005 Har hoert at hvis man er paa slankern saa boer man spise ofte, hver 3-4 time. Men samtidig ser jeg at kostholdseksperter ogsaa raader folk som vil legge paa seg om aa spise ofte. Fra VG, tett paa nett: "Hvis du vil legge på deg er det viktig at du tar deg tid til å spise regelmessige måltider, helst hver 3. time." Saa da lurer jeg altsaa paa hva som er riktig? Boer man spise ofte eller ikke?
Gjest vimse Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Jeg tror i hovedsak at man bør spise ofte, men hvor ofte, nei det vet jeg ikke! Når man slanker seg er det å spise ofte viktig for å opprettholde/utvikle forbrenning vil jeg tro, for å legge på seg, er det vel kanskje for at kroppen ikke skal gå på ¨lagrene¨? Jeg personlig klarer ikke spise ofte, men får da visstnok i meg nok mat allikevel
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Jeg ser ikke motsigelsen? Ja, man BØR spise ofte. Helst hver tredje time, uansett om man slanker seg eller ikke, for å gi jevn tilførsel av energi og holde blodsukkeret på et jevnt nivå (=unngår godtekick)
Brunhilde Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Jeg leste nettopp, kanskje i ukens KK, at man bør spise hver 3. time. Måltidene skal være frokost, lunsj og middag med to mellommåltid. Hvis man vil ned i vekt bør den totalte kalorimengden ligge på ca 1450. I tillegg var det viktig å spise frokost innen en time etter at man hadde stått opp og å ikke spise de tre siste timene før man legger seg. Dette er bare et referat av hva jeg har lest - jeg har ikke forsøkt selv.
tuji Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Du skal spise hver 3.-4. time. Hvis du spiser for få måltider, tror kroppen at det er hungersnød, og vil spare på fettet. Spiser du oftere, gir kroppen lettere fra seg fett. Det trenger ikke å være store måltider hver gang, bare en frukt eller noe. Jeg slanker meg nå, og spiser slik: 07.00: To tynne skiver + et lite glass juice 10.00: Frukt 12.00: To tynne skiver 15.00: Frukt 17.00: Middag 20.00: Yoghurt 21.30: En tynn skive I tillegg kan jeg spise så ,ye grønnsaker jeg vil. Hvor mange kalorier du skal ha, kommer an på både aktivitetsnivået ditt, og hvor mye du har spist før. Som en hovedregel bør man spise 500-800 kalorier mindre enn vanlig når man skal ned i vekt.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Er ikke så opptatt av hva man bør å ikke bør jeg, gjør det som passer for meg. Å jeg spiser frokost, lunsj, middag og av og til kvelds. 3-4 hovedmåltider må man ha, pluss et par mellommåltider. Og kcal pr dag må aldri gå under 1200 kcal. Regner aldri kalorier, men man vet jo sånn ca. Drikke mye vann, og unngå alt for mye snop. Men alle disse slankekurene og lett og sukkerfriproduktene er jeg ingen fan av. Vi trenger litt av alt, også fett. Jeg kjøper så å si ALDRI lett produkter. Spiser vanlig norsk god mat, som alle har gjort i alle år. Spiser det som er godt. Det er MENGDEN som betyr noe Også være i fysisk aktivitet da, prøver å få meg om ikke annet en gåtur hver dag hvertfall. Det er jo deilig og ut å trimme litt
Shine21 Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 ofte å lite, og minke på karbohydrater.. det er lurt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå