AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Jeg har slitt veldig med indre uro fra var liten, over 30 år. De har behandlet meg for angstlidelser, men fant i fjor ut at det er ADHD jeg har. Begynte på medisiner i oktober og det var helt fantastisk. Et helt annet liv faktisk. Ble skrevet ut fra behandling på DPS og bruker 60 mg Ritalin daglig. De siste fire ukene har jeg følt at virkningen har gått ut. Spesielt nå i påsken har vært ille. Masse indre uro, skjelver, hjertebank osv. Jeg har hørt at effekten kan gradvis bli dårligere, men hadde inntrykk av at det var etter flere års bruk. (Jeg har selv forsøkt å legge til 10 mg til, ja, jeg vet at man ikke bør gjøre det selv. Det har heller ikke hjulpet). Jeg skal bestille time hos lege over påsken. Andre med erfaring rundt dette? Anonymkode: 0464f...2ec
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Altså man blir påvirket av ytre ting med ritalin .. jeg takler fortsatt ikke stress og unormale dager. Ta det i betraktning.. legg til pms og. mensen da funker ikke ritalin så godt. Tar du alt på en gang eller for deler du dose. Jeg tar 30 på morran og 20 sånn ved 13 tiden. Skal snart øke litt. Man kan ta opp til 80 så jeg har litt å gå på. Så husk selv om med medisin blir vi stressa og sliten. Det kurere ikke men hjelper. Du må lage deg litt teknikker på situasjoner som dette. Anonymkode: 3050d...48d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Har du prøvd å pause den, feks i helger? Om ikke, så kan det være lurt å begynne å prøve andre medisiner. Anonymkode: a0a9e...b61
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Og du får vel medisiner av legen så du kan vel diskutere øking av dose . Man må jo ha ekg og helse skjekk en gang i året pga ritalin Anonymkode: 3050d...48d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Ritalin sluttet å virke helt på meg etter 6 mnd bruk. Prøvde forskjellige doseringer og doser. Gikk over til Aduvanz og tok mye lenger tid før jeg mistet effekt. Dessverre så mister alt det der litt effekten når du har brukt det en stund. Anonymkode: 0dda3...d3b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Har brukt Ritalin i 5 år, og har enda effekt. Bruker også 60 mg Anonymkode: 3698f...7af
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har slitt veldig med indre uro fra var liten, over 30 år. De har behandlet meg for angstlidelser, men fant i fjor ut at det er ADHD jeg har. Begynte på medisiner i oktober og det var helt fantastisk. Et helt annet liv faktisk. Ble skrevet ut fra behandling på DPS og bruker 60 mg Ritalin daglig. De siste fire ukene har jeg følt at virkningen har gått ut. Spesielt nå i påsken har vært ille. Masse indre uro, skjelver, hjertebank osv. Jeg har hørt at effekten kan gradvis bli dårligere, men hadde inntrykk av at det var etter flere års bruk. (Jeg har selv forsøkt å legge til 10 mg til, ja, jeg vet at man ikke bør gjøre det selv. Det har heller ikke hjulpet). Jeg skal bestille time hos lege over påsken. Andre med erfaring rundt dette? Anonymkode: 0464f...2ec Fikk den følelsen etterhvert jeg også, godt det er flere Anonymkode: 33a14...8ad
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 Ja, sånn er det vel med det meste av dop man får tak i (at virkningen gradvis blir dårligere og dårligere).. Anonymkode: 93270...a09
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, sånn er det vel med det meste av dop man får tak i (at virkningen gradvis blir dårligere og dårligere).. Anonymkode: 93270...a09 Dop?? Anonymkode: a0a9e...b61
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 Hør med legen om du kan bytte til Conserta. Anonymkode: b2b98...e51
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du prøvd å pause den, feks i helger? Om ikke, så kan det være lurt å begynne å prøve andre medisiner. Anonymkode: a0a9e...b61 Verdens dårligste råd. 60 mg 5 dager , 0 i 2 dager = skikkelig skallebank mandag morgen. Overgangen blir for brå. Anonymkode: d7a06...977
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå