Gå til innhold

Metformin "extended release", brukes ikke den i Norge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt på Metformin for PCOS noen måneder tilbake. Men jeg sliter en del med magen til tross for at jeg tar den med måltidene mine, samt at det er vanskelig å ta den til samme tid hver dag da dagsrutinen min forandrer seg ganske mye fra dag/uke til dag/uke.

På nett, på engelsk, leser jeg masse om at det er den som kalles "extended release" som er best, da den aldri gir trøbbel med magen, og bare tas 1 gang om dagen. Det høres ut som et mye bedre alternativ for meg, men når jeg søker opp om det så finner jeg ingenting om det i Norge. Det eneste jeg fant var dette for et par år tilbake, der jeg ikke en gang kan lese hele artikkelen fordi linken er ødelagt.

Stemmer det virkelig at vi ikke har denne typen i Norge? Hva er i så fall grunnen til det, når det er tydelig at det er den andre typen som er best med tanke på færre bivirkninger og enklere dosering?

Jeg tenkte jeg skulle foreslå denne medisinen til legen min når jeg snakker med henne neste gang, men hvis den ikke selges i Norge vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: 850cd...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...