Gå til innhold

Flytte med skrotnisse PTSD

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De sier at nissen alltid blir med på lasset, men er det noen som har PTSD, og erfaring med å flytte for å føle seg tryggere og friere? 

Anonymkode: 5bb15...548

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De sier at nissen alltid blir med på lasset, men er det noen som har PTSD, og erfaring med å flytte for å føle seg tryggere og friere? 

Jeg spurte meg selv "hadde jeg flyttet om jeg ikke hadde hatt ptsd?" Og når jeg så på stedet jeg bodde på, og grunnene til å ville dra, så var svaret JA. 

Anonymkode: 5d185...e57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg spurte meg selv "hadde jeg flyttet om jeg ikke hadde hatt ptsd?" Og når jeg så på stedet jeg bodde på, og grunnene til å ville dra, så var svaret JA. 

Takk! Fikk du mindre symptomer også?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Fikk du mindre symptomer også?

Ja, jeg innså at jeg bodde på et sted som trigget mer, kanskje noen uten diagnosen kunne bodd der, men jeg innså at det var ikke godt for MEG å bli værende, da var det jo greit. Ble bedre på det nye stedet og roligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, flyttet fra et sted med mye triggere til et sted vi kjente ingen. Beste valget ever. Ingen triggere, ikke redd for å møte på folk og kunne senke skuldrene. Har fått mange gode venner som ikke vet om fortiden min eller dømmer meg pga det. Det er behagelig å gå tur, på butikken eller i det heletatt være ute og føler meg trygg i huset mitt. 

Anonymkode: 8ac7d...d1b

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg innså at jeg bodde på et sted som trigget mer, kanskje noen uten diagnosen kunne bodd der, men jeg innså at det var ikke godt for MEG å bli værende, da var det jo greit. Ble bedre på det nye stedet og roligere. 

Jeg liker jo egentlig byen jeg bor i veldig godt, men bruker den jo ikke siden jeg er så redd. Og så kjenner jeg på lysten av å rømme, som man ikke kan fra angst eller depresjon f.eks. Men kanskje det ikke stemmer like mye når det er spesifikke triggere som er vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg liker jo egentlig byen jeg bor i veldig godt, men bruker den jo ikke siden jeg er så redd. Og så kjenner jeg på lysten av å rømme, som man ikke kan fra angst eller depresjon f.eks. Men kanskje det ikke stemmer like mye når det er spesifikke triggere som er vanskelig.

Kanskje du trenger å bo annerledes selv om du liker byen? Litt utenfor kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet,og fikk traumeterapi i tillegg,det anbefales.men man må være innstilt på den.

Anonymkode: 235ef...1d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg flyttet,og fikk traumeterapi i tillegg,det anbefales.men man må være innstilt på den.

Flyttet pga eks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...