AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #21 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du hopper i beste fall bukk over en del nyanser her. Å fremstille likestillingen i Skandinavia som ensbetydende med biseksualitet er jo bare latterlig, men det er ingen tvil om at mange av de mer overfladiske, ytre forskjellene mellom menn og kvinner er hvisket ut, ja, sammenlignet med de fleste andre steder i verden. Det er heller ingen tvil om at det er en del mer grunnleggende ting i synet på menn og kvinner som er annerledes i Skandinavia. Som du sier, blir menn ikke «oppdratt til å ta vare på damene» nettopp fordi damene klarer seg selv. Dette har selvsagt fått noen negative demografiske og sosiale konsekvenser, men er i det store og det hele positivt for kvinnene selv. Jeg har veldig liten tro på at kulturen du representerer faktisk klarer å kombinere en utpreget gentlemanns- og pyntedokkekultur med reell likestilling for alle, men jeg vet jo ikke hvilken kultur det er snakk om og mangler dermed nyanser. Hva man legger i feminine kvinner er jo individuelt. For min egen del finner jeg naturlig sminkede/usminkede kvinner som smarte, tøffe og selvstendige langt bedre enn det man tradisjonelt har betraktet som typiske feminine kvinner (forfengelige, omsorgsfulle og forsiktige). Jeg vil likevel si jeg tiltrekkes fysisk av typiske feminine attributter ved kvinnekroppen. Anonymkode: d7974...0f4 Når dere legger opp til at kvinnene skal klare seg selv, og regelrett latterliggjør og reduserer dem til et sexobjekt/pyntedukke fordi de tar vare på seg selv, så kan dere egentlig ikke klage så mye. For øvrig , har jeg stor respekt for sterke norske kvinner, og synes det er fascinerende at de ikke lar seg pille på nesen. Men samtidig er det også litt trist at de må bli maskuline for å få respekt fra samfunnet. Ikke rart det er stupende fødselstall og høye skilsmisse rater, hvis man kommer så langt. Anonymkode: 81adb...5f9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #22 Skrevet 18. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Når dere legger opp til at kvinnene skal klare seg selv, og regelrett latterliggjør og reduserer dem til et sexobjekt/pyntedukke fordi de tar vare på seg selv, så kan dere egentlig ikke klage så mye. Hvem gjør dette? Med mindre du kan bevise at dette er den rådende oppfatningen fra flertallet av norske menn, så blir dette bare en usaklig spissformulering. 8 minutter siden, AnonymBruker said: For øvrig , har jeg stor respekt for sterke norske kvinner, og synes det er fascinerende at de ikke lar seg pille på nesen. Men samtidig er det også litt trist at de må bli maskuline for å få respekt fra samfunnet. Ikke rart det er stupende fødselstall og høye skilsmisse rater, hvis man kommer så langt. Som sagt, hva man definerer som maskulint og feminint er nok langt mer subjektivt og samfunnsmessig betinget enn det du legger til grunn. Jeg tror relativt få norske menn vil karakterisere norske kvinner som maskuline, selv om de er likestilte og ikke bruker kjole, leppestift og høye hæler. Det finnes selvsagt en relativt stor (og veldig vokal) gruppe menn som mener at dagens norske kvinner er slik du beskriver, men disse utgjør neppe mer enn et ikke ubetydelig mindretall. Med andre ord, har du nok dessverre dannet deg et svært unyansert bilde av norske menn, basert på egen erfaring og anekdoter. Anonymkode: d7974...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #23 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (På 17.4.2022 den 10.07): Hei, Jeg ønsker å høre med norske kvinner om hva som er normal oppførsel hos menn når dere er på en date. Her er en oppsummering av mine dates med norske menn: Gå tur i sentrum, "jaha, aha, jasså". Er de veldig rause, så kjøper de en kaffekopp til meg. Viser ingen tydelig interesse, gir ingen komplimenter, spør ikke engang om jeg har kommet meg trygt hjem. Tilbyr heller ikke å kjøre meg hjem. Han ene skrøt av at han var vant med utenlandske damer, og kom fra et møblert hjem. Så han tok meg med på en fin restaurant. Åpnet dører og bærte posene mine. Synes jeg var så flott osv. Da jeg kom hjem fikk jeg en hyggelig melding, men etter dette har jeg aldri hørt noe fra ham igjen. Jeg har aldri følt meg så uinteressant og uattraktiv, som når jeg har vært på disse datene. Klarer visst ikke å lese norske menn. Masse latter og smil, men så blir det helt tyst. Hvorfor er dere så falske og feige? Det toppet seg med den siste opplevelsen på date. Jeg fikk solkrem i øyet. Det er en skikkelig vond opplevelse. Det svidde og rant av øyet. Ble helt rødt. Hvordan tror dere fyren håndterte det? Han orket ikke engang å følge meg til apoteket. Eller inne på cafeen hvor jeg ville låne wcen. Stod utenfor og tittet i mobilen sin. Da jeg kom ut med et hovent øye, spurte han om vi skulle dra og bowle?! Ikke et ord om hvordan jeg følte meg. Jeg blir som regel veldig fornærmet og lei meg etter dates med norske menn. Makan til upolerte og usiviliserte menn som kun bryr seg om seg selv. Hvordan klarer dere å bli kjærester med hverandre? Jeg hadde en interessant diskusjon med noen mannlige norske kolleger. De mente at det er urettferdig at mørkhudede utenlandske menn flyr rundt med pene norske damer, og norske menn ikke får samme muligheten. Hvis de prøver seg på ei utenlandsk kvinne, så blir de jaget bort av hennes familie osv. Jeg må faktisk le litt for meg selv. I det minste blir norske damer kurtisert og behandlet bra av utenlandske menn.... Hilsen Indisk kvinne Anonymkode: 81adb...5f9 Høres ut som at du har vært skikkelig uheldig😳Skjønner godt at du ikke sitter igjen med noen god følelse, etter de datene der 😕 Anonymkode: 52682...419
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #24 Skrevet 18. april 2022 For å oppleve mindre likestilling må du nok en tur til Asia. Anonymkode: 2c993...49a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #25 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For å oppleve mindre likestilling må du nok en tur til Asia. Anonymkode: 2c993...49a Å ja, så det jeg opplevde var likestilling? Unner deg samme type behandling. Anonymkode: 81adb...5f9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #26 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ja, så det jeg opplevde var likestilling? Unner deg samme type behandling. Anonymkode: 81adb...5f9 Du høres veldig bitter ut, i tillegg til at du har et nedlatende syn på nordmenn, kanskje det skinner gjennom til de du møter? Og du kan faktisk ikke unnskylde kvinners situasjon i India, der vi hører om massevoldtekter og uhyrlige overgrep, med fattigdom. Hvis du er misfornøyd med norske menn (du har forresten kun møtt en mikroskopisk andel norske menn) så kan du date menn med utenlandsk bakgrunn? Det kan tenkes at en del menn med utenlandsk bakgrunn er høflige og galante i starten, men jeg har virkelig sett en del eksempler der denne ytre fasaden slår sprekker ganske raskt. Menn som har tilhørighet fra mannsdominerte/patriarkalske land er sterkt overrepresentert i volds- og drapsstatistikken. I innvandrermiljøene er der langt større aksept for undertrykking av kvinner enn blant etniske nordmenn. Anonymkode: 34b8a...5f2 1
Hr. Aktiv Skrevet 19. april 2022 #27 Skrevet 19. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.4.2022 den 10.07): Hei, Jeg ønsker å høre med norske kvinner om hva som er normal oppførsel hos menn når dere er på en date. Her er en oppsummering av mine dates med norske menn: Gå tur i sentrum, "jaha, aha, jasså". Er de veldig rause, så kjøper de en kaffekopp til meg. Viser ingen tydelig interesse, gir ingen komplimenter, spør ikke engang om jeg har kommet meg trygt hjem. Tilbyr heller ikke å kjøre meg hjem. Han ene skrøt av at han var vant med utenlandske damer, og kom fra et møblert hjem. Så han tok meg med på en fin restaurant. Åpnet dører og bærte posene mine. Synes jeg var så flott osv. Da jeg kom hjem fikk jeg en hyggelig melding, men etter dette har jeg aldri hørt noe fra ham igjen. Jeg har aldri følt meg så uinteressant og uattraktiv, som når jeg har vært på disse datene. Klarer visst ikke å lese norske menn. Masse latter og smil, men så blir det helt tyst. Hvorfor er dere så falske og feige? Det toppet seg med den siste opplevelsen på date. Jeg fikk solkrem i øyet. Det er en skikkelig vond opplevelse. Det svidde og rant av øyet. Ble helt rødt. Hvordan tror dere fyren håndterte det? Han orket ikke engang å følge meg til apoteket. Eller inne på cafeen hvor jeg ville låne wcen. Stod utenfor og tittet i mobilen sin. Da jeg kom ut med et hovent øye, spurte han om vi skulle dra og bowle?! Ikke et ord om hvordan jeg følte meg. Jeg blir som regel veldig fornærmet og lei meg etter dates med norske menn. Makan til upolerte og usiviliserte menn som kun bryr seg om seg selv. Hvordan klarer dere å bli kjærester med hverandre? Jeg hadde en interessant diskusjon med noen mannlige norske kolleger. De mente at det er urettferdig at mørkhudede utenlandske menn flyr rundt med pene norske damer, og norske menn ikke får samme muligheten. Hvis de prøver seg på ei utenlandsk kvinne, så blir de jaget bort av hennes familie osv. Jeg må faktisk le litt for meg selv. I det minste blir norske damer kurtisert og behandlet bra av utenlandske menn.... Hilsen Indisk kvinne Anonymkode: 81adb...5f9 Du sier det jo selv at du er etter en paypig. Du har normer for hvordan han skal opptre ovenfor deg og selvfølgelig skal han betale alt. Kanskje de ikke ser på deg som noen partner. Kanskje du gjør ting som de ikke synes fenger dem? Hvis du mister motet etter 3 stykker synes jeg nesten du er helt urimelig. Som mann må du kanskje date 100 for å finne hun som er verdt å samle på hvis du ikke bare går for det første og beste. Jeg må tillegge at ganske mange av de utenlandske mennene og ihvertfall de fra midtøsten driver med konebanking. Hvis det er noe å trakte etter så kjør på. Endret 19. april 2022 av Hr. Aktiv
Hr. Aktiv Skrevet 19. april 2022 #28 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (På 17.4.2022 den 23.44): Norske menn er de største pinglene jeg har vært borti. Ikke en eneste en har vært noenlunde normal. De er selvsentrerte og egoistiske gjerrigknarker som kun tenker på seg selv. Også de som er halvt norsk. Anonymkode: 58c42...4f5 Hvis du leser åpningsinnlegget så ser du at damer er akkurat likedan. Det er dere som roper likestilling og her får du det.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #29 Skrevet 19. april 2022 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): Du sier det jo selv at du er etter en paypig. Du har normer for hvordan han skal opptre ovenfor deg og selvfølgelig skal han betale alt. Kanskje de ikke ser på deg som noen partner. Kanskje du gjør ting som de ikke synes fenger dem? Hvis du mister motet etter 3 stykker synes jeg nesten du er helt urimelig. Som mann må du kanskje date 100 for å finne hun som er verdt å samle på hvis du ikke bare går for det første og beste. Jeg må tillegge at ganske mange av de utenlandske mennene og ihvertfall de fra midtøsten driver med konebanking. Hvis det er noe å trakte etter så kjør på. Jaha? Hvordan vet du at utenlandske menn banker sine koner? Vært hjemme hos dem og observert? Tabloide medier? Jeg har lest nok nyhetsinnslag om norske menn som banker sine thai koner, og bytter dem ut hvert 3.år. Jobbet som frivillig på krisesenter også. Så det glansbildet av norske menn, må du lenger ut og ro med. Anonymkode: 81adb...5f9
Hr. Aktiv Skrevet 19. april 2022 #30 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jaha? Hvordan vet du at utenlandske menn banker sine koner? Vært hjemme hos dem og observert? Tabloide medier? Jeg har lest nok nyhetsinnslag om norske menn som banker sine thai koner, og bytter dem ut hvert 3.år. Jobbet som frivillig på krisesenter også. Så det glansbildet av norske menn, må du lenger ut og ro med. Anonymkode: 81adb...5f9 Jeg har vært og er nabo med flere. Man trenger ikke være på besøk for å spotte akkurat det. Folk som da ikke ser dette avhengig om de ikke vil eller bare er generelt naive finnes det flust av. Kan tillegge at andelen innvandrere i fengsel er mye høyere i % enn norske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå