AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #1 Skrevet 17. april 2022 Hei, Jeg ønsker å høre med norske kvinner om hva som er normal oppførsel hos menn når dere er på en date. Her er en oppsummering av mine dates med norske menn: Gå tur i sentrum, "jaha, aha, jasså". Er de veldig rause, så kjøper de en kaffekopp til meg. Viser ingen tydelig interesse, gir ingen komplimenter, spør ikke engang om jeg har kommet meg trygt hjem. Tilbyr heller ikke å kjøre meg hjem. Han ene skrøt av at han var vant med utenlandske damer, og kom fra et møblert hjem. Så han tok meg med på en fin restaurant. Åpnet dører og bærte posene mine. Synes jeg var så flott osv. Da jeg kom hjem fikk jeg en hyggelig melding, men etter dette har jeg aldri hørt noe fra ham igjen. Jeg har aldri følt meg så uinteressant og uattraktiv, som når jeg har vært på disse datene. Klarer visst ikke å lese norske menn. Masse latter og smil, men så blir det helt tyst. Hvorfor er dere så falske og feige? Det toppet seg med den siste opplevelsen på date. Jeg fikk solkrem i øyet. Det er en skikkelig vond opplevelse. Det svidde og rant av øyet. Ble helt rødt. Hvordan tror dere fyren håndterte det? Han orket ikke engang å følge meg til apoteket. Eller inne på cafeen hvor jeg ville låne wcen. Stod utenfor og tittet i mobilen sin. Da jeg kom ut med et hovent øye, spurte han om vi skulle dra og bowle?! Ikke et ord om hvordan jeg følte meg. Jeg blir som regel veldig fornærmet og lei meg etter dates med norske menn. Makan til upolerte og usiviliserte menn som kun bryr seg om seg selv. Hvordan klarer dere å bli kjærester med hverandre? Jeg hadde en interessant diskusjon med noen mannlige norske kolleger. De mente at det er urettferdig at mørkhudede utenlandske menn flyr rundt med pene norske damer, og norske menn ikke får samme muligheten. Hvis de prøver seg på ei utenlandsk kvinne, så blir de jaget bort av hennes familie osv. Jeg må faktisk le litt for meg selv. I det minste blir norske damer kurtisert og behandlet bra av utenlandske menn.... Hilsen Indisk kvinne Anonymkode: 81adb...5f9 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #2 Skrevet 17. april 2022 Tror du har hatt veldig uflaks med hvilke menn du har datet. Selv har jeg også gått på noen av disse mannfolka du skriver om, men min siste date var av typen du ønsker. Kanskje du må snu litt på Flisa selv? Se etter andre typer, eller i det minste gi de en sjangse for å se om de oppfører seg bedre? Alle norske menn er ikke drittsekker som ikke bryr seg. Kanskje bare de du liker å gå på date med? Anonymkode: e9c8d...8cf 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #3 Skrevet 17. april 2022 Jeg er forsåvidt ganske enig. Mange norske mødre duller med sønnene sine og varter de opp. De lærer aldri å varte opp andre. Så blir de utilpass og awkward når de havner i situasjoner hvor de burde vise omtanke, og vet ikke hvordan de skal te seg. Ofte er det ikke mangel på vilje til å gjøre de rette tingene, men heller at de ikke vet hva de skal gjøre. Det finnes SELVFØLGELIG unntak, det er mange menn som er flinke, men altfor mange som er sosialt upolerte og usikre. Min mann er flink, men hans foreldre bodde i USA i mange år, og han hadde sine første 12 år der borte, så kanskje det har noe å si 🤷♀️ Anonymkode: 9fee6...eda 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #4 Skrevet 17. april 2022 Du har nok vært uheldig, ja, for normal omtanke, høflighet og respekt finner du så definitivt blant norske menn, på samme måte som du helt garantert finner det motsatte blant andre menn også. Når det er sagt, er Norge et veldig egalitært og likestilt land bestående av småby- og bygdesamfunn. Vi har i mange år vært opptatt av å kvitte oss med formaliteter, kutyme og ritualer som kan gi et inntrykk av forskjeller på folk. I det dragsuget har nok også en del normal høflighet, og ikke minst den tradisjonelle kurtiseringen og særbehandlingen av kvinner (åpne dører, dra ut stoler, gi blomster, gi komplimenter, etc.) forsvunnet, dessverre (eller heldigvis, avhengig av hvem du spør). Anonymkode: d7974...0f4 3
anonymbruker2312 Skrevet 17. april 2022 #5 Skrevet 17. april 2022 Jeg selv har hatt samme opplevelse - og ikke bare med norske, men også utenlandske. Jeg vil nok derimot si at jeg ser mer av "trygghet" og omsorg hos utenlandske enn norske, altså at utenlandske har tatt mer "vare på meg" enn nordmenn. For eksempel så har alltid utenlandske spurt om jeg har kommet meg hjem trygt, tekstet meg dagene etter og til og med nektet å dra hjem før de har fulgt meg helt hjem. Mens noen av utenlandske jeg har datet har ikke en gang gjort så mye som å løfte en finger når jeg satt rett ved siden av de og gråtet. Men skal sies at de hadde en skikkelig "feminin" utstråling - det var disse som ville at damene skulle være gale etter de, at jeg skulle gjøre alt for han og at han skulle bli tatt vare på. Etter den hendelsen hvor jeg gråt og han ikke viste noe som helst sympati, kuttet jeg kontakten tvert når jeg kom hjem:) Jeg skal aldri ha en person ved min side som ikke trøster meg når jeg er lei meg i min fremtid. Du må lære deg å avslutte kontakten umiddelbart om slike vanlige respektable ting ikke blir gjort. Never settle for less. Handlingene til gutter viser hva de føler om deg, mye mer enn jenters handlinger. Gutter trenger som regel ikke å si noe, de viser hva de nøyaktig tenker om deg gjennom handlingene sine. Jeg håper virkelig du avsluttet kontakten med den fyren som ikke hjalp deg da øyet ditt hovnet opp, for Guds skyld.... Makan til lite respekt. Men, som sagt. Du må bare utforske mer, for det er ikke alle som er slik. Det finnes både norske og utenlandske som behandler de rundt seg med respekt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #6 Skrevet 17. april 2022 Kjenner ikke igjen sånn oppførsel. Alle jeg har møtt har vist interesse og vært normalt høflige. Men må også si at solkrem i øyet løses raskt med litt vann, hvem i all verden trenger en manns hjelp til sånt? Og kaffe betaler vi selv her i Norge. Fordi det ikke er en selvfølge at mannen tjener mest. Om du opplever å bli bedre behandlet av utenlandske menn så hild deg til dem da. Selv oppfatter jeg dem som både innpåslitne og lite respektfullt. Og de liker definitivt ikke selvstendige damer som tjener mye mer enn dem. Anonymkode: cab7c...dc7 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #7 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjenner ikke igjen sånn oppførsel. Alle jeg har møtt har vist interesse og vært normalt høflige. Men må også si at solkrem i øyet løses raskt med litt vann, hvem i all verden trenger en manns hjelp til sånt? Og kaffe betaler vi selv her i Norge. Fordi det ikke er en selvfølge at mannen tjener mest. Om du opplever å bli bedre behandlet av utenlandske menn så hild deg til dem da. Selv oppfatter jeg dem som både innpåslitne og lite respektfullt. Og de liker definitivt ikke selvstendige damer som tjener mye mer enn dem. Anonymkode: cab7c...dc7 I Norge trenger man ikke engang menn for å lage barn. Kjenner mange som drar til Danmark istedet. Ikke rart mange norske menn føler at de er overflødige i forhold. Kanskje de utenlandske mennene du har kommet borti, jobber på en kebabsjappe eller kjører kjører drosje. De med utdanning og litt klasse tviler jeg på har noen interesse av deg. Så hold deg selv til dine egne. De utenlandske mennene vil uansett ha pene og feminine damer. Tviler på at du har sjangs på dem. Anonymkode: 81adb...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #8 Skrevet 17. april 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: I Norge trenger man ikke engang menn for å lage barn. Kjenner mange som drar til Danmark istedet. Ikke rart mange norske menn føler at de er overflødige i forhold. Kanskje de utenlandske mennene du har kommet borti, jobber på en kebabsjappe eller kjører kjører drosje. De med utdanning og litt klasse tviler jeg på har noen interesse av deg. Så hold deg selv til dine egne. De utenlandske mennene vil uansett ha pene og feminine damer. Tviler på at du har sjangs på dem. Anonymkode: 81adb...5f9 Oi, dette lyser misunnelse på lang vei. Anonymkode: b9a52...ebe 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #9 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjenner ikke igjen sånn oppførsel. Alle jeg har møtt har vist interesse og vært normalt høflige. Men må også si at solkrem i øyet løses raskt med litt vann, hvem i all verden trenger en manns hjelp til sånt? Og kaffe betaler vi selv her i Norge. Fordi det ikke er en selvfølge at mannen tjener mest. Om du opplever å bli bedre behandlet av utenlandske menn så hild deg til dem da. Selv oppfatter jeg dem som både innpåslitne og lite respektfullt. Og de liker definitivt ikke selvstendige damer som tjener mye mer enn dem. Anonymkode: cab7c...dc7 Hun sa vel ikke at hun trengte hjelpen, men at han ikke engang prøvde å spørre hvordan det gikk eller viste omsorg. At man fint kan betale kaffen selv endrer ikke at man gjerne føler seg hakket mer dame om mannen kjøper. Er veldig enig med TS her, og jeg er helnorsk hvit, aldri datet utenlandske menn. Men norske menn er 95% ikke gentlemen. Anonymkode: 1eb4b...aa3 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #10 Skrevet 17. april 2022 I Norge er vi likestilte. Det har sine fordeler og ulemper. Bli vant til det Anonymkode: 81b94...501 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #11 Skrevet 17. april 2022 Norske menn er de største pinglene jeg har vært borti. Ikke en eneste en har vært noenlunde normal. De er selvsentrerte og egoistiske gjerrigknarker som kun tenker på seg selv. Også de som er halvt norsk. Anonymkode: 58c42...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #12 Skrevet 17. april 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Norske menn er de største pinglene jeg har vært borti. Ikke en eneste en har vært noenlunde normal. De er selvsentrerte og egoistiske gjerrigknarker som kun tenker på seg selv. Også de som er halvt norsk. Anonymkode: 58c42...4f5 Og norske kvinner er verdens mest unyanserte, generaliserende og sytete. Eller kanskje det bare er deg? Anonymkode: d7974...0f4 3
Akryl Skrevet 17. april 2022 #13 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei, Jeg ønsker å høre med norske kvinner om hva som er normal oppførsel hos menn når dere er på en date. Her er en oppsummering av mine dates med norske menn: Gå tur i sentrum, "jaha, aha, jasså". Er de veldig rause, så kjøper de en kaffekopp til meg. Viser ingen tydelig interesse, gir ingen komplimenter, spør ikke engang om jeg har kommet meg trygt hjem. Tilbyr heller ikke å kjøre meg hjem. Han ene skrøt av at han var vant med utenlandske damer, og kom fra et møblert hjem. Så han tok meg med på en fin restaurant. Åpnet dører og bærte posene mine. Synes jeg var så flott osv. Da jeg kom hjem fikk jeg en hyggelig melding, men etter dette har jeg aldri hørt noe fra ham igjen. Jeg har aldri følt meg så uinteressant og uattraktiv, som når jeg har vært på disse datene. Klarer visst ikke å lese norske menn. Masse latter og smil, men så blir det helt tyst. Hvorfor er dere så falske og feige? Det toppet seg med den siste opplevelsen på date. Jeg fikk solkrem i øyet. Det er en skikkelig vond opplevelse. Det svidde og rant av øyet. Ble helt rødt. Hvordan tror dere fyren håndterte det? Han orket ikke engang å følge meg til apoteket. Eller inne på cafeen hvor jeg ville låne wcen. Stod utenfor og tittet i mobilen sin. Da jeg kom ut med et hovent øye, spurte han om vi skulle dra og bowle?! Ikke et ord om hvordan jeg følte meg. Jeg blir som regel veldig fornærmet og lei meg etter dates med norske menn. Makan til upolerte og usiviliserte menn som kun bryr seg om seg selv. Hvordan klarer dere å bli kjærester med hverandre? Jeg hadde en interessant diskusjon med noen mannlige norske kolleger. De mente at det er urettferdig at mørkhudede utenlandske menn flyr rundt med pene norske damer, og norske menn ikke får samme muligheten. Hvis de prøver seg på ei utenlandsk kvinne, så blir de jaget bort av hennes familie osv. Jeg må faktisk le litt for meg selv. I det minste blir norske damer kurtisert og behandlet bra av utenlandske menn.... Hilsen Indisk kvinne Anonymkode: 81adb...5f9 Det er sikkert dårlig karma da dine foreldre/slekt ikke er helt fornøyd med at du ikke finner en indisk ingeniør.
herzeleid Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 Noe av dette høres ut som uflaks, men en kommer nok ikke heller unna at Norge og norske kvinner og menn har en litt annen kultur enn India og indere, og at datingen nok er noe ulik. Norske kvinner forventes nok å i større grad klare seg selv og en del av oppvartningen TS ønsker vil kanskje av noen oppfattes som nedlatende eller dominerende. Med det sagt bør en kunne forvente å bli behandlet bra, så får en heller kommunisere klart om hva en ønsker i en relasjon.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 Jeg er en mann som er typen til å bry meg. Utenlandsk er jeg også. Men etter min erfaring så setter ikke kvinner pris på at jeg bryr meg. De avviser meg rett ut. Mens kvinner jeg ikke vet hvem er eller bryr meg om vil ha oppmerksomheten min. Så det kan hende at kvinner selv har kondisjonert menn til å ikke bry seg. Anonymkode: 6137d...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er en mann som er typen til å bry meg. Utenlandsk er jeg også. Men etter min erfaring så setter ikke kvinner pris på at jeg bryr meg. De avviser meg rett ut. Mens kvinner jeg ikke vet hvem er eller bryr meg om vil ha oppmerksomheten min. Så det kan hende at kvinner selv har kondisjonert menn til å ikke bry seg. Anonymkode: 6137d...8e2 Nå vet jeg ikke hvilken kultur du er fra. Men i min kultur blir mennene oppdratt til å ta vare på damene. Det å være gentleman er en del av deres maskuline identitet. Damene pynter seg i kjoler og skjørt, og bruker sminke for å vise sin kvinnelighet. Men begge kjønnene er fortsatt likeverdige. Kvinnen er ikke underordnet mannen fordi han gir henne sin fulle oppmerksomhet og omtanke. I et eventuelt samliv senere betaler begge like mye på utgiftene. I Skandinavia har de dratt likestillingen langt. Det begynte med at damene skulle ha samme rettigheter og muligheter som menn i samfunnet. Men det har endt opp med at skillet mellom kjønnene ble utvisket. Menn behandler damene som en jevnbyrdig kompis. Damene kunne like gjerne ha datet ei venninne... Paradokset er at skandinaviske menn flest ønsker seg feminine kvinner. Anonymkode: 81adb...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: Nå vet jeg ikke hvilken kultur du er fra. Men i min kultur blir mennene oppdratt til å ta vare på damene. Det å være gentleman er en del av deres maskuline identitet. Damene pynter seg i kjoler og skjørt, og bruker sminke for å vise sin kvinnelighet. Men begge kjønnene er fortsatt likeverdige. Kvinnen er ikke underordnet mannen fordi han gir henne sin fulle oppmerksomhet og omtanke. I et eventuelt samliv senere betaler begge like mye på utgiftene. I Skandinavia har de dratt likestillingen langt. Det begynte med at damene skulle ha samme rettigheter og muligheter som menn i samfunnet. Men det har endt opp med at skillet mellom kjønnene ble utvisket. Menn behandler damene som en jevnbyrdig kompis. Damene kunne like gjerne ha datet ei venninne... Paradokset er at skandinaviske menn flest ønsker seg feminine kvinner. Anonymkode: 81adb...5f9 Du hopper i beste fall bukk over en del nyanser her. Å fremstille likestillingen i Skandinavia som ensbetydende med biseksualitet er jo bare latterlig, men det er ingen tvil om at mange av de mer overfladiske, ytre forskjellene mellom menn og kvinner er hvisket ut, ja, sammenlignet med de fleste andre steder i verden. Det er heller ingen tvil om at det er en del mer grunnleggende ting i synet på menn og kvinner som er annerledes i Skandinavia. Som du sier, blir menn ikke «oppdratt til å ta vare på damene» nettopp fordi damene klarer seg selv. Dette har selvsagt fått noen negative demografiske og sosiale konsekvenser, men er i det store og det hele positivt for kvinnene selv. Jeg har veldig liten tro på at kulturen du representerer faktisk klarer å kombinere en utpreget gentlemanns- og pyntedokkekultur med reell likestilling for alle, men jeg vet jo ikke hvilken kultur det er snakk om og mangler dermed nyanser. Hva man legger i feminine kvinner er jo individuelt. For min egen del finner jeg naturlig sminkede/usminkede kvinner som smarte, tøffe og selvstendige langt bedre enn det man tradisjonelt har betraktet som typiske feminine kvinner (forfengelige, omsorgsfulle og forsiktige). Jeg vil likevel si jeg tiltrekkes fysisk av typiske feminine attributter ved kvinnekroppen. Anonymkode: d7974...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå vet jeg ikke hvilken kultur du er fra. Men i min kultur blir mennene oppdratt til å ta vare på damene. Det å være gentleman er en del av deres maskuline identitet. Damene pynter seg i kjoler og skjørt, og bruker sminke for å vise sin kvinnelighet. Men begge kjønnene er fortsatt likeverdige. Kvinnen er ikke underordnet mannen fordi han gir henne sin fulle oppmerksomhet og omtanke. I et eventuelt samliv senere betaler begge like mye på utgiftene. I Skandinavia har de dratt likestillingen langt. Det begynte med at damene skulle ha samme rettigheter og muligheter som menn i samfunnet. Men det har endt opp med at skillet mellom kjønnene ble utvisket. Menn behandler damene som en jevnbyrdig kompis. Damene kunne like gjerne ha datet ei venninne... Paradokset er at skandinaviske menn flest ønsker seg feminine kvinner. Anonymkode: 81adb...5f9 Syntes ikke norske menn er noe gentlemen jeg heller men.. No offense, så er vel ikke India noe bedre der? Er ikke India verdens voldtekststat? Både små jenter og damer blir jo gjengvoldtatt på buss og overalt.. banket opp eller tent fyr på etter. Er ikke akkurat det beste eksempelet på gentlemen. Ei youtuber ble stalket da hun var alene på hotell i india, de forsøkte å åpne døren hennes og masse annet creepy fordi de visste hun var alene. Også er det flere damer som blir kidnappen av hele landsbyer for å være landsbyens sexdukke fordi det er så mye mangel på damer.. så kanskje plukk en annen gruppe menn som eksempel. Kvinnesynet i India er jo helt ræva, jentebarn blir behandlet som søppel. Just sayin’ Anonymkode: 98609...882 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Har og lignende erfaring. Og her er det jeg som har betalt for kaffen for de, og de har selv bedt meg om det. De sier kan ikke du gå og bestille, jeg skal ha en latte. Da blir det jeg som må betale, ingen av de har tilbudt seg å betale. Og nå er ikke en kaffe dyr, men synes det er litt frekt når de ber meg om å betale for den. Men de er hyggelige, men umulige å lese, da de ikke flørter. Og noen vil møtes igjen, andre vil ikke. Reagerte litt på han ene, da var vi på date nummer 2, så vi var på kino, filmen var ferdig litt for 24.00, han visste at jeg tok buss, bor kun 10 min unna sentrum. Han hadde bil, men tilbød seg hverken å følge meg til bussen, eller kjøre meg hjem. Hadde det vært motsatt tilfelle, så hadde jeg sett på det som en selvfølge at jeg skulle kjørt han hjem etterpå. Og dette var på en lørdag, da er det mange fulle folk både på bussholdeplassen og på bussen. Så han datet jeg ikke igjen. Har datet noen utenlandske menn, og er det noe de kan, så er det å flørte, og de følger alltid til bussen, eller kjører meg hjem. Anonymkode: 133ca...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Syntes ikke norske menn er noe gentlemen jeg heller men.. No offense, så er vel ikke India noe bedre der? Er ikke India verdens voldtekststat? Både små jenter og damer blir jo gjengvoldtatt på buss og overalt.. banket opp eller tent fyr på etter. Er ikke akkurat det beste eksempelet på gentlemen. Ei youtuber ble stalket da hun var alene på hotell i india, de forsøkte å åpne døren hennes og masse annet creepy fordi de visste hun var alene. Også er det flere damer som blir kidnappen av hele landsbyer for å være landsbyens sexdukke fordi det er så mye mangel på damer.. så kanskje plukk en annen gruppe menn som eksempel. Kvinnesynet i India er jo helt ræva, jentebarn blir behandlet som søppel. Just sayin’ Anonymkode: 98609...882 Det stemmer delvis det du sier. India er et u-land og dessverre er dette en utfordring blant den delen av befolkningen som ikke har utdanning og lever under fattigdomsgrensen. Men kanskje du kunne forklare hvorfor velutdannede norske menn som lever i et priviligert samfunn flokker seg rundt flyktningsmottak med ukrainske damer. Klare for å utnytte sårbare kvinner som nylig har mistet sine kjærester og ektemenn i krig. Det er jo ganske patetisk og urovekkende, synes du ikke? Det er tydelig at den såkalte krampaktige og påtatte likestillingen ikke har hatt noen særlig effekt på mentaliteten deres. Fortsatt ekle griser. Anonymkode: 81adb...5f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå