Gå til innhold

Trange klær skadelig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren på 15, 16 nå i mai, som bruker så trange bukser at jeg er redd det skal være helseskadelig for henne i tillegg trekker hun dem så langt opp hun klarer, det er så vidt hun klarer å sitte. Jeg snakker til henne men da blir hun bare sur.

Skal jeg bare la henne fortsette å bruke det eller hva hadde dere gjort, kjenner jeg trenger råd

Anonymkode: a780e...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du kan være skadelig?  Innvoller? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bra for bekkenbunnen å ha bukser som er veldig trange over magen.

Anonymkode: 33b9f...f21

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bra for bekkenbunnen å ha bukser som er veldig trange over magen.

Hvor har du det fra? Jeg gikk med trange bukser i sikkert 10-15 år og ikke noe problemer

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Hvor har du det fra? Jeg gikk med trange bukser i sikkert 10-15 år og ikke noe problemer

Lett å finne om du googler, for eksempel her: https://www.ourfitfamilylife.com/blog/tight-high-waisted-pants-and-pelvic-floor

At du ikke har merket noe til det betyr absolutt ingenting :) Kropper er ulike, har vært igjennom ulike påkjenninger.  Ts spurte om det kan ha negativ effekt og svaret er ja, det kan det ha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sofakona said:

Hva tenker du kan være skadelig?  Innvoller? 

Ja det også, men mest urinveisinfeksjoner og sopp og slikt

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker du får høre med @FruKG

Endret av AllahBallah
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AllahBallah said:

Jeg tenker du får høre med @FruKG

Hva skal en bruker som ikke har vært pålogget tiden 2017 hjelpe meg med?

• Liker 1
Skrevet

"Alle trange klær kan klemme på nerven som går langs låret og bekkenet. De kan også gi deg underlivsproblemer. En gynekolog iVillage har snakket med kaller det «trange-bukser-syndromet». Soppinfeksjoner, utflod, bekkensmerter og kløe kan komme av at underlivet rett og slett ikke får puste."

Sakset fra Google. Men, ja, veldig trange bukser er jo ikke bra. Husker jeg fikk vondt av å se på buksene lillesøsteren min gikk med *grøss* Hun prøvde jaggu å tvinge meg inn i bukser som var 2 nr for små også. Husker selv jeg hadde mye høyere toleranse for ubehagelige klær når jeg var ung.  

Du kan jo prøve å få henne til å lese linken utdraget over er hentet fra:

https://www.kk.no/livstil/au-skinny-jeans-kan-virkelig-gjore-deg-vondt/68156756#:~:text=Alle trange klær kan klemme,og slett ikke får puste.

• Liker 2
Gjest Loublover
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Datteren på 15, 16 nå i mai, som bruker så trange bukser at jeg er redd det skal være helseskadelig for henne i tillegg trekker hun dem så langt opp hun klarer, det er så vidt hun klarer å sitte. Jeg snakker til henne men da blir hun bare sur.

Skal jeg bare la henne fortsette å bruke det eller hva hadde dere gjort, kjenner jeg trenger råd

Bare la henne gjøre det, jeg går alltid i veldig stramme bukse og har gjort det daglig i snart 15 år og har aldri fått noen problemer av det😊

AnonymBruker
Skrevet

Altså, når du begynner å bekymre deg over klesstilen til ungdommen din på denne måten - ja da har du offisielt blitt gammel kjerring. 

Ungdommen nå til dags! 

Anonymkode: b6f39...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La henne gå med det, hun kjøper nok større størrelser når hun er lei av å ha det ukomft

Anonymkode: ee33f...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...