AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Han har egentlig alltid vært sånn, men syns det har blitt verre nå. Han finner alltid noe å kjefte for, og hvis noen spør om noe så kjefter han. Hvis han spør om noe og vi svarer så må han alltid diskutere svaret og kverrulere. Alt er alle andres skyld. Hvis noe ryker så er det alltid mamma sin skyld ifølge han. Handler jeg noe som ikke er på tilbud så får jeg kjeft og får høre hvor dum jeg er. Jeg har Asperger og uansett hva jeg gjør omtrent så er det vist fordi jeg har Asperger ifølge han. Foreksempel åja du liker den filmen eller den musikken, det er fordi du har Asperger. Han liker også og påpeke at jeg ikke kan leve et normalt liv som andre og at han kan kontrollere meg fordi jeg har Asperger, jeg blir så lei. Jeg bor egentlig for meg selv, men er der ofte. Vurderer å ikke dra dit så mye mer. Mamma tør ikke å si så mye. Han er koselig når han er blid, men han er ofte sur og grinete. Hva kan jeg egentlig gjøre? Misunner de som har fedre som de kan snakke med om alt og som ikke blir sure og sinte. Flere som har det som meg her? Anonymkode: 04cda...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Vil råde deg til å redusere besøkene, vertfal for en tid. Har din mor mulighet besøke deg mer? han bruker hersketeknikker når han svarer deg på slik måte. Prøv å tenk at dette handler mer om han enn deg, ikke ta det til deg ❤️ Anonymkode: 45a03...122 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #3 Skrevet 16. april 2022 Det er vel lite du kan gjøre, annet enn å ta avstand fra en person som behandler deg på den måten. Vær gjerne tydelig til både han og moren din om at du kommer til å ta avstand fordi faren din er så sint og kjefter så mye. Dette er psykisk vold, og jeg skjønner jo at moren din som har levd i dette ikke tørr å si i mot faren din. Hun har jo alltid fått skylden, fått høre at hun er dum osv. Jeg syns du er sterk som også har levd med dette i mange år, men klarer å se at det ikke er greit, du ikke vil ha det sånn og gjerne vil gjøre noe med det. Det er ikke alle som klarer det. Lykke til😊 Anonymkode: 17b4f...0df 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #4 Skrevet 16. april 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Han har egentlig alltid vært sånn, men syns det har blitt verre nå. Han finner alltid noe å kjefte for, og hvis noen spør om noe så kjefter han. Ikke spør ham om noe. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis han spør om noe og vi svarer så må han alltid diskutere svaret og kverrulere. Ikke svar ham. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er alle andres skyld. Hvis noe ryker så er det alltid mamma sin skyld ifølge han. Handler jeg noe som ikke er på tilbud så får jeg kjeft og får høre hvor dum jeg er. La være med å fortelle ham hva du handler. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har Asperger og uansett hva jeg gjør omtrent så er det vist fordi jeg har Asperger ifølge han. Foreksempel åja du liker den filmen eller den musikken, det er fordi du har Asperger. Ikke fortell ham hva du liker. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Han liker også og påpeke at jeg ikke kan leve et normalt liv som andre og at han kan kontrollere meg fordi jeg har Asperger, jeg blir så lei. "Jeg burde saksøke foreldrene mine for å ha gitt meg elendige gener." 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor egentlig for meg selv, men er der ofte. Vurderer å ikke dra dit så mye mer. Vurder å ikke dra der i det hele tatt. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Mamma tør ikke å si så mye. Han er koselig når han er blid, men han er ofte sur og grinete. Hva kan jeg egentlig gjøre? Du kan bare gjøre EN ting: Vise at du ikke finner deg det ved at holde deg vekk. Han velger selv å være sur eller blid. Inviter din mor hjem til deg. Anonymkode: 7237a...6b3 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #5 Skrevet 16. april 2022 Takk for svar alle ❤️ Ja er vel riktig å holde seg mest mulig unna. Mamma kan besøke meg 😊 Anonymkode: 04cda...c9a 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #6 Skrevet 16. april 2022 Han er jo fryktelig emosjonell. Om han bare ER sånn så.. Kan jo være det er en diagnose der. Anonymkode: 70594...c54
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #7 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har egentlig alltid vært sånn, men syns det har blitt verre nå. Han finner alltid noe å kjefte for, og hvis noen spør om noe så kjefter han. Hvis han spør om noe og vi svarer så må han alltid diskutere svaret og kverrulere. Alt er alle andres skyld. Hvis noe ryker så er det alltid mamma sin skyld ifølge han. Handler jeg noe som ikke er på tilbud så får jeg kjeft og får høre hvor dum jeg er. Jeg har Asperger og uansett hva jeg gjør omtrent så er det vist fordi jeg har Asperger ifølge han. Foreksempel åja du liker den filmen eller den musikken, det er fordi du har Asperger. Han liker også og påpeke at jeg ikke kan leve et normalt liv som andre og at han kan kontrollere meg fordi jeg har Asperger, jeg blir så lei. Jeg bor egentlig for meg selv, men er der ofte. Vurderer å ikke dra dit så mye mer. Mamma tør ikke å si så mye. Han er koselig når han er blid, men han er ofte sur og grinete. Hva kan jeg egentlig gjøre? Misunner de som har fedre som de kan snakke med om alt og som ikke blir sure og sinte. Flere som har det som meg her? Anonymkode: 04cda...c9a tenker barn dør ikke og bli snakket strengt til, du er kanskje for snill og lar de gjøre mye som de vil Anonymkode: a5a02...8ea
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): tenker barn dør ikke og bli snakket strengt til, du er kanskje for snill og lar de gjøre mye som de vil Anonymkode: a5a02...8ea Hæ? Jeg har ingen barn. Dette handler om faren min som blir sur og sint for alt. Må gå på nåler. Han tåler ingenting. Er vel ikke bra det heller… Anonymkode: 04cda...c9a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): tenker barn dør ikke og bli snakket strengt til, du er kanskje for snill og lar de gjøre mye som de vil Anonymkode: a5a02...8ea Hva mener du? Anonymkode: 04cda...c9a
Måneskinn Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Det høres ut som pappa har noen problemer også - som han ikke får uttrykt ordentlig. Hva med å si til ham hva det gjør med deg når han kjefter? si at du blir lei deg eller opprørt når han er sånn. At du har en diagnose, men den skal ikke misbrukes på den måten han gjør det. Og så kan du besøke mindre, syns jeg. Når folk oppfører seg sånn er det ingen selvfølge at du skal være der så mye. Du må passe på deg selv 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Måneskinn skrev (1 time siden): Det høres ut som pappa har noen problemer også - som han ikke får uttrykt ordentlig. Hva med å si til ham hva det gjør med deg når han kjefter? si at du blir lei deg eller opprørt når han er sånn. At du har en diagnose, men den skal ikke misbrukes på den måten han gjør det. Og så kan du besøke mindre, syns jeg. Når folk oppfører seg sånn er det ingen selvfølge at du skal være der så mye. Du må passe på deg selv Takk for svar ❤️ Kan jo prøve å snakke med han. Anonymkode: 04cda...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 enkelte mennesker bare er sånn: noen forbanna drittsekker. behøver selvfølgelig ikke å ligge noe som helst slags "diagnose" bak dette, og som godt voksen er det heller ikke mulig å "forandre" på sånne folk. Anonymkode: 3c038...502
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Min far er lik. Og det eskalerte i et par år rundt 50 års alder og ble mildere igjen. Regner med det var midtlivskrisen. Jeg er sjeldent på besøk hjemme på grunn av det. Jo mer jeg er hjemme jo verre blir det. Det virker som du klarer å sortere bort det han sier om at alt du gjør og liker er på grunn av Asperger. Det er bra. Finn noe likt å si tilbake. Som at «åja, du liker den sykkelen ja. Det er nok fordi du begynner å bli gammel.» Vær like usaklig tilbake. i mitt tilfelle førte det til at far ble så forbanna at jeg trodde han skulle slå meg. Anonymkode: b5990...4fb
Måneskinn Skrevet 17. april 2022 #14 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk for svar ❤️ Kan jo prøve å snakke med han. Anonymkode: 04cda...c9a Ikke sikkert det blir lett, men jeg mener at du må få lov å sette grenser for hva du skal måtte høre på og ta imot. Og husk, det er lov å kutte kontakten en periode , kort eller lang, om alt blir veldig vanskelig. Lykke til ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #15 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 13.48): Takk for svar alle ❤️ Ja er vel riktig å holde seg mest mulig unna. Mamma kan besøke meg 😊 Anonymkode: 04cda...c9a Jeg tenker det samme Høres helt spesielt ut - psykisk vold og trakassering. Si til din mor at du gjerne tar imot besøk av henne, men pappa er ikke velkommen grunnet hans atferd. Anonymkode: b5d64...1e1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 17. april 2022 #16 Skrevet 17. april 2022 AnonymBruker skrev (På 16.4.2022 den 11.40): Ikke spør ham om noe. Ikke svar ham. La være med å fortelle ham hva du handler. Ikke fortell ham hva du liker. "Jeg burde saksøke foreldrene mine for å ha gitt meg elendige gener." Vurder å ikke dra der i det hele tatt. Du kan bare gjøre EN ting: Vise at du ikke finner deg det ved at holde deg vekk. Han velger selv å være sur eller blid. Inviter din mor hjem til deg. Anonymkode: 7237a...6b3 Dette er det beste svaret du kan få. Gi minst mulig av deg selv til din far, da har han få muligheter til å skade og skuffe deg. Det er veldig trist at man må tenke sånn, men mest sannsynlig har ikke din far det helt bra heller. Og til sist : Det kan faktisk rette seg, jeg har selv måttet kutte ut et nære familiemedlem og tenkte at nå er denne relasjonen slutt for alltid, men da snudde det og i dag har vi kjempegod kontakt.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2022 #17 Skrevet 17. april 2022 Har du en venn, støttekontakt eller en annen person du stoler på som kan bli med deg hjem og fungere som en buffer mot faren din? Anonymkode: 466bb...ace
Gjest Warrior Skrevet 17. april 2022 #18 Skrevet 17. april 2022 Huff kjenner meg litt igjen det med sinne og bli sint for alt mulig. Kan du prøve å snakke med han om det når han er blid? Her hjelper det at folk sier i fra til meg når jeg er blid og ikke sint og gretten. Du må prøve å si i fra at du vil ikke ha det sånn mer og det at han skylder på alle andre og snakker negativt til dere er ikke greit. Han må prøve å bli bedre ellers kan du ikke besøke han så ofte. Da må moren din begynne å komme til deg i stedenfor. Håper det ordner seg❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå