AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #1 Skrevet 16. april 2022 Har en valp på straks 6 mnd . Går fint overens med folk . Men hun knurrer på datteren på 13 år , helt uten grunn. Og på barn hun ser utenfor huset vårt. Hun lekebiter men aldri noe voldsomt. Da avleder vi med leker og det går helt fint . Er knurring normalt ? Hvordan kan vi trene det bort ? Anonymkode: 19570...47d
Tabris Skrevet 16. april 2022 #2 Skrevet 16. april 2022 Selv om vi ikke vet grunnen, så er det ikke uten grunn fra hundens side. Uten at jeg kan si så mye utfra den lille informasjonen i innlegget ditt, så kan det være at hun er litt usikker i de situasjonene hun knurrer. Knurring er bare språk og betyr som regel "jeg er ikke komfortabel i denne situasjonen, jeg vil at du skal gå lenger unna". Så for å få bort knurringen så bør man jobbe med årsaken til at hunden knurrer. Hvis valpen knurrer på noe den ser på, si "bra!" og gi godbit. Gjenta "bra!" og godbit til den er mer avslappet og ikke lenger bryr seg om det som den reagerte på. Da endrer du assosiasjonene til det som hunden ser på fra noe skummelt (må knurres på) til noe positivt (betyr godbit fra matmor) og dermed reduserer du også usikkerheten og behovet for å knurre. I hvilke situasjoner og hvor ofte knurrer hun på din datter? Kan datteren din gi henne mat og godbiter i en periode for å gi mer positive assosiasjoner til henne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå