AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #1 Skrevet 15. april 2022 Vet ikke hva jeg vil med innlegget, bare blåse ut litt kanskje. Har jobbet og jobbet natt og dag, og nå når det endelig ble noen fridager i påska så er det besøk fra den ene kanten til den andre. Jeg vasker og styrer og kokkelerer til langt ut på natt, får minimalt med søvn og har hatt en dundrende hodepine over lengre tid. Jeg vil så gjerne bare slappe av i påsken, men alle blir så fornærmet om man ikke vil ha besøk og overnatting. I dag var jeg så utslitt at jeg fikk brekninger og diaré. Nå skal jeg endelig få sove til klokka 06 da jeg må opp og ordne en påskefrokost som alle forventer. Føler meg så lite satt pris på og er så lei av alle forventningene og alt maset. God natt og god påske. Anonymkode: ebdab...cc3 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #2 Skrevet 15. april 2022 Slutt å lek martyr og still krav om hjelp fra de andre. De sulter neppe ihjel Anonymkode: e7534...60d 17 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #3 Skrevet 15. april 2022 Da må du lære deg å sette grenser for deg selv. Du må stå opp for deg selv, og fortelle de rundt deg hva du trenger. Nå trenger du hvile og ro. Du orker ikke være sosial, og trenger å hente deg inn igjen. Bare du kan sette disse grensene. Fortsetter du å være et ja menneske, og please alle rundt deg, er det bare deg det går utover. Vær glad i deg selv, snill med deg selv, og sett grenser. God påske til deg 💕 Anonymkode: 9ce1a...a14 5 3 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #4 Skrevet 15. april 2022 Planlegg bedre. Si ifra at du ikke kan det og det, fordi du skal... Og noen hvite løgner er helt greit. I morgen kan du holde senga pga migrene eller begynnende influensa ❤ Anonymkode: fe258...288 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #5 Skrevet 15. april 2022 Du har hatt diaré, da lager du ikke mat til andre! Jada, leste at det var pga stress, men bruk det som en unnskyldning for å slippe! Gjestene dine kan stelle istand selv mens du sover! Anonymkode: 2eb1d...a4b 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #6 Skrevet 15. april 2022 Her må du lære deg å sette grenser og lære de andre til å hjelpe til. Alle kan bidra med å gjøre klar frokosten. En person trenger ikke stå med det alene. Anonymkode: 188a8...328 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #7 Skrevet 15. april 2022 Sett grenser og si nei. Jeg sa at jeg fikk diaré så styrte gjestene unna. Skulle egentlig hatt de på besøk i dag. Anonymkode: d2493...d8e 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #8 Skrevet 16. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet ikke hva jeg vil med innlegget, bare blåse ut litt kanskje. Har jobbet og jobbet natt og dag, og nå når det endelig ble noen fridager i påska så er det besøk fra den ene kanten til den andre. Jeg vasker og styrer og kokkelerer til langt ut på natt, får minimalt med søvn og har hatt en dundrende hodepine over lengre tid. Jeg vil så gjerne bare slappe av i påsken, men alle blir så fornærmet om man ikke vil ha besøk og overnatting. I dag var jeg så utslitt at jeg fikk brekninger og diaré. Nå skal jeg endelig få sove til klokka 06 da jeg må opp og ordne en påskefrokost som alle forventer. Føler meg så lite satt pris på og er så lei av alle forventningene og alt maset. God natt og god påske. Anonymkode: ebdab...cc3 Det er bedre at noen blir litt fornærmet på deg, enn at du sliter deg helt ut. Kan du ikke få hvilt deg litt etter den frokosten? Si til besøket at du ikke føler deg så bra. Kroppen din har jo sagt tydelig i fra.. Anonymkode: a2c7c...971 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #9 Skrevet 16. april 2022 Neste år ville jeg sagt at det var noen andres tur. Dessuten burde gjeste ta med seg noe i stedet for at du skal stå for ALT. Anonymkode: 4b1d6...83c 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #10 Skrevet 16. april 2022 Du må si nei. Slutt å være flink pike. Jeg vet det er vanskelig, men dette er det bare du som kan stoppe. Anonymkode: 0cd3d...a12 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #11 Skrevet 16. april 2022 Du må rett og slett begynne å øve deg på å tåle at andre blir fornærmet. Det blir verst i starten, så vil andre etterhvert enten trekke seg unna eller forstå at de må bidra. Ingen kommer til å gi deg premie når blir alvorlig syk fordi du ikke har greid å sette grenser. Da blir det bare mer bebreidelser - pluss at du ikke har helsen din lenger. Nå må du sette deg selv først. Anonymkode: 3a361...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #12 Skrevet 16. april 2022 Du er ikke utbrent pga påskestress eller andres forventninger, men fordi du ikke lytter til kroppen din, setter grenser og dine egne forventninger som vert. Hadde jeg fått diaré og hodepine hadde jeg sagt dette til de andre og avlyst besøket. Kommer det folk til meg som blir fornærmet av at man ikke kan komme på besøk og overnatte når de selv vil så hadde jeg uansett sagt nei. Jeg ofrer ikke helsa mi for andre. Anonymkode: f37ec...2a9 2
Embla Othea Skrevet 16. april 2022 #13 Skrevet 16. april 2022 Lytt til kroppen og ta de pausene som kroppen ber deg om nå. HELSEN din er din viktigste hovedkapital. Ingen kommer til å takke deg når du møter veggen. Sett krav og be andre om å stille opp her. Er det familie\ venner som kan hjelpe deg her?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2022 #14 Skrevet 16. april 2022 Sett grenser og senk kravene. sikker på de ikke forventer full oppvartning, men du forventer av deg selv at du må være på topp. Anonymkode: 727ea...f43
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå