Gå til innhold

Hund som bjeffer MYE

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har en hund som bjeffer helt ekstremt mye. Hver gang han hører en lyd inne som ikke er konstant. Om noen banker lett i veggen, om en dør åpnes/lukkes, om noen går forbi gangen (må forbi gang/ytterdør for å komme oss til soverommet), om telefonen ringer… Alt. Ofte får han «bjeffe-tak» av ingenting, og da stopper han ikke på flere minutter, han tar helt av. 

For ikke å snakke om når vi får besøk, da bjeffer og hyler helt til han har fått roa seg ned, nesten uansett hvem som kommer, og fortsetter med ett og anna bjeff gjennom hele besøket.

Vi har et barn på fire år som han er ekstremt sjalu på. Han har aldri bitt eller vært aggressiv mot noen, men han går imellom hver gang jeg/matmor leker med fire-åringen, bjeffer når fireårigen nærmer seg sengeplassen hans (ungen har aldri rørt sengeplassen) etc. Han bjeffet mye før barnet kom også, men er helt ekstrem når barnet er våkent. Etter leggetid (rundt 20-21) sovner hunden og sover stort sett i ett til dagen etter. Virker totalt utslitt når kvelden kommer. 

Vi har virkelig prøvd alt. Han bjeffer like mye etter lange turer, hjernetrim, om vi gir tilsnakk på bjeffingen, om vi ignorerer den, jeg forstår ikke hva vi skal gjøre. Jeg er så lei av det. Det er en amerikansk cocker spaniel, om det har noe å si. Han er 8 år gammel og har vært slik så lenge jeg kan huske. Har snakka med oppdretter, og han er ganske lik faren sin, som også bjeffer en del (men ikke like mye, har jeg inntrykk av). 

Ute på tur er han helt eksemplarisk. Bryr seg katta om folk og hunder, han snuser fornøyd og drar sjeldent i båndet. Det er inne vi har et problem. Er veldig glad i han, han biter aldri og er aldri aggressiv, han bare bjeffer så mye at det ikke går an å ha besøk og jeg gruer meg alltid til å ta en telefon fordi da vet jeg han setter igang. 

Hva gjør vi feil? Kan noen hjelpe eller komme med gode råd? Er redd vi har gått inn i en negativ spiral og at det er vanskelig å se at det faktisk finnes en utvei. 

Anonymkode: 91196...0a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, det skjedde noe feil slik at jeg opprettet to tråder. Svar gjerne i denne om du har råd. 😊

Anonymkode: 91196...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...